Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Παρασκευή, 8 Σεπτεμβρίου 2017 - 5:13μμ

Δημοπρατείται ένα πρωτότυπο SAAB 92

Ένα σημαντικό αυτοκίνητο και ένα από τα πρώτα πρωτότυπα της εταιρείας θα δώσει την ευκαιρία στον πλειοδότη να γίνει μέρος της ιστορίας της SAAB.

To εθνικό αντίπαλο δέος της Volvo, η SAAB έπαψε να υφίσταται επίσημα από το 2012, ύστερα από σχεδόν 70 χρόνια παρουσίας στο αυτοκινητικό στερέωμα. Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1945 και λανσάρισε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής το 1949.

Το προσθιοκίνητο SAAB 92 έχει καταλάβει ήδη τη θέση του στο πάνθεον των θρύλων και για να βρεις ένα πρωτότυπο προ-παραγωγής δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το αυτοκίνητο που βλέπετε λοιπόν, με αριθμό σασί #92009, που δείχνει ότι ήταν το ένατο πρωτότυπο προ-παραγωγής, είναι σε μεγάλο ποσοστό ορίτζιναλ και, κυρίως, πωλείται. Ανάμεσα στους σπεσιαλίστες του είδους στην πώληση κλασικών αυτοκινήτων, ο οίκος Bonhams, δημοπρατεί το συγκεκριμένο Saab 92 De Luxe του 1949 μεθαύριο, 10 Σεπτεμβρίου, στη Chantilly Sale, στο Château de Chantilly. Και η τιμή που αναμένεται να πιάσει, σύμφωνα με το δημοπράτη, είναι μεταξύ 15 και 25 χιλιάδων ευρώ, χωρίς κατώφλι τιμής.

Όπως και να το κάνουμε, αυτό το 92άρι αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της SAAB. Οι φωτογραφίες που βλέπετε είναι ενός από τα τρία αυτοκίνητα εν ζωή, από τα 20 που κατασκεύασε συνολικά ο Σουηδός κατασκευαστής για δοκιμές προ-παραγωγής -#92001 έως #92020. Το αυτοκίνητο #92001 βρίσκεται στο Μουσείο της SAAB, ενώ το δεύτερο από τα τρία που διασώζονται ανήκει σε ιδιώτη συλλέκτη. Τα υπόλοιπα 17 κομμάτια πιστεύεται ότι όλα τους έχουν καταλήξει «παλιοσίδερα».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SAAB 96 V4 1966-1980 [videos]

Τα ντοκουμέντα του αυτοκινήτου #92009 λένε ότι το αυτοκίνητο ταξινομήθηκε από τη SAAB Aeroplan AB τον Ιούλιο του 1949 και τον Νοέμβριο του 1953 αγοράστηκε από τον μηχανικό αεροσκαφών Olaf Ohlander. Ξαναβάφτηκε σε γκρι χρώμα από το αρχικό πράσινο και μετετράπη με ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ. Στη συνέχεια το πρωτότυπο άλλαξε τέσσερις ιδιοκτήτες, με τον αγρότη Torsten Johansson να αγοράζει το μυθικό πια αυτοκίνητο το 1960.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SAAB Sonett II 1966-1970

Το αυτοκίνητο οδηγείτο σποραδικά από το 1960 έως το 1980, οπότε και αποθηκεύτηκε μέχρι τον Απρίλιο του 1997. Εκείνη τη χρονιά αγοράστηκε από το σημερινό ιδιοκτήτη του, επισκευάστηκε και παρέμεινε μέχρι τώρα σε λειτουργική κατάσταση. Λάστιχα και ο δεξής εξωτερικός καθρέφτης αλλάχτηκαν. Η κατάστασή του δεν είναι σε καμία περίπτωση Concours, ούτε καν «Καλή». Αλλά το μεγάλο του προσόν είναι ότι πρόκειται για ένα σχεδόν ολοκληρωτικά ορίτζιναλ αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SAAB 96 1960-1980 [videos]

Το Saab 92 De Luxe #92009 διαθέτει πλήρες γραπτό ιστορικό από όλους τους ιδιοκτήτες του, έγγραφα πιστοποίησης, και πρωτόκολλα επιθεώρησης, μέχρι και τα αυθεντικά βιβλιάρια του κατασκευαστή και της περιοδικής συντήρησης.

Μην το ψάχνετε, με αγάπη για το αυτοκίνητο και ακόμα καλύτερα αν είστε φαν της εταιρείας, αυτό το δίχρονο 92άρι με τους 25 ίππους μπορεί να γίνει δικό σας. Βέβαια, θα χρειαστούν κάμποσα ακόμη για να έρθει σε κατάσταση παρουσίας σε κάποιο εθνικό και ακόμη περισσότερα για κάποιο διεθνές Concours d’ Elegance. Αλλά από την άλλη, θα έχετε στο γκαράζ σας ένα κομμάτι μιας περήφανης φίρμας που έσβησε άδοξα

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία