Η Mitsubishi εξελίσσει μια πιο προχωρημένη τετρακίνηση

Η Mitsubishi εξελίσσει μια πιο προχωρημένη τετρακίνηση

Βασίζεται στην τεχνολογία των δύο ηλεκτροκινητήρων που χρησιμοποιεί στο Outlander PHEV και θα τη δούμε σε μελλοντικά σπορ μοντέλα.

Η Mitsubishi Motors έχει δηλώσει εδώ και καιρό ότι τα μελλοντικά σπορ μοντέλα της θα χρησιμοποιούν μια μορφή της τεχνολογίας πολλαπλών ηλεκτροκινητήρων που έχουν τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά της.

Το αυστραλιανό Car Advice προσκλήθηκε από τη Mitsubishi στη Νορβηγία –όπου το Outlander PHEV είναι δεύτερο σε πωλήσεις μετά το VW Golf– για να δοκιμάσει σε παγωμένη πίστα ένα πρωτότυπο Outlander με δύο νέα οδηγικά προγράμματα.

To πρωτότυπο είχε τη γνωστή μηχανική διάταξη PHEV (βλ. σχήμα κάτω), με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν μπροστά κι έναν πίσω, που μπορούν να κινήσουν τους αντίστοιχους τροχούς ανεξάρτητα. Η Mitsubishi θεωρεί τη διάταξη αυτή ως ένα είδος συστήματος yaw control (ελέγχου της περιστροφής κατά τον κατακόρυφο άξονα) που συμπληρώνεται από έναν βενζινοκινητήρα σε διπλό ρόλο (μονάδας ισχύος για υψηλά φορτία και φορτιστή της μπαταρίας), καθώς και από ένα ηλεκτρονικό σύστημα μεταφοράς ροπής (torque vectoring) βασισμένο στα φρένα.

Η Mitsubishi ονομάζει το σύστημα αυτό S-AWC (Super All-Wheel Control) και λέει ότι έλκει την καταγωγή του από τα θρυλικά Lancer EVO.

Στη νορμάλ μορφή του, το Outlander PHEV έχει δύο προγράμματα τετρακίνησης, Normal και Lock, που λειτουργούν ως υποστηρικτικά του ESC, το οποίο ενσωματώνει και τη δυνατότητα torque vectoring.

Όταν το ESC απενεργοποιηθεί (μερικώς), τότε βασίζεσαι στα δύο ηλεκτρικά μοτέρ για να στείλουν τη ροπή σε όποιον άξονα τη χρειάζεται. Για παράδειγμα, σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης των εμπρός τροχών και υποστροφής, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας δίνει περισσότερη ροπή στον αντίστοιχο άξονα. Είναι σαν να δίνεις γκάζι σε ένα πισωκίνητο για να λύσεις το πρόβλημα.

Εδώ μπαίνει το πρωτότυπο Outlander PHEV με το εξελιγμένο S-AWC. Είχε ένα πρόγραμμα Sport που άλλαζε τη χαρτογράφηση του γκαζιού για να δώσει δύναμη νωρίτερα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούσες να στρίψεις με το γκάζι.

Στρίβοντας επιθετικά, με το ESC απενεργοποιημένο, ο συνάδελφος του Car Advice παρατήρησε ότι μικροδιορθώσεις με το γκάζι διευκόλυναν το «διώξιμο» της ουράς και το στρίψιμο με ανάποδο τιμόνι. Και έσπευσε να παραδεχτεί ότι δεν είναι οδηγός ράλι και δεν επηρεάστηκε από τη γνώμη των άλλων, αλλά πράγματι ο έλεγχος του αυτοκινήτου ήταν πολύ πιο εύκολος.

Από την άλλη, υπήρχε κι ένα δεύτερο νέο πρόγραμμα, που αντί να κάνει πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι, την άμβλυνε. Το πρόγραμμα είχε το όνομα Snow, αλλά θα μπορούσε αλλού να λέγεται και Mud ή Gravel, αφού προορίζεται για την εκκίνηση σε εδάφη με χαμηλή πρόσφυση.

Έχουμε βέβαια ξαναδεί τέτοια συστήματα ελέγχου του γκαζιού σε πιο συμβατικά αυτοκίνητα, αλλά πρόκειται για κάτι καινούργιο σε επαναφορτιζόμενα υβριδικά και δείχνει ότι η χαρά της οδήγησης δεν είναι χαμένη υπόθεση…

[Πηγή: Car Advice]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube