Ένα αυθεντικό Volvo P1800E του 1972 στο σφυρί [video]

Ένα αυθεντικό Volvo P1800E του 1972 στο σφυρί [video]

Αυτό το υπέροχο Volvo P1800E θα βγει σε δημοπρασία τον Δεκέμβριο, και θα πετύχει τιμή που εκτιμάται ανάμεσα στις €31.000 και €37.000.

Το σχήμα του Volvo P1800 παραμένει ακατάλυτο στο χρόνο. Στην αγορά λανσαρίστηκε το 1961 και παρέμεινε στους καταλόγους της σουηδικής εταιρείας σχεδόν 12 χρόνια, πριν υποκλιθεί στον αδυσώπητο χρόνο.

Το P1800 ήταν το αυτοκίνητο που θέλησε η σουηδική εταιρεία για να αποτάξει από πάνω της τη σοβαρή εικόνα και την αίσθηση που υπήρχε στο καταναλωτικό κοινό ότι η αγορά ενός Volvo είναι περισσότερο ένας γάμος συμφέροντoς παρά μια κίνηση πάθους. Οπότε ένα κουπέ ήταν το κατάλληλο γιατρικό.

Για να εξασφαλίσει τις καλύτερες προϋποθέσεις επιτυχίας απευθύνθηκε στους Ιταλούς καροσερίστες Ghia και Frua, που και παρουσίασαν μπόλικα σχέδια για το νέο αυτοκίνητο. Το σχέδιο που τελικά προκρίθηκε ανήκε στο γιο του υπεύθυνου σχεδιασμού της Volvo, Pelle Petterson, που κατά σατανική σύμπτωση ήταν μαθητευόμενος στο ατελιέ του Frua! Έτσι για την οικονομία του χρόνου ο Frua υπέγραψε το συμβόλαιο αφού πρώτα συνεχάρη θερμά το μαθητή του...

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volvo P1800 1960-1972

Η παρουσία του P1800 άνοιξε το μονοπάτι του προσεχούς οικογενειακού σχεδιαστικού ύφους της εταιρείας από το Göteborg, επηρεάζοντας σημαντικό αριθμό μοντέλων που ακολούθησαν. Οπότε, δεν προξενεί καμία εντύπωση η υψηλή τιμή που αναμένεται να πιάσει στη δημοπρασία του Δεκεμβρίου.

Το αυτοκίνητο που αποτελεί ένα από τα κεντρικά κομμάτια που θα δημοπρατήσει o οίκος Bonhams στο Olympia, στο Λονδίνο είναι βαμμένο στο αυθεντικό κίτρινο εργοστασιακό χρώμα του, διακοσμημένο με νικελένια επιθέματα στο «νεροχύτη» και στο πλαίσιο των παραθύρων, όπως νικελένιο είναι και το προστατευτικό σιρίτι στην πλευρική ακμή, στα πτερύγια των πίσω φτερών, στη μάσκα και στο πλαίσιο των εμπρός και των πίσω φαναριών. Το αυτοκίνητο πατά επίσης σε ζάντες δύο χρωματικών τόνων του μαύρου με ασημένιες διακοσμήσεις. Με αριθμό σασί 184352U, το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε στη δύση της καριέρας του P1800 και πουλήθηκε και ταξινομήθηκε στη Βρετανία.

Ο δημοπράτης δεν δίνει άλλες λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο, αλλά μιας και αναφέρεται ως 1800Ε του 1972 θα φορά τον κινητήρα Β20Ε που τοποθετήθηκε από το 1970 (έναντι του δίλιτρου Β20Β με τα καρμπιρατέρ SU και τα 121 άλογα). Το δίλιτρο μοτέρ με ψεκασμό της Bosch D-Jetronic και ξανασχεδιασμένο εκκεντροφόρο ανέβαζε την ισχύ στα 130 άλογα χωρίς να πλήττεται η οικονομία. Άλλη σημαντική αλλαγή που έχει το μοντέλο της δημοπρασίας είναι ότι είναι το πρώτο 1800άρι που φόρεσε δισκόφρενα και στον πίσω άξονα. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το αυτοκίνητο όπως έβγαινε από το εργοστάσιο του Lungby, έπιανε τα πρώτα 100 km/h σε 9,5” και στην ευθεία τα 190 km/h.

To γράμμα όμως «Ε» πέρα από τις μηχανολογικές αναβαθμίσεις, εξοπλιζόταν και με έξτρα στοιχεία, όπως ζάντες και επενδύσεις στο σαλόνι.

Στα 12 χρόνια της παρουσίας του στην αγορά, το Vοlvo P1800 πούλησε ως κουπέ 39.407 κομμάτια, κι άλλα 8.077 ως σπορ στέισον. Νούμερο που δεν το καθιστά ιδιαίτερα σπάνιο, αλλά ικανό να πετύχει μια καλή τιμή στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου, ειδικά αν είναι σε κατάσταση «Concours». Η εκτιμώμενη τιμή που αναμένεται στο μάξιμουμ να φτάσει τις €37 χιλιάδες είναι πολύ αισιόδοξη όπως και οι 31 χιλιάδες της κατώτερης, καθώς η αξία του εκτιμάται στην αγορά του κλασικού όχι πάνω από τις €26.000.

[Πηγή Silodrome]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube