Toyota: Νέο SUV/crossover για την Ευρώπη

Toyota: Νέο SUV/crossover για την Ευρώπη

H Toyota επιβεβαίωσε ότι θα λανσάρει ένα νέο SUV/crossover για την Ευρώπη που θα βασίζεται στο πρωτότυπο C-HR.

Το νέο SUV/crossover της Toyota για την Ευρώπη θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Τουρκία και θα απευθύνεται στις αγορές της δυτικής Ευρώπης, αλλά και εκτός αυτών, όπως ανέφερε σε δελτίο Τύπου η Toyota την περασμένη Τετάρτη.

Ομοίως, με τα σήματα της Toyota θα διανέμεται και στην Αμερική από το 2017, ύστερα από την απόφαση της ιαπωνικής εταιρείας να κατεβάσει ρολά ο αμερικανικός κλάδος της, Scion.

Το αυτοκίνητο θα βασίζεται στο πρωτότυπο CH-R που ντεμπουτάρισε στο σταντ της Toyota, στην ΙΑΑ 2015, τον Σεπτέμβριο στην Φρανκφούρτη. Το μοντέλο παραγωγής θα ντεμπουτάρει τον επόμενο μήνα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Στην Ευρώπη, το C-HR σηματοδοτεί τη δυναμική επάνοδο της Toyota στην ανθούσα αγορά των SUV, ύστερα από την σταδιακή υποχώρησή της που άφησε ελεύθερο το εμπορικό πεδίο που κατέλαβε κατά κύριο λόγο η Nissan. Σε μέγεθος το C-HR θα έρθει να πλασαριστεί μεταξύ του μικρού SUV Nissan Juke και του μεσαίου Toyota RAV4. Δηλαδή, θα έρθει σε ευθεία αντιπαράθεση με το δημοφιλέστατο Nissan Qashqai, αλλά και το Νο2 κάμπακτ SUV στην Ευρώπη, το VW Tiguan.

Και οι δύο κατηγορίες γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη στην Ευρώπη, με το ποσοστό αύξησης για  το 2015 να είναι 36% για τη μικρή κατηγορία, στα 1,04 εκατ. αυτοκίνητα και 14% στα κόμπακτ, στα 1,17 εκατ. αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics.

«Η αγορά των crossover έκανε το “μπαμ” και θα συνεχίσει να μεγαλώνει, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις άλλες αγορές. Αυτό θα προσδώσει στο ευρωπαϊκό κομμάτι μας βιώσιμη ανάπτυξη», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Johan van Zyl, CEO της Toyota Europe.

Η παραγωγή του C-HR θα βασιστεί πάνω στη νέα παγκόσμια αρχιτεκτονική TNGA, που σχεδιάστηκε για να μειώσει δραστικά τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί σε παγκόσμια κλίμακα ο μεγάλος Ιάπωνας κατασκευαστής. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα βασίζεται πάνω στην TNGA θα είναι η άρτι λανσαρισμένη νέα γενιά του υβριδικού Prius που θα οδηγήσουμε και θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας την άλλη εβδομάδα. Η Toyota έχει προβλέψει ότι μέχρι το 2020 τα μισά από τα μοντέλα της θα βασίζονται στην αρχιτεκτονική TNGA.

Υβριδικό σύστημα κίνησης
Η Toyota δεν έκανε καμία αναφορά σχετικά με το αν το C-HR θα κρατήσει το όνομά του και στο  μοντέλο παραγωγής. Επίσης, δεν έδωσε τεχνικές λεπτομέρειες για τον κινητήρα, αλλά εκτιμούμε ότι θα υπάρχει και υβριδική έκδοση από το λανσάρισμα του αυτοκινήτου. Δηλαδή, κατά το πρότυπο της γκάμας των Auris και Yaris, το CH-R βενζινοκίνητο, ντίζελ και βενζινο-ηλεκτρικό υβριδικό μοντέλο.

Σε αυτό το τελευταίο, να σημειώσουμε ότι θα πρόκειται για το οικείο μας Hybrid Synergy Drive με τον 1.800άρη θερμικό κινητήρα που θα συνεχίσει και για το C-HR να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Toyota στην Ουαλία. Τα υβριδικά συστήματα στη συνέχεια θα φορτώνονται και δια θαλάσσης θα καταλήγουν για την τοποθέτησή τους στα αυτοκίνητα, στο εργοστάσιο της Sakarya, στην Τουρκία.

Το τουρκικό εργοστάσιο αυτή τη στιγμή κατασκευάζει Verso και Corolla. H Τoyota θα αυξήσει την ετήσια παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου από τα 150 στα 280 χιλιάδες αυτοκίνητα. Αύξηση που θα απαιτήσει επένδυση €350 εκατ., ενώ θα αυξήσει από 1.000 σε 4.000 τις θέσεις εργασίας.

Το νέο C-HR θα είναι το όγδοο μοντέλο που θα κατασκευάζεται από την Toyota στην Ευρώπη, αν και το εργοστάσιο στη Sakarya βρίσκεται στο ασιατικό κομμάτι της Τουρκίας, στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας. Να σημειώσουμε ότι τα άλλα επτά μοντέλα είναι τα Avensis, Auris, Yaris, Aygo, Camry, Corolla και Verso.

Η Toyota λέει ότι η προσθήκη του CH-R θα αυξήσει το λόγο τοπικής παραγωγής προς ρυθμό πωλήσεων από το 71% που καταγράφηκε για το 2015. Η Toyota περιλαμβάνει τη Ρωσία, την Τουρκία και τις πρώην σοβιετικές χώρες στον περιγραφή «Ευρώπη».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube