BMW M: Το τέλος πλησιάζει για τα χειροκίνητα κιβώτια και τα διπλού συμπλέκτη

BMW M: Το τέλος πλησιάζει για τα χειροκίνητα κιβώτια και τα διπλού συμπλέκτη

Το ερώτημα δεν είναι αν θα καταργηθούν, αλλά πότε. Θα αντικατασταθούν από συμβατικά αυτόματα πολλών σχέσεων.

Αν παραγγείλετε σήμερα μια BMW M, θα έχετε δύο επιλογές όσον αφορά στο κιβώτιο: είτε ένα χειροκίνητο 6άρι είτε ένα διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Όμως αυτό θα αλλάξει άρδην, αφού η M division λέει ότι θα εγκαταλείψει και τους δύο αυτούς τύπους κιβωτίων.

Μπορεί να ακούγεται πολύ παράξενο, όμως το δήλωσε στο αυστραλιανό The Drive” ο Peter Quintus, αντιπρόεδρος της BMW υπεύθυνος για τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ.

Όταν ο Quintus ρωτήθηκε αν τα χειροκίνητα κιβώτια και τα DCT είχαν μέλλον στα μοντέλα BMW M, έδωσε την απρόσμενη απάντηση: «Είναι περισσότερο θέμα του πόσο θα πρέπει να συνεχίσουμε με το DCT. Πόσον καιρό θα αντέξει;»

Ο Quintus πιστεύει ότι τα DCT περιορίζονται σε 6 ή 7 σχέσεις, οπότε προβλέπει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα επιστρέψει στα συμβατικά αυτόματα με μετατροπέα ροπής: «Βλέπουμε σήμερα αυτόματα κιβώτια με 9 ακόμα και 10 σχέσεις, οπότε υπάρχει πολλή τεχνολογία στα σύγχρονα αυτόματα», δήλωσε στο The Drive. «Το DCT είχε κάποτε δύο πλεονεκτήματα: ήταν ελαφρύ και οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονταν πιο γρήγορα. Τώρα, ένα μεγάλο μέρος αυτού του πλεονεκτήματος σε ταχύτητα αλλαγών έχει εξαφανιστεί καθώς τα αυτόματα γίνονται καλύτερα και πιο έξυπνα».

Όμως η ταχύτητα αλλαγών και οι εκπομπές ρύπων δεν είναι τα κύρια επιχειρήματα εναντίον των μηχανικών κιβωτίων, κατά τον Quintus. Η αντοχή είναι το βασικό θέμα, αφού το όριο για τα χειροκίνητα είναι περίπου στους 450 ίππους και τα 600 Nm (61 kgm). Πέρα από αυτό, η αντοχή δεν είναι εγγυημένη. Θα μπορούσε η λύση να είναι ένα αμερικάνικο χειροκίνητο κιβώτιο, με δοκιμασμένη αντοχή στη ροπή μεγάλων V8; Ο Quintus διαφωνεί:

«Εξετάσαμε τα αμερικάνικα χειροκίνητα. Βρήκαμε ότι είναι βαριά και η αίσθηση στις αλλαγές είναι φρικτή. Αμφιβάλλω αν στις M3 και M4 της επόμενης γενιάς θα προσφέρεται η επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε την BMW M3 στη θρυλική ανάβαση Grossglockner (video)

[Πηγή: The Drive]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube