Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Τρίτη, 7 Μαρτίου 2017 - 3:59μμ

Επίσημο: Νέο Toyota Yaris GRMN με 210 PS

Η κορυφαία έκδοση του Toyota Yaris έχει περίεργο όνομα, έχει όμως και έναν κινητήρα 1,8 lt με κομπρέσορα και 210 PS κάτω από το καπό.

Στην Έκθεση Γενεύης, μαζί με το ανανεωμένο Toyota Yaris, παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες και το Yaris GRMN, η κορυφαία, σπορ έκδοση του ιαπωνικού σουπερμίνι.

Η αγωνιστική ομάδα της Toyota στο WRC ονομάζεται Gazoo Racing, και η ιαπωνική φίρμα ήθελε να κάνει ξεκάθαρο το πόσο επηρεάζει τέτοια αυτοκίνητα δρόμου η συμμετοχή της στους αγώνες. Και ενώ θα μπορούσε να ονομάσει το σπορ μικρό της Yaris Gazoo, Yaris GR ή... Gazyaris, επέλεξε τα αρχικά GRMN, τα οποία ερμηνεύονται ως «Gazoo Racing Masters of the Nurburgring». Ωστόσο, μεγαλύτερη σημασία από το πώς λέγεται έχει το τι είναι αυτό το μοντέλο.

Το Toyota Yaris GRMN σηματοδοτεί την επιστροφή μιας σπορ έκδοσης στην γκάμα του Yaris, μετά την κατάργηση του προηγούμενου Yaris T Sport, αλλά και το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο μικρό σπορ Toyota από την εποχή των Starlet GT Turbo. Βέβαια η ιαπωνική φίρμα ακολουθεί τον δικό της δρόμο για την επίτευξη του στόχου. Ο κυβισμός του φτάνει τα 1,8 lt, ξεφεύγοντας από την πεπατημένη των 1.600 cc που ακολουθεί σχεδόν κάθε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας, και η υπερπλήρωση επιτυγχάνεται με μηχανικό υπερσυμπιεστή, αντί για το ευρέως διαδεδομένο τούρμπο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Fiesta ST200

Τα παραπάνω μεταφράζονται σε μέγιστη ισχύ 210 PS και υπόσχονται κορυφαίες επιδόσεις, αφού σύμφωνα με την Toyota το Yaris GRMN θα πετυχαίνει τους κορυφαίους χρόνους της κατηγορίας, τόσο για το 0-100 km/h όσο και για τη μέτρηση 80-120 km/h με 4η σχέση. Το κιβώτιο είναι ένα χειροκίνητο 6άρι που στέλνει την κίνηση φυσικά στους εμπρός τροχούς. Η «είδηση» είναι ότι το διαφορικό είναι Torsen, κάτι που βάζει το Yaris GRMN στην εκλεκτή παρέα των μικρών GTi με εργοστασιακό μπλοκέ, μαζί με το Peugeot 208 GTi by PS και το Opel Corsa OPC Performance Pack.

Το πλαίσιο του Toyota Yaris GRMN έχει δεχθεί ενισχύσεις για αυξημένη ακαμψία, ενώ έχει τοποθετηθεί και μπάρα εμπρός θόλων. Τα ελατήρια φέρνουν το αυτοκίνητο πιο κοντά στον δρόμο, χωρίς να ανακοινώνεται το πόσο ακριβώς, τα αμορτισέρ προέρχονται από την Sachs, και το στήσιμο ολοκληρώνεται από μια παχύτερη εμπρός αντιστρεπτική. Οι 17άρες ζάντες είναι της BBS, και μέσα από τις εμπρός διακρίνεται ένα σύστημα φρένων με 4πίστονες δαγκάνες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε την Toyota GT86 ΜΥ2017 στη χιονισμένη Φινλανδία

Δεν χρειάζεται να προσέξεις τέτοιες λεπτομέρειες βέβαια για να αναγνωρίσεις το GRMN, αφού σε σχέση με το συμβατικό νέο Yaris διαθέτει άλλους προφυλακτήρες, αεροδυναμικό διαχύτη με απόληξη εξάτμισης στο κέντρο και μια μεγάλη, μαύρη αεροτομή οροφής. Στο εσωτερικό, η σπορ ατμόσφαιρα υποστηρίζεται από το μικρό 3άκτινο τιμόνι που είναι δανεισμένο από την ανανεωμένη Toyota GT86, ενώ ο οδηγός κάθεται σε ειδικά σχεδιασμένα για το GRMN μπάκετ καθίσματα. Την εικόνα συμπληρώνουν τα αλουμινένια πετάλια και ένα επιπλέον όργανο ενδείξεων.

Το Toyota Yaris GRMN θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της φίρμας στη Γαλλία, και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2018. Δηλαδή ταυτόχρονα με το νέο Ford Fiesta ST

[Πηγή: Toyota]

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία