Μία σπάνια Ferrari 365 GTS/4 «Daytona» Spider στο σφυρί

Μία σπάνια Ferrari 365 GTS/4 «Daytona» Spider στο σφυρί

Μια από τις 122 σπάνιες Ferrari 365 GTS/4 Spider βγαίνει στο σφυρί τον προσεχή Φεβρουάριο στο Παρίσι. Ήρθε η ώρα να σπάσετε τον κουμπαρά!

Λίγα σουλούπια στον κόσμο θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν η πεμπτουσία μιας Ferrari, πέρα από ένα ρόουντστερ από το Maranello με μοτέρ V12.

To πρόβλημα όμως είναι ότι η Ferrari δεν έφτιαχνε συχνά τέτοια και όταν το έκανε, άφηναν πίσω τους τη γραμμή παραγωγής ελάχιστα κομμάτια. Η Ferrari GTS/4 Spider που σας παρουσιάζουμε, με την ανεπίσημη ονομασία Daytona (ρεβανσιστικό προσωνύμιο, αφιερωμένο στο θριαμβευτικό 1-2-3 της Ferrari στην ομώνυμη πίστα το 1967 απέναντι στα Ford, που είχαν νικήσει την προηγούμενη χρονιά στο Le Mans), πρόκειται για μια τέτοια περίπτωση. Και βγαίνει στο σφυρί, ως δυσεύρετο «εμπόρευμα» μεταξύ των συλλεκτών.

Η 365 GTB/4 του 1968 ήρθε ως απάντηση στη Lamborghini Miura που το 1966 προκάλεσε σοκ στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων. Τότε, πολλοί βιάστηκαν να προδιαγράψουν το τέλος των GT με τον κινητήρα εμπρός. Μια άποψη που πάτησε τον κάλο του Γέρου, ο οποίος και παρήγγειλε την «Daytona» για να επαναδιατυπώσει την πρωτοκαθεδρία του Cavallino Rampante. Μια Ferrari δεν ακολουθεί τη μόδα! Την επιβάλλει!

Από το 1968 μέχρι το 1973, αυτό το υπέροχο αυτοκίνητο που φιλοτέχνησε ο Leonardo Fioravanti (εργαζόταν τότε για τον οίκο Farina), βγήκε σε 1.406 κομμάτια σε GTB/4 και μόλις 122 σε GTS/4 Spider με υφασμάτινη οροφή. Όλες οι GTS κατασκευάστηκαν κατόπιν παραγγελίας και, όπως και η GTB/4, ολοκληρώνονταν στον Scaglietti για λογαριασμό της Ferrari.

Οι εργοστασιακές GTS/4 αντιπροσωπεύουν παραδόξως χαμηλότερη αξία από τις GTB/4 στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου, αλλά δεν πρέπει να συγχέονται με τις πολλές μετατροπές GTB σε «GTS» από ιδιώτες μετασκευαστές που δεν είχαν καμία σύνδεση με τη Ferrari ή τον Scaglietti. Μετασκευές που κατά ένα μέρος υπαγορεύτηκαν από τον εξέχοντα ρόλο του αυτοκινήτου στη τηλεοπτική σειρά Miami Vice. Που όμως ο παραγωγός της χρησιμοποιούσε ρέπλικες βασισμένες σε Chevrolet Corvette.  

Οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να γνωρίζουν ότι τα VIN δεν διαφέρουν σε GTB και GTS, ειδικά για τα αμερικανικά μοντέλα, όπου και κατευθύνθηκε η πλειονότητα της παραγωγής. Ως εκ τούτου οφείλεται να επιδεικνύεται η δέουσα προσοχή στην επιβεβαίωση της ιστορίας και της προέλευσης της Daytona. Κάποιες από τις μετατροπές aftermarket περιλαμβάνουν τις ατσάλινες ενισχύσεις εσωτερικά των φτερών, καθώς και διαφοροποιημένες εμπρός κολόνες που ήταν χαρακτηριστικά κατασκευής των εργοστασιακών GTS, κάνοντας πειστικότατη τη μετασκευή.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια αυθεντική εργοστασιακή Ferrari 365 GTS/4 Spider, ένα σπάνιο κομμάτι σε κατάσταση «Concours» με 32.700 km στο οδόμετρο. Ο αριθμός του σασί της είναι 16801 και το αυτοκίνητο είναι πλήρως αποκατεστημένο και η εκτίμηση είναι ότι το σφυρί θα χτυπήσει τιμή ανάμεσα στα €1,7 με €2,2 εκατ. στη δημοπρασία RM Sotheby's Rétromobile, στο Παρίσι τον προσεχή Φεβρουάριο.

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η τιμή αυτή είναι ιδιαίτερα ψηλή, καθώς ένα αυτοκίνητο του 1968 εκτιμάται σήμερα για «Concours» στις €527.000, ενώ ένα από τα τελευταία του 1973 στις €565 χιλιάδες. Σε αυτά χρειάζεται να προσθέσετε άλλες €7.500 αν διαθέτει ακτινωτές ζάντες και να αφαιρέσετε 24 χιλιάρικα αν δεν έχει a/c. Όσον αφορά τις Berlinette, η τιμή μιας «Concours» του 1973 είναι €785.000, ενώ μιας αντίστοιχης κατάστασης του 1968 φτάνει τις 720 χιλιάδες  

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube