H πρώτη Alfa Romeo βγαίνει στο σφυρί! [33 φωτογραφίες]

H πρώτη Alfa Romeo βγαίνει στο σφυρί! [33 φωτογραφίες]

Alfisti, ελέγξτε το λογαριασμό σας την Ελβετία διότι αυτή είναι η μόνη G1 στον κόσμο και δεν θα την πάρετε φθηνά…

Προσέξτε τις λέξεις: «πρώτη» και «μόνη». Έχουν ιδιαίτερη σημασία για ένα συλλέκτη, οπότε θα εκτοξεύσουν την τιμή στη δημοπρασία.

«Πρώτη», διότι η G1 του 1921 ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Alfa Romeo, αφού καταργήθηκε η μάρκα A.L.F.A.

«Μόνη», διότι κατασκευάστηκαν 52 τέτοια αυτοκίνητα και αυτό είναι το μόνο πλήρες που απομένει στον κόσμο.

Έχει τον πρώτο 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα της εταιρείας, με κυβισμό 6,3 λίτρων και απόδοση 70 ίππων – που έβαζε το αυτοκίνητο σε απευθείας ανταγωνισμό με τις Rolls-Royce της εποχής. Φανταστείτε ότι το μπεστ-σέλερ εκείνων των χρόνων, το Ford Model T, είχε μόνο 20 άλογα. Χάρη στην ιπποδύναμή της αυτή, η Alfa Romeo G1 έπιανε τα 138 km/h, ταχύτητα διαστημική στις αρχές της δεκαετίας του 1920.

Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών RM Sotheby’s, η συγκεκριμένη G1 έχει αριθμό πλαισίου 6018, δηλαδή είναι μια από τις πρώτες που κατασκευάστηκαν. Το μοντέλο δεν βρήκε αγοραστές στην Ευρώπη, οπότε και τα 50 αυτοκίνητα παραγωγής (εκτός από τα 2 πρωτότυπα) στάλθηκαν στην Αυστραλία.

Ο ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης G1 την αποθήκευσε ευθύς εξαρχής. Ανακαλύφθηκε το 1940 και αποθηκεύτηκε ξανά μέχρι που έμαθε για την ύπαρξή της ο γνωστός Alfista, Ross Flewell-Smith, και την αγόρασε το 1965. Την ανακαίνισε τη δεκαετία του 1970 και την έβγαλε στο δρόμο ξανά δέκα χρόνια αργότερα, με αποτέλεσμα να είναι στη σημερινή της κατάσταση.  

Λόγω της ιστορίας και της σημασίας του, το αυτοκίνητο αυτό έχει κερδίσει πολλά βραβεία στο Pebble Beach και έχει συμμετάσχει σε εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο (δείτε και το αυτοκόλλητο του Mille Miglia, μαζί με τις λάσπες και τα άλλα ίχνη του αγώνα). Με άλλα λόγια, η Alfa αυτή δουλεύει τέλεια και μπορεί να οδηγηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα.

Θα βγει σε δημοπρασία του RM Sotheby’s στο Phoenix της Arizona τον ερχόμενο Γενάρη και σίγουρα θα βρει αγοραστή αφού δεν έχει ανακοινωθεί κατώφλι στην τιμή.

Φυσικά, μην περιμένετε να τη χτυπήσετε «μπιρ-παρά», αφού είναι ένα κομμάτι της αυτοκινητικής Ιστορίας και εκτιμάται ότι θα φέρει κάπου $1,5 εκατ. (€1,27 εκατ.)

[Πηγή: RM Sotheby’s μέσω Motor1]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube