Επίσημο: Υβριδική η Lamborghini Asterion και με 910 PS [video]

Επίσημο: Υβριδική η Lamborghini Asterion και με 910 PS [video]

Αποκαλύφθηκε και επίσημα η Lamborghini Asterion, το νέο πρωτότυπο της ιταλικής φίρμας με υβριδικό σύστημα κίνησης και 910 PS.

Λίγες ώρες πριν ανοίξουν οι πύλες της έκθεσης του Παρισιού, η Lamborghini προχώρησε στην αποκάλυψη όλων των χαρακτηριστικών του νέου της πρωτότυπου, του Asterion LPI910-4. Είναι το πρώτο μοντέλο της Lamborghini με plug-in υβριδική τεχνολογία, ενώ ιδιαίτερη σημασία για μας έχει και η ελληνικότατη ονομασία που επιλέχθηκε για το πρωτότυπο.

Το Asterion προέρχεται από τον Μινώταυρο της Ελληνικής Μυθολογίας, το όνομα του οποίου ήταν Αστερίων. Όσον αφορά τους υπόλοιπους κωδικούς του πρωτοτύπου, είναι κατά τη συνήθη πρακτική της Lamborghini, μια κωδικοποίηση των τεχνικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου: το LP προέρχεται από τις ιταλικές λέξεις «longitudinal posterior» και αναφέρεται στην διαμήκη τοποθέτηση του κινητήρα πίσω. Το «I» είναι το αρχικό της λέξης «Ibrido» που στα ιταλικά σημαίνει υβριδικό, ενώ οι αριθμοί 910 και 4 αναφέρονται στην ιπποδύναμη και στην τετρακίνηση του μοντέλου.

Το plug-in υβριδικό σύστημα της Asterion εξελίχθηκε από τη Lamborghini, με τα υπόλοιπα μέλη του VW Group να συνεργάζονται και να παρέχουν την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει από τα αντίστοιχα μοντέλα της VW και πολύ περισσότερο της Audi. Ο βενζινοκινητήρας είναι ο ατμοσφαιρικός 5,2 λίτρων V10 της Huracán που αποδίδει 610 PS και συνεργάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν άλλα 300 PS, για να προσφέρουν στην Asterion LPI910-4 συνδυαστική ισχύ 910 PS.

H ισχύς του V10 καταλήγει αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, μέσω ενός διπλοσύμπλεκτου ημιαυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων, ενώ όσον αφορά τους ηλεκτροκινητήρες, ένας είναι τοποθετημένος στο κιβώτιο και στέλνει την ισχύ του επίσης στον πίσω άξονα, ενώ οι άλλοι δύο είναι τοποθετημένοι στον εμπρός άξονα και κινούν αποκλειστικά τους μπροστινούς τροχούς της Asterion.

Η Lamborghini δεν ανακοίνωσε το βάρος του πρωτοτύπου και αναφέρει μόνο ότι οι μπαταρίες και τα υπόλοιπα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος ζυγίζουν συνολικά περίπου 250 κιλά. Επιπλέον, το υβριδικό σύστημα δίνει τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 50 km, αρκεί η ανώτατη ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 125 km/h. Ακόμα, εξασφαλίζει στo πρωτότυπο μέση κατανάλωση 4,2 lt/100 km μόλις, με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα 98 gr/km.

Οι επιδόσεις από την πλευρά τους είναι αντάξιες μιας Lamborghini. Επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 km/h σε μόλις 3’’ ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 320 km/h. Η ιταλική φίρμα δεν εμπλέκει το μοντέλο της στην κόντρα των υβριδικών hypercar που ξέσπασε με την παρουσίαση των Ferrari LaFerrari, McLaren P1 και Porsche 918 Spyder και δεν κάνει και ειδική μνεία στις επιδόσεις του. Αντίθετα στέκεται περισσότερο στα GT χαρακτηριστικά του νέου πρωτότυπου κουπέ της, τονίζοντας παράλληλα την ευκολία χρήσης του σε καθημερινή βάση.

Προς το παρόν, κανένα στέλεχος της Lamborghini δεν έχει επιβεβαιώσει αν η Asterion πάρει το δρόμο της παραγωγής και πότε. Οι πληροφορίες που φθάνουν από την γαλλική πρωτεύουσα αναφέρουν ότι το πιθανότερο είναι να δούμε το υβριδικό σύστημα να τοποθετείται πρώτα στην τελική έκδοση του SUV Urus.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube