Επίσημο: Αυτή είναι η νέα Mercedes-Benz A-Class [video]

Επίσημο: Αυτή είναι η νέα Mercedes-Benz A-Class [video]

Τα αποκαλυπτήρια της τέταρτης γενιάς της Mercedes-Benz A-Class μόλις πραγματοποιήθηκαν στο Άμστερνταμ –και το DRIVE βρίσκεται εκεί!

Μετά από σχεδόν έξι χρόνια στην αγορά, η τρίτη γενιά της Mercedes-Benz A-Class αντικαθίσταται από ένα μοντέλο πιο δυναμικό, πιο ευρύχωρο και πιο προηγμένο τεχνολογικά.

Η νέα Mercedes-Benz A-Class έχει εμπρός μέρος που παραπέμπει στη CLS, ενώ δείχνει φαρδύτερη από την απερχόμενη. Οι διαστάσεις επιβεβαιώνουν αυτή την εντύπωση, αφού το πλάτος είναι πλέον 1.796 mm (από 1.780). Παράλληλα, το μήκος της έχει φτάσει τα 4.419 mm (από 4.299) και το ύψος τα 1.440 mm (από 1.433), ενώ το μεταξόνιο των 2.729 mm διεκδικεί τον τίτλο του μεγαλύτερου της κατηγορίας. Το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα αρμονικό και αρκετά δυναμικό, ενώ πετυχαίνει και κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,25. Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο κατά 60% από ατσάλι υψηλής αντοχής, 12% υπερυψηλής και 4% από αλουμίνιο -το τελευταίο απαντάται στα εμπρός φτερά και το καπό.

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων ευνόησε φυσικά και την καμπίνα. Στη νέα A-Class υπάρχει 7 mm περισσότερος χώρος για το κεφάλι οδηγού και συνοδηγού, και 8 mm πίσω, ενώ το διαθέσιμο πλάτος στο ύψος των ώμων είναι 9 mm περισσότερο εμπρός και 22 mm περισσότερο πίσω. Για τους αγκώνες, υπάρχουν 35 mm επιπλέον εμπρός και 36 πίσω. Μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών. Φτάνει πλέον τα 370 lt (από 341), αφού έχει 115 mm μεγαλύτερο μήκος, 225 mm μεγαλύτερο πλάτος και 200 mm πιο φαρδύ άνοιγμα.

Το εσωτερικό της νέας A-Class, που είχε αποκαλυφθεί ήδη από τα τέλη του 2017, έχει δεχθεί επιρροές από εκείνα της E-Class και της S-Class, ενσωματώνοντας για παράδειγμα στρογγυλούς αεραγωγούς. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το νέο σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης, με την ονομασία MBUX, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην έκθεση Consumer Electronics Show, και λανσάρεται στη νέα A-Class. Στη βασική έκδοσή του αποτελείται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 7" και άλλη μια οθόνη 7" για το infotainment. Από εκεί και πέρα, υπάρχει δυνατότητα αναβάθμισης με οθόνη 10,25" για το infotainment, και η κορυφαία επιλογή της οθόνης 10,25” και για τα όργανα.



Ο χειρισμός μέσω της αφής και της ομιλίας είναι τα δύο βασικά χαρακτηριστικά της λογικής του νέου συστήματος, ενώ το περιστροφικό χειριστήριο έχει αντικατασταθεί από ένα touchpad. Λειτουργία αφής έχει επίσης η οθόνη του infotainment, αλλά και τα κουμπιά ελέγχου στο τιμόνι. Το MBUX περιλαμβάνει Android Auto και Apple CarPlay, ενώ υπάρχουν δύο θύρες USB, μια Type C για γρήγορη φόρτιση, και NFC. Μια ενδιαφέρουσα λειτουργία του συστήματος είναι η αναγνώριση φωνής, με βάση την οποία θα ρυθμίζει αντίστοιχα τη θέση οδήγησης, τη θερμοκρασία της καμπίνας, τους σταθμούς στο ραδιόφωνο κ.ά. Από τη νέα A-Class δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας της Mercedes-Benz. Το «παρών» δίνει ακόμα και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, το οποίο με έναν συνδυασμό κάμερας και ραντάρ, βλέπει τον δρόμο 500 m εμπρός από το αυτοκίνητο.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος σε επίπεδο κινητήρων, βρίσκεται ο νέος M 282 της έκδοσης Α 200. Πρόκειται για έναν κινητήρα που προέρχεται από τον τετρακύλινδρο 1.200άρη TCe της Renault, έχει αυξημένη χωρητικότητά στα 1,33 lt (αν και η Mercedes-Benz τον αποκαλεί 1.4), και αποδίδει 163 PS στις 5.500 rpm και 25,5 kgm  στις 1.620 rpm. Έρχεται να αντικαταστήσει τον σημερινό 1.600άρη, από τον οποίο είναι 20 kg πιο ελαφρύς και 15% πιο αποδοτικός. Το κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται είναι ένα 6άρι χειροκίνητο, εκπέμποντας 133 g CO2/km. Yπάρχει όμως προαιρετικά και το 7G-DCT, σε συνδυασμό με το οποίο αποκτά και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, για μέγιστη οικονομία, κάτι που μεταφράζεται σε 120 g CO2/km. Η χειροκίνητη έκδοση χρειάζεται 8,2" για το 0-100 km/h, ενώ η αυτόματη 8,0".

Περισσότερη δύναμη προσφέρει στην έκδοση Α 250 ο 2λιτρος τούρμπο βενζινοκινητήρας M 260, και συγκεκριμένα 224 PS και 35,7 kgm. Νούμερα ικανά να της χαρίσουν 0-100 km/h σε 6,2”. Η γκάμα των εκδόσεων βενζίνης θα εμπλουτιστεί σε λίγο καιρό με μια μικρότερη (Α 180) και μια ενδιάμεση έκδοση (ίσως Α 220). Η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται στην A 180 d, με τον γνωστό 1.500άρη ντίζελ ΟΜ 608, ο οποίος όμως έχει δεχθεί σημαντικές αναβαθμίσεις. Η απόδοσή του έχει φτάσει τα 116 PS και 26,5 kgm, ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 108 g/km. Το ενδιαφέρον είναι ότι η ντίζελ A-Class προσφέρεται αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.



Στο εμπρός μέρος της A-Class χρησιμοποιείται μια εξελιγμένη εκδοχή των γονάτων MacPherson της απερχόμενης. Το μειωμένο βάρος τους εξασφαλίζει περισσότερη άνεση και λιγότερη μεταφορά θορύβου από το δρόμο. Πίσω, οι Α 200 και Α 180 d έχουν έναν νέο ημιάκαμπτο άξονα. Στην Α 250 και βέβαια στις τετρακίνητες, υπάρχει και πάλι διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, η οποία δίνει προτεραιότητα στην απόλυτη ευελιξία. Προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής 15 mm χαμηλότερης ανάρτησης, ενώ εξακολουθούν να διατίθενται και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Δείτε πιο κάτω το video που έδωσε στη δημοσιότητα η Mercedes-Benz, αλλά και το πλήρες press release με όλες τις λεπτομέρειες της νέας A-Class.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube