Volkswagen: Θα επεκταθούν και στην Ευρώπη οι έρευνες για το σκάνδαλο;

Volkswagen: Θα επεκταθούν και στην Ευρώπη οι έρευνες για το σκάνδαλο;

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βρίσκεται αντιμέτωπη με ποινές πολλών δισεκατομμυρίων, ενώ δεν αποκλείεται να επιβληθούν και ποινές φυλάκισης σε κάποια τα ανώτατα στελέχη της.

"Συγγνώμη" από τους πελάτες της Volkswagen ζήτησε ο CEO της εταιρίας, Martin Winterkorn, ομολογώντας την ενοχή της γερμανικής εταιρείας σχετικά με το σκάνδαλο που ξέσπασε στις ΗΠΑ για τις παραποιημένες τιμές καυσαερίων σε ορισμένα μοντέλα της, χρησιμοποιώντας ένα παράνομο λογισμικό.

Το συγκεκριμένο λογισμικό τοποθετήθηκε σε περίπου 500.000 οχήματα του γερμανικού ομίλου, που κυκλοφορούν στους δρόμους των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων και κάποιων πολυτελών αυτοκινήτων της Audi.

Ο επικεφαλής της Volkswagen στις ΗΠΑ, Michael Horn, έσπευσε και εκείνος να ζητήσει συγγνώμη, αφού ομολόγησε και από τη δική του μεριά την απάτη, ενώ δεσμεύτηκε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των Αμερικανών καταναλωτών.

"Η εταιρεία μας δεν ήταν ειλικρινής με την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) και με όλους εσάς. Τα κάναμε τελείως σκ@&@! Πρέπει να φτιάξουμε τα αυτοκίνητα ώστε αυτό να μην ξανασυμβεί. Αυτού του είδους η συμπεριφορά δεν συνάδει με τις Αρχές μας. Δεσμευόμαστε να κάνουμε ότι πρέπει για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη σας. Θα πληρώσουμε ό,τι πρέπει να πληρώσουμε", ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.

Από την άλλη, στην έδρα της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ η μία σύσκεψη διαδέχεται την άλλη στην προσπάθεια των ιθυνόντων μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, αναφέρει η Deutsche Welle.

Σύμφωνα με τη Süddeutsche Zeitung, η αμερικανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος ΕΡΑ, που έδωσε την περασμένη Παρασκευή στη δημοσιότητα τη σχετική έκθεση για παραποίηση των πραγματικών τιμών καυσαερίων, επισημαίνει ότι η VW γνώριζε ήδη από το Μάιο του 2014 για τις παράνομες μεθόδους. Είχαν αποκαλυφθεί τότε έπειτα από έρευνες που έκανε το Πανεπιστήμιο West Virginia.

Απόρροια αυτού ήταν η VW να ανακαλέσει πετρελαιοκίνητα μοντέλα για τεχνικό έλεγχο. Ακολούθησε και νέα έρευνα της ΕΡΑ, η οποία απέδειξε ότι το πρόβλημα με τις παραποιήσεις δεν είχε εξαλειφθεί.

Ως εκ τούτου παρατηρητές θεωρούν αυταπόδεικτο ότι ο επικεφαλής της VW, Martin Winterkorn, γνώριζε ήδη από τότε για τις χειραγωγήσεις στις τιμές των καυσαερίων. Συνεπώς ήταν αναμενόμενο η αμερικανική Υπηρεσία να επανέλθει, αυτή τη φορά δημόσια.

Στη VW ο Winterkorn έχει τη φήμη ενός ανώτατου στελέχους που ενδιαφέρεται να μαθαίνει στη λεπτομέρειά τους ακόμα και τα τεχνικά ζητήματα. Για το εάν όντως γνώριζε και σε τι βαθμό, δεν υπάρχει καμιά επίσημη πληροφόρηση από την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι τώρα.

Θα επεκταθεί η έρευνα και στην Ευρώπη;
Η ζημιά που συμπαρασύρει και ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι τόσο μεγάλη που η γερμανική κυβέρνηση σε ασυνήθιστα αυστηρό τόνο κάλεσε τη VW να εξετάσει εάν υπάρχουν «επιβαρυντικές πληροφορίες» για παραποιημένες τιμές ρύπων και στη Γερμανία.

Η Ευρωπαϊκή Λέσχη Αυτοκινήτου (ECA) υπονόησε ότι μπορεί αυτό να συμβαίνει και ευρύτερα. «Είναι πολύ πιθανό», είπε εκπρόσωπός της, «οι κατασκευαστές να έχουν χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο λογισμικό για να παραποιήσουν τις πραγματικές τιμές καυσαερίων και στη Γερμανία».

Εκπρόσωπος της Κομισιόν ανέφερε ότι οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες βρίσκονται σε επικοινωνία με την VW και τις αμερικάνικες αρχές, αλλά τόνισε ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς για να δουν αν πρέπει να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για την αποφυγή ανάλογων περιστατικών, ή αν υπάρχουν και στην ευρωπαϊκή αγορά μοντέλα της εταιρείας με το συγκεκριμένο λογισμικό.

"Παίρνουμε το θέμα πολύ σοβαρά και θα επανέλθουμε μόλις υπάρχουν περισσότερες εξελίξεις" κατέληξε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν.

Παράλληλα, στη Γερμανία η χρηματοοικονομική Αρχή Bafin εξετάζει ενδεχόμενες παραβάσεις της γερμανικής νομοθεσίας ενώ ήδη η VW αντιμετωπίζει μηνύσεις από επενδυτές και περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Αύριο συνέρχεται εκτάκτως το εποπτικό συμβούλιο της VW, πριν την προγραμματισμένη συνάντηση της Παρασκευής, όπου θα τεθεί το ζωτικής σημασίας ερώτημα εάν γνώριζε ο Winterkorn για την απάτη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αμερικανική αγορά. Υπάρχει και το ενδεχόμενο οι πληροφορίες να μην έφτασαν σε αυτόν γιατί γνώριζαν ότι θα αντιδρούσε με σκληρότητα.

Το συμβόλαιο του Winterkorn παρατάθηκε πρόσφατα μέχρι το 2018, αλλά ο τοπικός πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας και ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων ζητούν να υπάρξουν συνέπειες για τον ισχυρό άνδρα του γερμανικού ομίλου.

Η ποινική διάσταση της υπόθεσης
Στις ΗΠΑ τα ΜΜΕ γράφουν ότι το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης έχει ξεκινήσει ανακρίσεις προκειμένου να αναζητηθεί πιθανή ποινική διάσταση στο σκάνδαλο, δηλαδή εάν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εμπλακεί σε εγκληματική δράση. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να αντιμετωπίσει την αμερικανική δικαιοσύνη.

Μέχρι στιγμής τόσο το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης όσο και η ίδια η VW δεν θέλησαν να τοποθετηθούν στα δημοσιεύματα. Αντίθετα, την ερχόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται ακρόαση σε κοινοβουλευτική επιτροπή του Κογκρέσου.

Την ίδια ώρα στην Ασία, το υπουργείο Περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε σήμερα ότι οι εκπρόσωποι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας εκλήθησαν από τις αρχές της Νότιας Κορέας για να συζητήσουν αύριο για τους ελέγχους για τους ρύπους στα οχήματα του ομίλου.

"Καλέσαμε τους εκπροσώπους και τους μηχανικούς της Volkswagen σε συνάντηση στο υπουργείο αύριο το απόγευμα", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο αναπληρωτής διευθυντής του υπουργείου.

"Θα αρχίσουμε ήδη από τον επόμενο μήνα να κάνουμε ελέγχους και θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα στα τέλη του Νοεμβρίου", πρόσθεσε.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube