Έτοιμο για την πίστα σε τιμή ευκαιρίας το νέο Zenos E10

Έτοιμο για την πίστα σε τιμή ευκαιρίας το νέο Zenos E10

Ένα πανάλαφρο trackday car από ανθρακονήματα και αλουμίνιο παρουσιάστηκε από τη Zenos Cars στη φετινή έκθεση Autosport στη Μ. Βρετανία.

Το Ariel Atom, το KTM X-Bow και τα παρεμφερή εξειδικευμένα trackday cars αποκτούν έναν νέο ανταγωνιστή με αρκετά χαμηλή τιμή. Το Zenos E10 είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο, ζυγίζει 650 kg και φοράει κινητήρα 200 ίππων.

Το Zenos E10 είναι τέκνο του Ansar Ali, πρώην διευθύνοντα συμβούλου της Caterham. Άλλωστε θυμίζει αρκετά το αντίστοιχης φιλοσοφίας Caterham AerοSeven. Ο ατμοσφαιρικός 2λιτρος κινητήρας της Ford που χρησιμοποιεί αποδίδει 200 PS στις 7.200 rpm και 21,4 kgm στις 6.100 rpm. Αρκετά για να επιταχύνουν τα μόλις 650 kg του από στάση ως τα 100 km/h σε 4,5'' περίπου. Η κίνηση φτάνει φυσικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων, ενώ προαιρετικά διατίθεται 6άρι.



Έχει μήκος 3,56 m και μεταξόνιο 2,3 m, ενώ τα φαρδιά μετατρόχια φτάνουν τα 1,56 και 1,6 m εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Η σχεδίαση της ανάρτησης θυμίζει αγωνιστικό μονοθέσιο, ενώ μπροστά τα αμορτισέρ της Bilstein είναι τοποθετημένα οριζόντια. Το Zenos E10 πατάει σε λάστιχα semislicks Avon ZZR διαστάσεων 195/50R16 εμπρός και 225/45R17 πίσω. Πάντως για τον... τρελό που θα θελήσει να το οδηγεί το περισσότερο στον δρόμο υπάρχουν και πιο συμβατικές επιλογές ελαστικών, για καλύτερη συμπεριφορά στη βροχή (;).



Στη Μ. Βρετανία, όπου ήδη διατίθεται με αρχική τιμή £24.995 (€30.200), το Zenos E10 είναι σημαντικά φτηνότερο από τα ανταγωνιστικά του Ariel Atom, KTM X-Bow κ.λπ. Η εταιρία ελπίζει να πουλήσει πάνω από 150 Ε10 μέσα στο 2014. Τα πρώτα 75 ανήκουν στην ειδική Launch Edition, κοστίζουν £28,995 (€35.000) και έχουν στάνταρ 6άρι κιβώτιο, μπλοκέ διαφορικό, ελαφρύτερες ζάντες της Ο.Ζ., αφαιρούμενο τιμόνι και... καλοριφέρ για τα πόδια οδηγού-συνοδηγού.



Η Zenos Cars είναι μια νέα βρετανική εταιρία που ιδρύθηκε από τον Ansar Ali και τον Mark Edwards. Και οι δύο έχουν περάσει από διευθυντικές θέσεις στην Caterham και τη Lotus στο παρελθόν. Σύντομα πρόκειται να παρουσιάσουν και δύο σπορ μοντέλα, βασισμένα στο Ε10 αλλά με περισσότερη έμφαση στη χρήση στο δρόμο: το roadster Ε11 το 2016 και το coupe E12 το 2018.

[Πηγή: Autocar / Zenos Cars]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube