Και δικύλινδρη λειτουργία του 1.0 EcoBoost στο νέο Ford Fiesta

Και δικύλινδρη λειτουργία του 1.0 EcoBoost στο νέο Ford Fiesta

Ο τρικύλινδρος 1000άρης Ecoboost στο νέο Ford Fiesta θα έχει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για οικονομία καυσίμου ως 6%.

Ο 1.0 Ecoboost της Ford που θα τοποθετείται στο νέο Ford Fiesta το οποίο αποκαλύφθηκε χθες το βράδυ, θα έχει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.

Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται σε αρκετούς 4κύλινδρους κινητήρες αλλά η Ford θα καινοτομήσει βάζοντας για πρώτη φορά το σύστημα σε 3κύλινδρο. Για τους άλλους κατασκευαστές ο βασικός ενδοιασμός έχει να κάνει με την (μη) πολιτισμένη λειτουργία, αλλά η Ford δεν αγχώνεται. Η απενεργοποίηση κυλίνδρων σημαίνει την αυτόματη διακοπή παροχής καυσίμου και της λειτουργίας των βαλβίδων σε συνθήκες που δεν απαιτείται η πλήρης ισχύς. Το σύστημα λειτουργεί ως τις 4.500 rpm και επεμβαίνει σε έναν μόνο από τους τρεις κυλίνδρους τον οποίο απενεργοποιεί και εμπλέκει σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Το σύστημα αξιοποιεί την πίεση λαδιού ώστε να ενεργοποιήσει ένα ειδικό «κοκοράκι» για να αποσυνδέσει τις βαλβίδες του πρώτου κυλίνδρου. Το λογισμικό ελέγχου λαμβάνει δεδομένα που περιλαμβάνουν την ταχύτητα, την θέση του γκαζιού και το φορτίο του κινητήρα για να αποφασίσει αν θα πρέπει να απενεργοποιήσει ή όχι τον κύλινδρο. Οι μηχανικοί της Ford εκτιμούν ότι το σύστημα θα λειτουργεί μερικά δευτερόλεπτα κάθε φορά, και η εξοικονόμηση καυσίμου θα φτάνει μέχρι 6%.

Η τεχνολογία θα συνεχίσει να εξελίσσεται μέσα στο 2017 και θα είναι διαθέσιμη στην αγορά από το 2018. Παρότι η Ford έχει 11 μοντέλα με αυτό το μοτέρ, δεν είναι ακόμη γνωστό ποιο θα επωφεληθεί πρώτο. Η Ford ισχυρίζεται ότι έχει πάρει τα κατάλληλα μέτρα στον σχεδιασμό για να εξουδετερώσει τους κραδασμούς και να διασφαλίσει την πολιτισμένη λειτουργία ώστε η απενεργοποίηση κυλίνδρων να μην γίνεται καν αντιληπτή στον οδηγό, τόσο στον τρόπο που δουλεύει όσο και στην απόδοση.

Το offset του στροφάλου σε σχέση με τους εκκεντροφόρους, και ένα σκοπίμως «αζύγιστο» βολάν διπλής μάζας απορροφούν τους κραδασμούς, ειδικά όταν ο κινητήρας δουλεύει με δύο κυλίνδρους στις χαμηλές στροφές. Όταν το σύστημα απενεργοποίησης είναι ενεργό, οι βαλβίδες μένουν κλειστές παγιδεύοντας τα καυσαέρια στον θάλαμο καύσης. Λειτουργούν έτσι σαν ελατήριο κατά την συμπίεση που σπρώχνει το πιστόνι στο κάτω νεκρό σημείο. Κι αυτό βοηθά στην μείωση των κραδασμών, ενώ ταυτόχρονα συντηρείται η σωστή θερμοκρασία στο εσωτερικού του θαλάμου για μέγιστη απόδοση του καυσίμου όταν αυτός ενεργοποιηθεί ξανά. Νέες βάσεις κινητήρα, ημιαξόνια και σινεμπλοκ, ειδικά σχεδιασμένα, διασφαλίζουν την ραφιναρισμένη συμπεριφορά του συνόλου.

Πηγή Autocar

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube