MINI Cooper 2014: Αποκαλύφθηκε και επίσημα η τρίτη γενιά του

MINI Cooper 2014: Αποκαλύφθηκε και επίσημα η τρίτη γενιά του

Στη νέα τρίτη γενιά του, το MINI μεγάλωσε σε διαστάσεις, απέκτησε περισσότερες τεχνολογίες και 3κύλινδρους κινητήρες στην αναβαθμισμένη γκάμα των μοτέρ του

Η νέα γενιά του MINI αποκαλύφθηκε και επίσημα σήμερα σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ιστορικό εργοστάσιο της φίρμας στην Οξφόρδη.

Θα ακολουθήσουν οι επίσημες παρουσιάσεις στο κοινό του Tokyo Motro Show και του Los Angeles Auto Show σε τρεις ημέρες και αύριο αντίστοιχα, ενώ η διάθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει την ερχόμενη άνοιξη, με τις εκδόσεις Cooper, Cooper D και Cooper S να είναι οι πρώτες που θα φθάσουν στις αντιπροσωπείες.

Η MINI χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο «ως εξ ολοκλήρου νέο, αλλά με οικεία εμφάνιση». Εξωτερικά το νέο MINI ξεχωρίζει τόσο από τη νέα σχεδίαση όσο και από τις μεγαλύτερες διαστάσεις. Το μήκος του φθάνει τα 3.821 mm, το πλάτος τα 1.727mm και το ύψος τα 1.414mm.

Εν ολίγοις, το νέο μοντέλο είναι 9,8 cm μακρύτερο, 4,4 φαρδύτερο και 0,7 cm ψηλότερο από το απερχόμενο. Μεγαλύτερο κατά 4,2 πόντους είναι και το μεταξόνιο που φθάνει πλέον τα 2,495 m. Αναμενόμενα λοιπόν, το νέο MINI θα είναι πιο ευρύχωρο στην καμπίνα του, ενώ πιο πρακτικός αναμένεται και ο χώρος αποσκευών που αυξήθηκε σχεδόν 30% και φθάνει πλέον τα 211 λίτρα.

Αλλαγές όμως έχουμε και στην γκάμα των κινητήρων. Το βασικό μοτέρ του λανσαρίσματος είναι ο νέος 3κύλινδρος τούρμπο των 1.500 cc που αποδίδει 136 PS και ροπή 22,4 kgm (23,5 kgm με overboost) από τις 1.250 rpm μόλις. Στην κορυφή της γκάμας κατά το λανσάρισμα θα είναι ο δίλιτρος 4κύλινδρος του Cooper S με ισχύ 192 PS και ροπή 28,5 kgm (30,6 kgm με overboost), ενώ η ντίζελ έκδοση Cooper D εφοδιάζεται με 1.500άρι ντίζελ μοτέρ άμεσου ψεκασμού, με ισχύ 115 PS  και ροπή 27,5 kgm. Η αποδοτικότητά του τελευταίου βελτιώθηκε, σύμφωνα με τη MINI, κατά 7% σε σχέση με αυτό των 1.600 cc που αντικαθιστά.

Όλα τα μοτέρ, βενζίνης και ντίζελ, θα συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σύστημα stop/start και καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 6. Η MINI υποστηρίζει επίσης ότι τα νέα μοτέρ της είναι έως και 27% πιο οικονομικά σε κατανάλωση, συγκριτικά με τον κινητήρα που αντικαθιστούν. Χαμηλότερες είναι και οι εκπομπές ρύπων. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το κορυφαίο Cooper S εκπέμπει 133 g CO2/km, το βενζινοκίνητο Cooper 105 g/km και το ντίζελ Cooper D μόλις 92 g/km.   

Μέχρι στιγμής, η MINI δεν έχει επιβεβαιώσει άλλους κινητήρες για την γκάμα του MINI, αλλά λογικά μέσα στο 2014 θα προστεθούν στην γκάμα η λιγότερο ισχυρές εκδόσεις One και One D, ενώ στο άνω άκρο της γκάμας θα περιμένουμε μια ισχυρότερη ντίζελ, την Cooper SD, καθώς επίσης και μια ακόμα ισχυρότερη του δίλιτρου βενζινοκίνητου που θα κινεί την έκδοση JCW

Η τρίτη γενιά του MINI βασίζεται στη νέα πλατφόρμα UKL1 (Unter Klasse), για προσθιοκίνητα και τετρακίνητα μοντέλα που θα χρησιμοποιήσει επίσης και η BMW σε 12 διαφορετικά μοντέλα στις Σειρές 1 και 2. Η χρήση αλουμινίου και υψηλής αντοχής ατσαλιού στην ανάρτηση έχει μειώσει το βάρος και έχει αυξήσει –σύμφωνα με τη MINI- την ακαμψία, με την εταιρεία να υπόσχεται «ακόμη και πιο ακριβές και σπορ κράτημα».

Στη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά συμβάλλουν επίσης τα φαρδύτερα μετατρόχια, τα εμπρός γόνατα και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω που είναι πιο άκαμπτα, τα ελαφρά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν και η μείωση των μη αναρτώμενων μαζών. Ακόμη, στη νέα γενιά θα κάνουν την παρθενική εμφάνισή τους σε MΙΝΙ (σ.σ. ως προαιρετικός εξοπλισμός) ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Θα διαθέτουν δύο οδηγικές ρυθμίσεις: Μία «εμφατικά σπορ» και μια άλλη που θα είναι πιο «ενδοτική και άνετη». Η ρύθμιση θα γίνεται μέσω μπουτόν από την καμπίνα.

Όσον αφορά την εξωτερική του εμφάνιση, το νέο μοντέλο αναγνωρίζεται αμέσως ως το «νέο MINI». Μια πιο προτεταμένη και λεπτότερη μάσκα, μεγαλύτερα κάτοπτρα στα εμπρός φώτα τεχνολογίας LED και μια πιο επικλινής οροφή στο πίσω μέρος, στα πρότυπα σχεδόν του MINI Paceman,  βοηθούν το νέο MINI να αποκτήσει μια πιο διακριτή εικόνα σε σχέση με την απερχόμενη δεύτερη γενιά.

Η MINI υποστηρίζει ότι στο νέο της μοντέλο μπορούν να βολευτούν άνετα τέσσερις ενήλικοι και οι αποσκευές του. Υπάρχει περισσότερος χώρος για τα πόδια και τους ώμους των πίσω επιβατών, ενώ στις εμπρός θέσεις τα καθίσματα έχουν μεγαλώσει και υπάρχει μεγαλύτερο εύρος στις ρυθμίσεις που μπορούν να δεχθούν. Ακόμη, το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο σε ποσοστό 60/40, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί και η κλίση της πλάτης σε περίπτωση που χρειάζεται να αξιοποιηθεί περισσότερος χώρος στο πορτμπαγκάζ.

Σε πρώτη ανάγνωση, η καμπίνα δείχνει λίγο πιο ώριμη σχεδιαστικά, αλλά παραμένει χαρακτηριστική για MINI, με τους ιθύνοντες της φίρμας να κάνουν λόγο για ακόμα καλύτερης ποιότητας υλικά. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει και πάλι ένας μεγάλος κύκλος, όπου φιλοξενείται μια οθόνη 8,8 ιντσών του συστήματος infotainment. Το σύστημα ελέγχεται από δυο χειριστήρια που θυμίζουν αρκετά τα αντίστοιχα του συστήματος iDrive της BMW.

Το ταχύμετρο και οι περισσότερες χρήσιμες ενδείξεις για τον οδηγό βρίσκονται πλέον μπροστά του στον πίνακα οργάνων και όχι στην κεντρική κονσόλα, όπως συνέβαινε στις δυο προηγούμενες γενιές.

Στη βελτίωση της εργονομίας συμβάλλουν και οι διακόπτες των παραθύρων που από την κεντρική κονσόλα μετακόμισαν στις πόρτες.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube