Bugatti: Η μεγαλύτερη δαγκάνα φρένου από τιτάνιο σε εκτυπωτή 3D!

Bugatti: Η μεγαλύτερη δαγκάνα φρένου από τιτάνιο σε εκτυπωτή 3D!

Είναι 40% ελαφρύτερη από την αλουμινένια και η κατασκευή της σε τρισδιάστατο εκτυπωτή απαιτεί 45 ώρες.

Η Bugatti Chiron δεν παύει να μας εκπλήσσει με τα τεχνικά της στοιχεία. Τα φρένα της είναι ήδη τα μεγαλύτερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι τεράστιες δαγκάνες τους είναι κατασκευασμένες από ειδικό κράμα αλουμινίου υψηλής αντοχής και έχουν 8 εμβολάκια μπροστά και 6 πίσω.

Η απόδοση των φρένων αυτών είναι φοβερή, όμως η Bugatti δεν επαναπαύεται. Επανασχεδίασε τις δαγκάνες έτσι ώστε να κατασκευάζονται από τιτάνιο σε εκτυπωτή 3D. Ακόμη δοκιμάζονται και αξιολογούνται για μελλοντική παραγωγή, όμως ήδη είναι τα μεγαλύτερα λειτουργικά εξαρτήματα από τιτάνιο στον κόσμο.

Το πλεονέκτημά τους είναι ξεκάθαρο. Ενώ οι υπάρχουσες αλουμινένιες δαγκάνες της Chiron ζυγίζουν 4,9 kg, οι εκτυπωμένες από τιτάνιο δεν ξεπερνούν τα 2,9 kg. Κι αυτό είναι εκπληκτικό αν λάβουμε υπόψη πόσο μεγάλες είναι: 406 mm σε μήκος, 208 mm σε πλάτος και 135 mm σε πάχος.

«Η εξέλιξη των αυτοκινήτων είναι μια διαδικασία χωρίς τέλος. Αυτό ισχύει ειδικά για την Bugatti», λέει ο Frank Götzke, υπεύθυνος νέων τεχνολογιών στο τμήμα τεχνικής έρευνας κι εξέλιξης της φίρμας.  «Στις συνεχείς μας προσπάθειες για εξέλιξη, πάντα σκεπτόμαστε πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν νέα υλικά και διαδικασίες, που θα κάνουν το σημερινό μας μοντέλο ακόμα καλύτερο, και πώς θα μπορούσαν να σχεδιαστούν τα μελλοντικά μας μοντέλα».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έτσι κατασκευάζεται η Bugatti Chiron [video]

Η Bugatti και η Laser Zentrum Nord, με την οποία συνεργάστηκε, χρειάστηκαν μόλις τρεις μήνες για να εξελίξουν τα εξαρτήματα από τιτάνιο. Κάθε κομμάτι απαιτεί 45 ώρες για την κατασκευή του στον μεγαλύτερο εκτυπωτή του είδους του στον κόσμο, με τέσσερα λέιζερ να εναποθέτουν 2.213 στοιβάδες για κάθε εξάρτημα.

Η Bugatti ετοιμάζεται να ξεκινήσει τις δοκιμές των εκτυπωμένων από τιτάνιο φρένων τους ερχόμενους μήνες, με σκοπό να τα βάλουν σε παραγωγή – είτε στη σημερινή Chiron ή και σε κάποια μελλοντική αναβαθμισμένη έκδοση Super Sport.

Οι δαγκάνες όμως δεν είναι το μόνο εξάρτημα που αξιολογείται, αφού εξελίσσονται και εκτυπωμένοι σε 3D υαλοκαθαριστήρες που ζυγίζουν το μισό από τους υπάρχοντας αλουμινένιους.

[Πηγή: Carscoops]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube