Έρχεται ακόμα πιο γρήγορο Ford Focus RS!

Έρχεται ακόμα πιο γρήγορο Ford Focus RS!

Δεν έχει πατήσει ακόμα τα λάστιχά του στους δημόσιους δρόμους το νέο Focus RS και η Ford ετοιμάζει πιο γρήγορη έκδοση, που θα σπάσει το φράγμα των 4,0" στο 0-100 km/h

Η Ford Performance παρακολουθεί προσεκτικά τις αντιδράσεις για το νέο Focus RS πριν προχωρήσει στην εξέλιξη μιας πιο δυνατής και γρήγορης έκδοσης περιορισμένης παραγωγής.

Πηγές μέσα από τη Ford επιβεβαίωσαν ότι στην εταιρεία σκέφτονται πολύ σοβαρά να προχωρήσουν στην παραγωγή μιας σκληροπυρηνικής έκδοσης με 350 PS. Λένε μάλιστα πως θα έχει τη δυνατότητα να αναδειχτεί στο πιο γρήγορο χάτσμπακ παραγωγής στην Ιστορία.

Για επιπλέον πρόσφυση, επιδόσεις και οδική ευχαρίστηση η Ford επιλέγει το δρόμο της εξοικονόμησης βάρους σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του κινητήρα. Κάτι που αναμενόμενα θα αυξήσει την τιμή του στο επίπεδο των premium ανταγωνιστών του RS (π.χ. της νέας Mercedes- AMG Α45).

Το πρόβλημα είναι πως ο 4κύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 2,3 λίτρων λειτουργεί ήδη κοντά στο όριο των δυνατοτήτων του και οι προσπάθειες για εξεύρεση περισσότερης ιπποδύναμης σκοντάφτουν στην έλλειψη χώρου για περισσότερη ψύξη.

Από την άλλη όμως, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια στην εξοικονόμηση βάρους. Στην «απλή» έκδοση του RS οι περιορισμοί στο budget δεν επέτρεπαν εξεζητημένες λύσεις για ελαφρύτερο αμάξωμα. Σε μια πιο ακριβή έκδοση όμως θα μπορούσαν να βελτιώσουν κατά πολύ το λόγο κιλών/ίππο.

Πλαστικά (πολυκαρβονικά) τζάμια, πλαστικό αμάξωμα ενισχυμένο με ανθρακονήματα, εξαρτήματα της ανάρτησης από σφυρήλατο αλουμίνιο, φρένα από ανθρακονήματα, λιγότερο ηχομονωτικό υλικό και ένα απογυμνωμένο εσωτερικό, θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν μέχρι 100 κιλά, ακόμα και μετά τις αναγκαίες προσθήκες σε κινητήρα και μετάδοση.

Οι οποίες προσθήκες το πιθανότερο είναι, ανάμεσα στα άλλα, να αποτελούνται και από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω μπλοκέ διαφορικό, ειδικά ρυθμισμένο ώστε να συνεργάζεται με την τετρακίνηση της GKN και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το εμπρός μπλοκέ διαφορικό ήδη οι άνθρωποι της Ford γνωρίζουν ότι βελτιώνει σημαντικά την οδική συμπεριφορά του RS και είναι πολύ πιθανό να τοποθετείται στην στάνταρ έκδοση.

Η προφανής επιλογή για το κιβώτιο και για την πιο δυνατή έκδοση του RS, είναι, όπως είπαμε, το διπλού συμπλέκτη Powershift, που κατασκευάζει η Getrag. Επειδή όμως αυτή τη στιγμή είναι ρυθμισμένο να «σηκώνει» ροπή μέχρι 46 kgm, θα χρειαστεί και αυτό αναβάθμιση.

Στόχος της Ford είναι να κάνει το «βελτιωμένο» RS πιο γρήγορο στο 0-100 km/h από τα κορυφαία αυτή τη στιγμή Mercedes-AMG A45 (4,2”) και Audi RS3 (4.3”). Το απλό RS έχει εργοστασιακό χρόνο στα 4,7”, πράγμα που σημαίνει ότι χρειάζεται πολλή δουλειά για να επιτύχει το κορυφαίο RS χρόνο κάτω από το 4,0”. Πηγές μέσα από τη Ford ωστόσο υποστηρίζουν ότι ακόμα και το απλό RS είναι κοντά στον γερμανικό ανταγωνισμό με τις 19άρες σφυρήλατες ζάντες και τα ημισλίκ ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2.

Πάντως αν υπάρχει η δυνατότητα ώστε να γίνει το σκληροπυρηνικό Focus RS το πρώτο «καυτό» χάτσμπακ, με την εξαίρεση του Subaru Cosworth Impreza STI CS400 του 2010, που θα σπάσει το φράγμα των 4 δευτερολέπτων, να είστε σίγουροι ότι η Ford θα την εκμεταλλευτεί στο έπακρο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube