Έκθεση Γενεύης: Νέο Renault Scénic, πολυμορφικό crossover

Έκθεση Γενεύης: Νέο Renault Scénic, πολυμορφικό crossover

Το νέο Renault Scénic διατηρεί τα πολυμορφικά χαρακτηριστικά του, τα παντρεύει με το αυξημένο ύψος από το έδαφος και αποκτά υβριδική έκδοση.

Για τη Renault ένα πολυμορφικό πρέπει να προσφέρει και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Οπότε μετά το Captur και το Espace, την ίδια λογική ακολουθεί και το νέο Scénic.

Το Renault Scénic 4ης γενιάς έχει μεγαλύτερο κατά 32 mm μεταξόνιο (2,73 m) αλλά και αυξημένο μήκος, από τα 4,37 του προηγούμενου στα 4,40 m. Το πλάτος είναι πλέον 1,86 m (από 1,84). Παρότι η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 40 mm, φτάνοντας πλέον τα 170 mm, το συνολικό ύψος είναι μόνο 13 mm μεγαλύτερο (1,65 m). Τα νούμερα επιβεβαιώνουν αυτό που καταλαβαίνει το μάτι, επηρεασμένο και από τη μεγάλη κλίση του παρμπρίζ και το μικρό καπό, ως πιο σφηνοειδές, πιο δυναμικό σχήμα. Στις πλούσιες εκδόσεις θα υπάρχει διχρωμία, με την οροφή να έχει μαύρο ή γκρι χρώμα.

Βασικό χαρακτηριστικό της εμφάνισης αλλά και της συμπεριφοράς του νέου Scénic είναι οι τεράστιες ζάντες. Σε όλες τις εκδόσεις έχουν διάμετρο 20’’ (!), ενώ ντύνονται με λάστιχα διαστάσεων 195/55. Οπότε το πλαϊνά έχουν αρκετό ύψος για να εξασφαλίσουν στο Scénic το καλύτερο επίπεδο άνεσης στην κατηγορία, σύμφωνα με τη Renault, ενώ η μεγάλη διάμετρος εξασφαλίζει σταθερότητα και το περιορισμένο πλάτος των ειδικά εξελιγμένων ελαστικών χαμηλής αντίστασης περιορίζει την κατανάλωση.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό είναι πιο οδηγοκεντρική από ποτέ. Στο κέντρο του, στις πλούσιες εκδόσεις, υπάρχει η οθόνη αφής 8,7’’ του συστήματος R-Link 2 που έχουμε δει και στο Talisman. Η κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα έχει αποθηκευτικό χώρο 13 lt και είναι συρόμενη, έτσι ώστε να δημιουργεί ένα πιο μαζεμένο κόκπιτ ή χώρο για μεγάλα αντικείμενα κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Συρόμενο είναι και το πίσω κάθισμα, το οποίο διαιρείται σε αναλογία 60/40, αλλά και το μεγάλο ντουλαπάκι (11,5 lt) μπροστά από τον συνοδηγό, στο πρότυπο του Captur. Άλλα 38,5 lt χώρου είναι κρυμμένα στο πάτωμα, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 496 lt.

Στη γκάμα του νέου Renault Scénic θα υπάρχει μόνο ένας κινητήρας βενζίνης, με κυβισμό 1,2 lt και τούρμπο. Θα διατίθεται σε εκδόσεις TCe 115 και TCe 130, με ανάλογη ιπποδύναμη, πάντα σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Πιο πλούσια θα είναι η γκάμα των ντίζελ, με κορυφαίο τον 1.6 dCi 160 με τα δύο τούρμπο, ο οποίος θα συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, και τον dCi 130, με ίδιο κυβισμό, ένα τούρμπο και χειροκίνητο κιβώτιο.

Ωστόσο το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αναμένεται να συγκεντρώσουν οι εκδόσεις του τουρμποντίζελ 1,5 lt. Η βάση της γκάμας ορίζεται από την έκδοση dCi 95, ενώ περισσότερη δύναμη θα προσφέρει η dCi 110, με χειροκίνητο 6άρι ή 7άρι EDC. Το μεγάλο νέο είναι η έκδοση dCi 110 Hybrid Assist. Πρόκειται για ένα mild-hybrid υβριδικό, στο οποίο ο πετρελαιοκινητήρας παραμένει πάντα σε λειτουργία, αλλά η δουλειά του γίνεται ευκολότερη χάρη σε ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με κύκλωμα 48V. Περιμένουμε τα επίσημα νούμερα επιδόσεων, κατανάλωσης και εκπομπών CO2 για όλες τις εκδόσεις, αφού η Renault προς το παρόν κρατάει τα χαρτιά της κλειστά.

Πριν από το ερχόμενο καλοκαίρι θα αποκαλυφθεί και η μεγαλύτερη έκδοση του Scénic, το Grand Scénic. Οι πωλήσεις και των δύο εκδόσεων θα ξεκινήσουν προς το τέλος του 2016.

[Πηγή: Renault]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube