Νέο Volkswagen CrossBlue Coupé: Έκθεση Σαγκάης 2013

Νέο Volkswagen CrossBlue Coupé: Έκθεση Σαγκάης 2013

Το Volkswagen CrossBlue Coupé που θα αποκαλυφτεί  στη Σαγκάη αποτελεί το πρόκριμα μιας πιο σπορ έκδοσης του 7θέσιου CrossBlue SUV

Η Volkswagen θα δημοσιοποιήσει τα σχέδιά της για ένα δεύτερο SUV στη Σαγκάη αυτό το Σαββατοκύριακο με την αποκάλυψη μιας κουπέ έκδοσης του CrossBlue –ενός Toyota Highlander- που θα ανταγωνίζεται τα γερμανικά SUV και θα ξεκινήσει την παραγωγή του στο εργοστάσιο της Τσατανούγκα, στο Τενεσί, το 2015.

Το καταφανέστατα σπορ SUV 4x4 που απεικονίζεται σε μια σειρά από επίσημες φωτογραφίες για πρώτη φορά, λέγεται ότι μας προϊδεάζει για ένα νέο 5θέσιο μοντέλο που εξελίχτηκε ως αδελφό αυτοκίνητο του πρωτότυπου 7θέσιου CrossBlue που παρουσιάστηκε στο σαλόνι του Ντιτρόιτ τον Ιανουάριο.

«Ψάχνουμε να καλύψουμε ένα πιο προωθημένο κομμάτι της αγοράς με μια νέα γενιά SUV», αποκάλυψε στους συναδέλφους του Autocar στέλεχος της VW προσθέτοντας, «Υπάρχει σαφής ζήτηση από καταναλωτές για ένα πιο σπορ μοντέλο δίπλα στα βασικό SUV που παρουσιάσαμε υπό τη μορφή του πρωτότυπου BlueCross, και έτσι θέλουμε να δούμε πώς θα αντιληφθεί το κοινό στην Κίνα τις ιδέες μας για κάτι τέτοιο».

Τα Volkswagen CrossBlue και CrossBlue Coupé σχεδιάστηκαν για να αντικαταστήσουν στην γκάμας της εταιρείας τo μικρότερο Tiguan στις αγορές της Β. Αμερικής και της Κίνας και σε τιμή που θα τα τοποθετήσει χαμηλότερα από το πιο πολυτελές Touareg. Το τελευταίο σχεδιάζεται επίσης να γίνει πιο μεγάλο σε μέγεθος στην τρίτη γενιά του το 2016.

Επί της βασικής γραμμής
Το CrossBlue Coupé ενώ κρατά τη βασική σχεδιαστική γραμμή του CrossBlue είναι σημαντικά πιο αεροδυναμικό, με πιο κοντή ουρά, πιο αμβλεία γωνία στο παρμπρίζ, πιο στενά πλευρικά κρύσταλλα και με πιο έντονη καμπυλότητα στην οροφή. Είναι προφανές ότι το CrossBlue Coupé προτάσσει περισσότερο το στιλ από την πρακτικότητα, κάτι που φαίνεται και από την έντονη κλίση της ουράς.

Στην προσπάθεια να προσελκύσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ενδιαφέρον το νέο πρωτότυπο της VW, το περιποιήθηκαν εξωτερικά με ιδιαίτερα λεπτομερή αισθητική φροντίδα. Τα στοιχεία-κλειδιά περιλαμβάνουν μια νέα ερμηνεία στο οριζόντιο θέμα της μάσκας της VW που συνδυάζεται με εσωτερικά γραφικά από φώτα LED, φιλεύοντας το CrossBlue Coupé με μια επιβλητική εικόνα στο εμπρός μέρος που το κάνει να φαίνεται φαρδύτερο. 
    
Με 4,9 m μήκος, δύο μέτρα πλάτος και 1,67 ύψος, το CrossBlue Coupé είναι 9,3 πόντους μακρύτερο, 7,4 πιο φαρδύ και 3,6 πόντους χαμηλότερο από τη δεύτερη γενιά Touareg. Οι μεγάλοι θόλοι επιτρέπουν την τοποθέτηση τροχών 22” από γυαλισμένο αλουμίνιο, που φορούν λάστιχα 285/45.

Πάνω στη μηλιά
Βασισμένο πάνω στην πολυδιαμορφώσιμη πλατφόρμα της VW, την MQB, που δέχεται τον κινητήρα εγκάρσια, το CrossBlue Coupé πατά επίσης σε μεταξόνιο που είναι μεγαλύτερο κατά 8,5 πόντους από αυτό του Touareg, στα 2,89 m! Τα μετατρόχια είναι 1,71 m εμπρός και 1,73 m πίσω.

Στην καμπίνα, το CrossBlue Coupé προσφέρει χώρους για μέχρι πέντε ενήλικους σε ένα σύγχρονο περιβάλλον χρησιμοποιώντας το ίδιο ταχτοποιημένο σχέδιο στο ταμπλό που έχουμε δει στο CrossBlue SUV. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είνι 537 lt, κάπου 43 λιγότερα από του Touareg, με τη ρεζέρβα τοποθετημένη στη θέση της. Στη περίπτωση δε που αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.101 lt.

Το CrossBlue Coupé αντλεί την ισχύ του από ένα ολοκαίνουργιο υβριδικό συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα/βενζινοκινητήρα με δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών και σε πρίζα, που εξελίχτηκε για να τοποθετηθεί σε ένα αριθμό μελλοντικών υβριδικών VW. Αντίθετα με το σύστημα που χρησιμοποιεί το πιο παλιό CrossBlue SUV και που βασίζεται σε ένα δίλιτρο 4κύλινδρο τούρμπο, αυτός ο τελευταίος συνδυασμός συνταιριάζεται με ένα πιο ισχυρό 3λιτρο V6 τούρμπο που αποδίδει 301 PS. O βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε συνδυασμό με ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων χωρίς ψήκτρες -ένα εμπρός με 55 PS και ένα πίσω με 115. Μαζί, οι τρεις πηγές ισχύος αποδίδουν συνδυαστικά 425 PS και 71,3 kgm. 
 
Εμπρός, πίσω και με τα τέσσερα
Η ισχύς περνά μέσω ενός διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου με έξι ταχύτητες στους εμπρός, στους πίσω ή στους τέσσερις και μέσω έξι οδηγικών διαμορφώσεων: Eco, Sport, Off-road, EV και Charge. Η τελευταία επιτρέπει στον οδηγό να φορτίζει την μπαταρία χρησιμοποιώντας το βενζινοκινητήρα.  Η ενέργεια για τους ηλεκτροκινητήρες υποστηρίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 9,9kWh που είναι τοποθετημένη στο κεντρικό τούνελ και λειτουργεί σε μάξιμουμ τάση 375V.

H Volkswagen υποστηρίζει ότι με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία η ακτίνα δράσης είναι 34 km με ταχύτητα μέχρι 120 km/h, πετυχαίνει 0-100 km/h σε 5,9” και τελική ταχύτητα 235 km/h, ενώ η κατανάλωση σε ευρωπαϊκό κύκλο μέτρησης NEDC είναι 2,5 lt/100 km. Σε πραγματικές συνθήκες, το CrossBlue Coupé λέγεται ότι καίει 5,7 lt/100 km, κατανάλωση ικανή να εξασφαλίσει αυτονομία μέχρι και 1.200 km από το 80λιτρο ρεζερβούαρ.

Η Volkswagen υπογραμμίζει ότι η έκδοση παραγωγής του CrossBlue Coupé θα εφοδιαστεί με μια περιορισμένη γκάμα από 4κύλινδρα και 6κύλινδρα μοτέρ βενζίνης και ντίζελ, όπως και με υβριδικό σύστημα παρόμοιο με αυτό του πρωτοτύπου που θα παρουσιαστεί στη Σαγκάη.

Η παραγωγή του νέου SUV θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο όπου κατασκευάζεται και το Passat της αμερικανικής αγοράς, στην Τσατανούγκα του Τενεσί. Αλλά όπως τόνισε η VW, το CrossBlue and CrossBlue Coupé θα μπορούσαν να κατασκευάζονται και στο εργοστάσιο του Γερμανού κατασκευαστή στη Σαγκάη.

[Πηγή Volkswagen]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube