Alfa Romeo: Κηρύττει πόλεμο στους Γερμανούς με 9 νέα μοντέλα μέχρι το 2021

Alfa Romeo: Κηρύττει πόλεμο στους Γερμανούς με 9 νέα μοντέλα μέχρι το 2021

Παρόλο τις καθυστερήσεις των τελευταίων ετών, η Alfa Romeo εμμένει στα πλάνα της και προετοιμάζεται να λανσάρει εννιά νέα μοντέλα στην αγορά μέχρι το 2021.

Η νέα Giulia ήταν μόνο η αρχή, το προειδοποιητικό… βλήμα! Η Alfa Romeo έχει «κλειδώσει» στο σκόπευτρο της τις Porsche, Audi και BMW και είναι έτοιμη για έναν ιταλογερμανικό πόλεμο μακράς διάρκειας! Καθώς σκοπεύει να τους σφυροκοπά αδιάκοπα μέχρι το 2021 παρουσιάζοντας συνεχώς νέα μοντέλα.

To δεύτερο κτύπημα θα έρθει την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις 16 Νοεμβρίου, όπου στην έκθεση του Λος Άντζελες η ιταλική φίρμα θα παρουσιάσει το πρώτο της SUV, την Alfa Romeo Stelvio.

Είναι γεγονός ότι η θερμή υποδοχή της Giulia έχει ανοίξει την όρεξη στους Ιταλούς και με την Stelvio, που βασίζεται στο νέο σεντάν, να βρίσκεται στις εκθέσεις της φίρμας μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι οι προθέσεις τους είναι ξεκάθαρες.

«Στόχος μας είναι να παλέψουμε με τους Γερμανούς σε κάθε κατηγορία και να έχουμε το καλύτερο αυτοκίνητο σε κάθε κατηγορία στην οποία θα δραστηριοποιούμαστε. Αυτό όμως δεν είναι ένα σχέδιο που μπορεί να εφαρμοστεί στην επόμενη διετία» δηλώνει το νέο αφεντικό της Alfa Romeo, Reid Bigland, δείχνοντάς μας τι θα πρέπει να περιμένουμε απ’ αυτούς τα επόμενα χρόνια.

«Με την έλευση και του πρώτου μας SUV, θα καλύπτουμε μόλις το 50% της αγοράς. Πρέπει να καλύψουμε και το υπόλοιπο. Πρέπει να εφαρμόσουμε τη στρατηγική μας και πρέπει να το κάνουμε σωστά. Έχουμε την ευκαιρία και πρέπει σε κάθε λανσάρισμά μας να παρουσιάζουμε το καλύτερο αυτοκίνητο» τόνισε ο Bigland στους συνεργάτες μας στο AUTOCAR.

Ας δούμε όμως πια ακριβώς είναι η στρατηγική της Alfa Romeo και ποια μοντέλα σκοπεύει να παρουσιάσει μέχρι το 2021.

Επενδύοντας στα SUV
Όπως προαναφέραμε το πρώτο μοντέλο των Ιταλών στη συγκεκριμένη κατηγορία θα είναι η Stelvio (σ.σ.: το όνομα της δεν έχει επισημοποιηθεί, αλλά έτσι την αναφέρουν και οι Ιταλοί τους τελευταίους μήνες) που θα παρουσιαστεί την άλλη εβδομάδα στο Λος Άντζελες. Το αυτοκίνητο βασίζεται στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη της Giulia και θα ριχτεί στην αγορά απέναντι στα πετυχημένα BMW X3 και Audi Q5 στις mainstream εκδόσεις του, ενώ η κορυφαία έκδοσή του που αναμένεται να φορά το μοτέρ της Giulia Quadrifoglio θα ανταγωνίζεται τις Jaguar F-Pace και Porsche Macan.

«Ο λόγος που ο κόσμος θα αγοράζει τα SUV μας είναι γιατί θα τους συνεπαίρνουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά τους. Κάθε μοντέλο της Alfa πρέπει να το πετυχαίνει αυτό και αυτό το μοντέλο δεν θα απογοητεύσει» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Bigland, αφήνοντας υπονοούμενα για ένα τουλάχιστον ένα ακόμα SUV στη γκάμα της φίρμας.

Αυτό αναμένεται να είναι ένα μεγάλο SUV το οποίο θα βασίζεται στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη της νέας Maserati Levante. Θα λανσαριστεί στην αγορά στις αρχές του 2018 και ο στόχος του θα είναι να κόψει πωλήσεις από τα BMW X5 και Audi Q7.

Αλλά δεν θα είναι μόνο αυτό. Με τον ανταγωνισμό να προσφέρει περισσότερες επιλογές είναι λογικό η Alfa Romeo διευρύνει κι άλλο την γκάμα της μέχρι το τέλος της δεκαετίας, παρουσιάζοντας ίσως, μια κουπέ έκδοση της Stelvio απέναντι στην X4 ή και μια ψηλωμένη έκδοση της Giulietta απέναντι στην BMW X1.

Επεκτείνοντας τα σεντάν
Το επόμενο μοντέλο που θα μπει στην παραγωγή μετά την Stelvio αναμένεται να είναι η στέισον έκδοση της Giulia, η οποία θα παρουσιαστεί πιθανότατα στην ερχόμενη έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2017.

Η παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου έχει ήδη κλειδώσει, σε αντίθεση με αυτή ενός μεγαλύτερου της Giulia σεντάν που ακόμα εξετάζεται. Βλέπετε, η συνεχή άνοδος των SUV «φοβίζει» τα στελέχη της Alfa Romeo καθώς θεωρούν ότι η εξέλιξη ενός σεντάν στα πρότυπα της BMW 5 Series θα αποβεί αρκετά κοστοβόρα. Πλάνα πάντως υπάρχουν και γι’ αυτό το μοντέλο με το όνομα Alfetta μάλιστα να έχει πέσει στο τραπέζι ως το καλύτερο για την ονομασία του.

Κοντράροντας τα A3 και Series 1
Η ανανέωση της Giulietta έχει ήδη πάρει το πράσινο φως, αλλά δύσκολα το νέο μοντέλο θα λανσαριστεί στην αγορά σε λιγότερα από τρία χρόνια. Κι αυτό γιατί υπάρχουν θεμελιώδεις αποφάσεις που πρέπει να παρθούν γι’ αυτό.

Αν δηλαδή θα διατηρήσει την τωρινή του διάταξη, κίνηση και κινητήρας εμπρός, ή θα βασιστεί σε μια νέα έκδοση της πλατφόρμας Giorgio, στην οποία βασίζεται η Giulia, και θα γίνει πισωκίνητο.

«H νέα Giulietta μπορεί να βασιστεί στο πάτωμα Giorgio, αλλά θα πρέπει να δούμε και τις απαιτήσεις των αγοραστών» δήλωσε ο Bigland. «Πόσα πισωκίνητα αυτοκίνητα υπάρχουν σ’ αυτή την κατηγορία. Μειώνονται συνεχώς. Αν το τολμήσουμε θα μας δώσει μια διαφορετικότητα, αλλά θα πρέπει να ελέγξουμε πολύ καλά τι ζητά η αγορά».

Η αντικατάσταση της Brera
Αν και είναι σαφές ότι σ’ αυτό το νέο πλάνο της Alfa Romeo έχει δωθεί ιδιαίτερη έμφαση στα SUV, ο Bigland και το επιτελείο του αναγνωρίζουν ότι η ιταλική φίρμα πρέπει να παραμείνει συνδεδεμένη με το σπορ παρελθόν της. Καθώς επίσης, και ότι δεν μπορούν να κάνουν λόγο για κορυφαία και σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά και να μην υπάρχει στην γκάμα της φίρμας ούτε ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο.

Το πλάνο για εκμετάλλευση της συνεργασίας της FCA με την Mazda, για το 124 Spider, που είχε εκπονήσει το προηγούμενο διοικητικό team, πάει στον κάλαθο των αχρήστων και φαίνεται πως κερδίζει έδαφος η σχεδίαση και εξέλιξη του αντικαταστάτη της Brera από λευκό χαρτί.

Μόνο που αυτή τη φορά αναμένεται να γίνει σωστά. Τα στελέχη της εταιρείας γνωρίζουν ότι η κριτική στο προηγούμενο μοντέλο, που σταμάτησε να παράγεται το 2010, ήταν σωστή και πως το νέο θα πρέπει να έχει μια πολύ καλύτερη αναλογία δύναμης/βάρους.

Η νέα Brera -αν κρατήσει αυτό το όνομα- δεν αναμένεται να λανσαριστεί στην αγορά πριν το 2020 και θα έρθει σε κουπέ και ρόουντστερ έκδοση αμαξώματος. Ελπίζουμε μόνο, η απόφαση της Alfa Romeo να επαναφέρει στην αγορά την Brera να μην επηρεάσει την 4C και την αντικατάστασή της, καθώς είναι το σπορ μοντέλο που πρέπει απαραιτήτως να έχει στην γκάμα της η ιταλική φίρμα.

Το μέλλον της Mito
Το μέλλον της μικρής Alfa κρέμεται σε μια κλωστή. Το υπάρχον μοντέλο κοντεύει να συμπληρώσει μια δεκαετία στην και παρόλο τις πολλές και συνεχείς αναβαθμίσεις του με διάφορες νέες εκδόσεις δυσκολεύεται να σταθεί στην αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 62.000 μονάδες το 2009, οι πωλήσεις της MiTo πέρσι με δυσκολία πέρασαν τις 14.000. Επιπλέον, το ιταλικό σουπερμίνι είναι ένα μοντέλο που απασχολεί μόνο την ευρωπαϊκή αγορά, με ότι αυτό συνεπάγεται σε κόστος εξέλιξης και παραγωγής.

Η Alfa Romeo θα μπορούσε να στραφεί στην FIAT για την αντικατάστασή της, προκειμένου να μειώσει το κόστος παραγωγής, αλλά σ’ αυτή την περίπτωση θα πρέπει να ξεχάσει τις φιλοδοξίες περί premium προφίλ και θα είναι ένα πισωγύρισμα για την μάρκα, ιδίως μετά την τόσο καλή δουλειά που δείχνει να έχει γίνει με την Giulia.

O Bigland ωστόσο, αρνείται να ξεγράψει το μοντέλο. «Η Mito δεν έχει ρόλο μακριά από την Ευρώπη, αλλά η συνεισφορά της στην γηραιά ήπειρο είναι σημαντική για μας και θα συνεχίσουμε να την βελτιώνουμε».

Υβριδικά και ηλεκτρικά
Καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία της Alfa Romeo τα επόμενα χρόνια θα έχει και το πόσο γρήγορα θα περάσει η εταιρεία στις νέες τεχνολογίες. Πόσο γρήγορα δηλαδή θα εντάξει στην γκάμα της plug-in υβριδικά και γιατί όχι και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Η ύπαρξη μιας τουλάχιστον υβριδικής έκδοσης θα είναι σημαντική για την εμπορική πορεία των SUV της, ειδικά αν έχει υψηλές βλέψεις για την αγορά των ΗΠΑ.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube