Οκτώ πρακτικά κεντρομήχανα

Οκτώ πρακτικά κεντρομήχανα

Η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο χαρακτηρίζει τις καθαρόαιμες σπορ κατασκευές. Στις οποίες η πρακτικότητα δεν είναι απαραίτητη. Αν προκύπτει όμως…

McLaren F1
Αν και ο δημιουργός της Gordon Murray ήθελε την McLaren F1 μικρή και ελαφριά, δεν παρέβλεψε την καθημερινή πρακτικότητα. Είχε θέσεις για δύο επιβάτες, εκατέρωθεν του οδηγού που καθόταν στο κέντρο. Και δύο αρκετά μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους αποσκευών, έναν σε κάθε πλευρά.

Ferrari Dino 308 GT
Για να ανταγωνιστεί την 911 η Ferrari ήθελε ένα κουπέ 2+2 θέσεων, με μεγάλο χώρο αποσκευών. Αντίθετα με την Porsche, δεν ήθελαν τον κινητήρα πίσω, ούτε μπροστά όπως στην 928. Περιέργως, η 308 GT4 ήταν αρκετά μαζεμένη σε διαστάσεις, και πληρούσε όλες τις πιο προαναφερθείσες προϋποθέσεις.

Porsche 914
Το πλεονέκτημα ενός κινητήρα boxer είναι οι μικρές διαστάσεις του. Αυτός ήταν ο λόγος που η κεντρομήχανη 914 είχε δύο μεγάλους χώρους αποσκευών, εμπρός και πίσω από την καμπίνα. Την λύση αυτή έμελλε να υιοθετήσει ξανά η Porsche χρόνια αργότερα με την Boxster.

Lotus Evora
Τα αυτοκίνητα της Lotus γενικά δεν φημίζονται για την πρακτικότητά τους. Παρόλα αυτά η Evora είναι ασυνήθιστα χρηστική. Έχει δύο μικρές πίσω θέσεις, κατάλληλες για παιδιά και έναν ικανοποιητικό για το είδος του αυτοκινήτου χώρο αποσκευών πίσω από τον κινητήρα.

McLaren 570 GT
Είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εφαρμογές αυτού που αποκαλείται «κουπέ Μεγάλου Τουρισμού». Αντί να προσπαθήσει να εξοικονομήσει χώρο για πορτ μπαγκάζ πίσω από τον κινητήρα, η McLaren έκρυψε τον V8 δημιουργώντας χώρο αποσκευών από πάνω του. Με αυτό το έξυπνο κάλυμμα που ανοίγει προς τα πλάγια.

Porsche Cayman GT4
Η Cayman (και η Boxster) βασίζονται στην ίδια σχεδιαστική λογική που η Porsche είχε υιοθετήσει και με την 914 την δεκαετία του ’70. Ο χαμηλά τοποθετημένος εξακύλινδρος boxeer αφήνει αρκετά περιθώρια για μια ευρύχωρη διαμόρφωση της διθέσιας καμπίνας και δύο χώρους αποσκευών. Αν δεν σας φτάνουν, μπορείτε να τοποθετήσετε κάτι ακόμη στο ράφι πάνω από το μοτέρ.

Honda NSX
Η Honda σχεδίασε το NSX έτσι ώστε να είναι πρακτικό στην καθημερινή χρήση όσο και ένα Accord, ενώ από την άλλη να είναι ταχύτερο στην πίστα από την Ferrari 348, το σημείο αναφοράς την εποχή που πρωτοπαρουσιάστηκε. Και το πέτυχε. Ήταν ένα άνετο διθέσιο κουπέ, με μεγάλο χώρο αποσκευών και εξαιρετική ορατότητα, στο επίπεδο της 911. Και την Ferrari την είχε για πλάκα, σε κάθε πίστα.

Toyota Previa
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, αυτό το πολυμορφικό βαν είχε τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω από τον οδηγό, κάτω από τις θέσεις των επιβατών. Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, όπως φαντάζεται κανείς όταν ακούει «κεντρομήχανο». Αλλά πιο κεντρομήχανο και πιο πρακτικό δεν γίνεται.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube