Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Δευτέρα, 4 Δεκεμβρίου 2017 - 2:07μμ

Lancia Delta S4 Stradale «του κουτιού» για 500 χιλιάρικα

Γιατί πουλιέται τόσο; Διότι είναι ίσως ό,τι πιο τέλειο σε S4 Stradale μπορεί να βρει και να αγοράσει κάποιος.

Η Lancia ήταν κάποτε ο κυρίαρχος του παιχνιδιού στα ράλι με εκπληκτικά αυτοκίνητα, όπως η Stratos, η 037 και η Delta HF Integrale.

Από την άλλη, τα δύο πρώτα εκτός από αποτελεσματικά αυτοκίνητα στο είδος των αγώνων που έτρεχαν ήταν και πανέμορφα αυτοκίνητα. Προφανώς και η Delta δεν ήταν του ίδιου επιπέδου σε ομορφιά, πόσω μάλλον στην έκδοση για το Group B, στην Delta S4.

Το twin-charging, δηλαδή η παράλληλη χρήση τούρμπο και κομπρέσορα δεν είναι ιδιαίτερα συνηθισμένη, ακόμα και σήμερα. Ένα από τα πρώιμα μοντέλα με τέτοια συνταγή ήταν και η Lancia Delta S4. Το 1985, η ιταλική εταιρεία έφτιαξε και πούλησε 200 κομμάτια δρόμου, προκειμένου να ομολογκάρει το αυτοκίνητο για τους αγώνες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Άλλη μια σπάνια Lancia Delta S4 Stradale στο σφυρί

Η S4 Stradale φορούσε 1.800άρι μοτέρ με 250 άλογα που τα έστελνε με χειροκίνητο σασμάν σε όλους τους τροχούς. Και χρειαζόταν λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα για το σπριντ των 0-100 km/h, οπωσδήποτε εντυπωσιακό νούμερο για τα μέτρα της δεκαετίας του ’80. Μπορεί να μην ακούγεται το ίδιο εντυπωσιακό με τα 500+ άλογα της αγωνιστικής έκδοσης, αλλά το ζητούμενο δεν είναι εκεί. Με τόσα λίγα «πολιτικά» αυτοκίνητο, τα αυθεντικά κομμάτια είναι εξαιρετικά σπάνια και ανάλογη είναι και η τιμή της πλειοδοσίας. Για να πάρετε μια τάξη μεγέθους, μια αγωνιστική Lancia Delta HF Integrale 16V του 1990 που είχε οδηγηθεί από τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Juha Kankkunen πουλήθηκε για 250 χιλιάδες ευρώ. Ακούγονται ένας σκασμός χρήματα, αλλά αυτή η Delta S4 του 1985 από την JamesEdition πουλιέται για τα διπλά. Το πιο καταπληκτικό όμως είναι ότι έχει μόλις 784 km (!) στο οδόμετρο και πουλιέται από τον Jean Lain Vintage για 500 χιλιάδες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lancia delta S4: 30 χρόνια από τη γέννηση ενός θρύλου [videos]

Η μη χρήση του αυτοκινήτου είναι και ο λόγος για την κρίση μας ότι πρόκειται για το σχεδόν τέλειο αυτοκίνητου αυτού του τύπου. Τα αυτοκίνητο αυτά φτιάχτηκαν για να τα στύβεις και να τους πίνεις το αίμα σε κάθε τερέν, έστω και ως ιδιώτης. Ο μέχρι τώρα κάτοχος δεν το έκανε και το χρησιμοποίησε ως μουσειακό κομμάτι, αφήνοντάς το όπως ακριβώς βγήκε από την αντιπροσωπεία.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία