BMW 6 Series E24 1976-1989 [video]

BMW 6 Series E24 1976-1989 [video]

Διάδοχος της αριστοκρατικής αλλά και πολύ «κουπέ» 3.0 CS, η πρώτη 6άρα με τους έξι κυλίνδρους της, πλήρης χαρακτήρα, ήθελε να είναι πιο ξεχωριστή από σπορ

Θριαμβεύτριες στις πίστες και ικανές να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τις Porsche στο δρόμο, οι 3λιτρες BMW κουπέ εγκατέλειψαν το προσκήνιο στον κολοφώνα της δόξας τους, στο τέλος του 1975.

Μια σελίδα γύρισε: Στα σκαριά βρισκόταν ήδη ένα κεντρομήχανο GT με αποστολή να καταλάβει την κορυφή στην γκάμα του Μονάχου (η περιβόητη M1), αλλά η BMW ήθελε παράλληλα να διατηρήσει την πολυτελή παρουσία της στα «μαζικής παραγωγής» κουπέ.

Πολύ υψηλής κλάσης
Με την πρόθεση η αντικαταστάτρια της 3.0 CS να είναι πιο φιλόξενη, η καινούργια 6 Series υιοθέτησε μια σιλουέτα σαφώς πιο επιβλητική, αλλά ταυτόχρονα και πιο ρευστές γραμμές. Με το καπό να πέφτει σε μια φίνα μάσκα, με βασική γραμμή μάλλον χαμηλή, με έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και με απόλυτα ισορροπημένο κλωβό, προσέφερε διαστάσεις τόσο γενναιόδωρες όσο και αρμονικές.

Το απαραίτητο άγγιγμα επιθετικότητας απλώς συγκροτήθηκε από ένα εμπρός σπόιλερ που έτρεχε κάτω από τη λεπτή λάμα του προφυλακτήρα και από τις ζάντες ελαφρού κράματος της BBS, αλλά και καλού γούστου. Όσον αφορά την άνεση, στην καμπίνα έβρισκες τέσσερις πραγματικές θέσεις μέσα σε ένα περιβάλλον που ξεχείλιζε περισσότερο από ποιότητα παρά από ζεστασιά. Τα εμπρός και τα πίσω καθίσματα στιλ μπάκετ, αλλά και το καντράν, πλήρες και ευανάγνωστο, ενέπνεαν το σεβασμό που βασιζόταν περισσότερο στη φροντισμένη παρουσίαση παρά στην εργονομία.

Με προνομιακά στοιχεία την ευχαρίστηση και τους «καλούς τρόπους», το κουπέ αυτό δεν παρείχε ανακόλουθες επιδόσεις. Ξεκινώντας από την 6κύλινδρη 3.0 με καρμπιρατέρ για την 630, και περνώντας στις 3.3 και 3.5 με ψεκασμό για της 633 και 635, όλες οι εκδόσεις ανέβαιναν σε τελική ταχύτητα πάνω από τα 200 km/h. Και μάλιστα με εκπληκτική γλυκύτητα και ελαστικότητα στη χρήση. Με χαρακτηριστική άνεση στον αυτοκινητόδρομο όπου κρατούσε στο δρόμο με ανώτερο τρόπο, η 6 Series αποδεικνυόταν ένα γρήγορο παρά σπορ κουπέ, κομμένο ραμμένο για μεγάλα ταξίδια.

Στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου μια 6 Series E24 είναι φθηνή τόσο στην αγορά της όσο και στη χρήση της. Η βασική 630 CS σε άψογη κατάσταση «Concours» στοιχίζει κάτι παραπάνω από €12 χιλιάρικα και ανάλογα κινούνται και τα άλλα μοντέλα. Για παράδειγμα, μια 635 CSi δεν ξεφεύγει από τις 16.000 ευρώ.

H 630 CS με μια ματιά
Κινητήρας Έξι κύλινδροι σε σειρά
Κυβισμός 2.986 cc
Ισχύς 185 PS
Επιτάχυνση 0-100 km/h 8,9”
Επιτάχυνση 0-100 km/h 53,6”
Επιτάχυνση 0-1000 m 29,2” @ 175 km/h
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Αυτοκίνητα 3.972 (630 CS 1976-1979)
Τιμή σήμερα €12.500       

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube