Υβριδικό με φυσικό αέριο και ρεύμα το Škoda Vision X

Υβριδικό με φυσικό αέριο και ρεύμα το Škoda Vision X

Το κόνσεπτ Vision X, ένα κόμπακτ SUV θα χρησιμοποιήσει η Škoda για να δείξει υβριδική τεχνολογία με συνδυασμό θερμικού κινητήρα CNG και ηλεκτροκινητήρα.

Ένα νέο κόμπακτ SUV που ακούει στο όνομα Vision X και προς το παρόν δεν είναι παρά μόνο κόνσεπτ θα χρησιμοποιήσει η Škoda για να δείξει στη Γενεύη υβριδική τεχνολογία που συνδυάζει υπερτροφοδότηση με CNG και ρεύμα.

Το νέο αυτοκίνητο θα έρθει να προστεθεί στη γκάμα της μάρκας κάτω από τα Kodiaq και Karoq. Θα φορά κινητήρα CNG 1.5, 4κύλινδρο τούρμπο με απόδοση 130 ίππων και ροπή 25,4 kgm. Ο κινητήρας αυτός λαμβάνει υποβοήθηση από δύο ηλεκτρικά μοτέρ: Ένα οδηγούμενο με ιμάντα το οποίο λειτουργεί επίσης και ως δυναμό/γεννήτρια, το οποίο στέλνει ισχύ στους εμπρός τροχούς. Και ένα δεύτερο με απόδοση 27 ίππων, οι οποίοι καταλήγουν στους πίσω τροχούς.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Karoq 1.6 TDI

Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει επίσης άλλα 7,2 kgm ροπή. Πρόκειται δηλαδή για ένα σύστημα κίνησης που επιτρέπει στο προσθιοκίνητο υπό νορμάλ συνθήκες αυτοκίνητο να γίνει τετρακίνητο, όταν απαιτείται η μέγιστη επιτάχυνση ή/και ελκτική πρόσφυση. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται και ως… πισωκίνητο. Δυστυχώς, για 2 km μόνο, αφού τόσο διαρκεί η μπαταρία που τροφοδοτεί τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 89 g/km, η επιτάχυνση 0-100 km/h είναι 9,3” και η τελική ξεπερνά, οριακά έστω, τα 200 km.



Τo φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε δύο ρεζερβουάρ ένα κάτω από το πίσω κάθισμα και ένα πίσω από τον πίσω άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από ένα κύκλωμα 48V και μπαταρία ιόντων-λιθίου 1.5 kWh, οι οποίες επαναφορτίζονται κατά το φρενάρισμα. Η διάταξη αυτή, σύμφωνα με τη Škoda, έχει επιλεγεί ώστε να ευνοεί την ισορροπία του πλαισίου. Υπάρχει πάντως και ρεζερβουάρ βενζίνης, κυρίως για να διασφαλιστεί η (πολύ) ψυχρή εκκίνηση. Η συνολική αυτονομία σύμφωνα με το εργοστάσιο φτάνει τα 650 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG7

Το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί σε ένα τροποποιημένο Karoq. Ο λόγος που η Skoda χρησιμοποιεί το Vision X για να λανσάρει αυτή την τεχνολογία είναι για να δείξει ότι υπάρχει τρόπος να φέρει την 4κίνηση και σε μικρότερης κατηγορίας αυτοκίνητα, σύμφωνα με τον Martin Hrdlicka, επικεφαλής του τμήματος κινητήρων-μετάδοσης της Škoda . «Τα τετρακίνητα αυτοκίνητα είναι το 10% των πωλήσεων της Škoda. Στο A segment δεν υπάρχει 4κίνηση, οπότε αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο».

]Πηγή Autocar]
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube