Η Honda έφτιαξε το πρώτο 10άρι κιβώτιο για κίνηση εμπρός

Η Honda έφτιαξε το πρώτο 10άρι κιβώτιο για κίνηση εμπρός

Στην αγορά των ΗΠΑ, η Honda θα γίνει η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα διαθέσει μοντέλο με μπροστινή κίνηση και 10άρι αυτόματο κιβώτιο.

Από την ερχόμενη άνοιξη, η Honda θα προσφέρει ένα 10άρι αυτόματο κιβώτιο με τόσο μικρές διαστάσεις ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί εγκάρσια.

Οι 10 σχέσεις δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο για την αυτοκίνητη, όμως μέχρι τώρα τις έχουμε δει μόνο σε πολύ πιο ογκώδη κιβώτια σχεδιασμένα για διαμήκη τοποθέτηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η Ford Mustang 2018 με αυτόματο 10τάχυτο κιβώτιο

Το συγκεκριμένο έχει σχεδιαστεί in-house, κρύβει από πίσω του 3 χρόνια εξέλιξης και είναι μικρότερο από εκείνο των 6 σχέσεων που αντικαθιστά. Για την ακρίβεια το μήκος του είναι μόλις 37,5 cm, 4,5 λιγότερα από του προηγούμενου.



Αυτό οφείλεται σε τρία πράγματα κατά βάση: Το πρώτο είναι ένας νέος συμπλέκτης που συνεργάζεται με το μηχανισμό εναλλαγής από πρώτη σε όπισθεν. Το δεύτερο είναι ένας νέος, μικρότερος σε διαστάσεις μετατροπέας ροπής και το τρίτο ένα γρανάζι που έχει δόντια και στην εσωτερική του περίμετρο, μεταδίδοντας με αυτό τον τρόπο κίνηση στο διαφορικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 PS 4WD Auto

Το κιβώτιο έχει σχεδιαστεί με έμφαση στις χαμηλές εσωτερικές τριβές, ενώ κλιμάκωσή του είναι overdrive από τις σχέσεις 7 έως και 10. Η 10η επιτρέπει 100 km/h με το στροφόμετρο στις 1.500 rpm μόλις. Η Honda υπόσχεται τουλάχιστον 6% χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με το 6άρι κιβώτιο, 14% καλύτερη επιτάχυνση στον αυτοκινητόδρομο, 30% ταχύτερες αλλαγές αλλά και πιο εύκολο ξεκίνημα χάρη στην πιο κοντή πρώτη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Κι αυτό δεν είναι καθόλου αμελητέο εάν αναλογιστεί κανείς ότι το πρώτο μοντέλο στο οποίο θα βρει εφαρμογή είναι το 8θέσιο πολυμορφικό Odyssey, σε άλλες εκδόσεις του οποίου θα συνεχίσει να διατίθεται και το 9άρι της ZF που εμείς ξέρουμε από το CR-V. Επίσης, η εταιρεία κάνει λόγο και για πολύ ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα. Μάλιστα στα τελευταία μπορούν και να «παρακάμπτονται» σχέσεις, αφού από τη 10η η ή από την η μπορούν να επιλεγούν κατευθείαν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT

Το κιβώτιο μπορεί να διαχειριστεί μέχρι και 37,7 kgm ροπή, κάτι που το κάνει συμβατό με τους περισσότερους κινητήρες της Honda στην Ευρώπη. Ακόμα πάντως δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση για το εάν θα το δούμε στη «δική μας» πλευρά του Ατλαντικού.

[Πηγή Automotive Europe News, Articles.sae.org]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube