Επίσημο: νέα μεσαία Jaguar XE

Επίσημο: νέα μεσαία Jaguar XE

Η νέα Jaguar XE αποκαλύφθηκε πλήρως με μια φαντασμαγορική εκδήλωση στο Λονδίνο.

Η Jaguar XE είναι το μοντέλο της βρετανικής φίρμας που θα κληθεί να αντιμετωπίσει την ισχυρή τριάδα Audi A4, BMW Σειρά 3 και Mercedes-Benz C-Class, με 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και diesel και μια έκδοση S με 340 ίππους.

Η νέα Jaguar XE έχει μήκος 4.672 mm, πλάτος 1.850 mm και ύψος 1.416 mm, ενώ το μεταξόνιό της φτάνει τα 2.835 mm και υπόσχεται ανταγωνιστικούς χώρους για την κατηγορία. Αν και η ίδια η Jaguar υπερηφανεύεται περισσότερο για τη χαμηλή θέση οδήγησης και την επιθετική εμφάνιση της ΧΕ παρά για την πρακτικότητά της. Είναι άλλωτε το ελαφρύτερο και το πιο άκαμπτο σεντάν που έχει φτιάξει ποτέ η βρετανική εταιρία, ενώ είναι και το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο της γκάμας της, με συντελεστή Cd 0,26.

Μια σημαντική καινοτομία που φέρνει η Jaguar XE στη μεσαία κατηγορία είναι το αλουμινένιο πλαίσιο. Η ΧΕ είναι το πρώτο μοντέλο της Jaguar που βασίζεται στη νέα πολυδιαμορφώσιμη πλατφόρμα της φίρμας η οποία θα φιλοξενήσει και άλλα μοντέλα της στο μέλλον. Χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων και ένα κράμα ανακυκλωμένου αλουμινίου με την ονομασία RC 5754, με τη Jaguar να υποστηρίζει ότι το 2020 θα το συναντάμε στο 75% των αλουμινένιων τμημάτων των αυτοκινήτων της.

Η Jaguar XE είναι φυσικά πισωκίνητη και σύμφωνα με τους δημιουργούς της θα θέσει νέα standards οδικής συμπεριφοράς στη μεσαία κατηγορία. Για να το καταφέρει υιοθετεί τη λύση των διπλών ψαλιδιών στην εμπρός ανάρτηση, ενώ πίσω χρησιμοποιείται μια παραλλαγή των πολλαπλών συνδέσμων που η Jaguar ονομάζει Integral Link. Η υποβοήθηση του τιμονιού είναι ηλεκτρική, αλλά η Jaguar υποστηρίζει ότι έχει εξελίξει το σύστημα τόσο ώστε να μην υστερεί καθόλου σε αίσθηση σε σχέση με ένα υδραυλικό.

Για την ενεργητική ασφάλεια θα φροντίζουν όλα τα γνωστά συστήματα διατήρησης λωρίδας, ανίχνευσης οχήματος στη νεκρή γωνία κ.λπ. αλλά και ένα που έχουμε συνηθίσει μόνο σε εκτός δρόμου οχήματα: το All Surface Progress Control. Πρόκειται για ένα cruise control χαμηλής ταχύτητας, που επιτρέπει στην XE να κινείται με σταθερή ταχύτητα από 3,6 ως 30 km/h σε ολισθηρά ή κακοτράχαλα εδάφη.

Η κορυφαία έκδοση Jaguar XE S, η μόνη για την οποία δημοσιεύτηκαν τεχνικά χαρακτηριστικά, χρησιμοποιεί τον μηχανικά υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρο V6 της βασικής Jaguar F-Type που αποδίδει 340 PS και 45,9 kgm. Συνδυάζεται με το ίδιο 8άρι αυτόματο κιβώτιο και επιταχύνει την ΧΕ S από στάση ως τα 100 km/h σε 5,1''. Περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον ωστόσο έχουν οι υπόλοιποι κινητήρες της γκάμας.

Πρόκειται για 2λιτρους τετρακύλινδρους turbo, βενζίνης και diesel, που ανήκουν στην καινούργια οικογένεια κινητήρων Ingenium της Jaguar-Land Rover. Ο βενζινοκινητήρας θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, πάντα σε συνδυασμό με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, αλλά περισσότερες λεπτομέρειες για αυτόν θα μάθουμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Η βασική έκδοση του 2λιτρου turbodiesel, που αποδίδει 163 PS και 38,7 kgm, θα εφοδιάζει την πιο «πράσινη» έκδοση της Jaguar XE, στην οποία θα εκπέμπει μόνο 99 gr CO2/km. Στη γκάμα της XE θα υπάρχουν και δυνατότερες εκδοχές του, ενώ κάποιες εκδόσεις του θα προσφέρονται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Μάλιστα αυτός ο diesel έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να απαιτεί αραιή συντήρηση, κάθε 34.000 km ή δύο χρόνια, μειώνοντας το κόστος χρήσης.

[Πηγή: Jaguar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube