Σταματά η παραγωγή του Ford Focus RS

Σταματά η παραγωγή του Ford Focus RS

Κλάψτε ουρανοί κι αστέρια. Η παραγωγή του Ford Focus RS ολοκληρώνεται στις 6 Απριλίου.

Το Focus RS, από την πρώτη γενιά του, αγαπήθηκε από τους πραγματικούς οδηγούς για τον σκληροπυρηνικό χαρακτήρα του. Όχι τόσο για τη δύναμη, αλλά για την κορυφαία οδική συμπεριφορά και την επικοινωνία με τον οδηγό.

Τον Φεβρουάριο του 2015 οδηγήσαμε για πρώτη φορά το Ford Focus RS, ένα αυτοκίνητο που ο πλανήτης περίμενε με μεγάλη ανυπομονησία. Ήταν ισχυρότερο από τα δύο προηγούμενα, αναμενόμενα. Όμως είχε για πρώτη φορά και μια άλλη καινοτομία. Την τετρακίνηση. Μέχρι εκείνο το σημείο οι μηχανικοί της Ford δήλωναν ότι ένα σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς ήταν περιττό. Ότι μπορούσαν να διαχειριστούν την ισχύ και να την περάσουν στο δρόμο μέσω των εμπρός μόνο τροχών με ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και έξυπνες λύσεις στην ανάρτηση όπως το Revo Knuckle. Γλύτωναν έτσι το βάρος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε σε δρόμο και πίστα το Ford Focus RS [video]

Στην 3η εκδοχή του Focus RS άλλαξαν γνώμη, αλλά και πάλι δεν ακολούθησαν την πεπατημένη. Το σύστημα τετρακίνησης που επέλεξαν δεν προσφέρει απλώς ασφάλεια, αλλά συνδυάζει την αποτελεσματικότητα (ταχύτητα) με την οδηγική απόλαυση. Χωρίς κεντρικό και πίσω διαφορικό, είναι η πιο «πισωκίνητη» 4κίνηση στην κατηγορία. Ρυθμιζόμενη μέσω των προγραμμάτων οδήγησης, με λειτουργία Drift Mode.

Λειτουργεί ως εξής: Ένας άξονας μεταφέρει συνεχώς κίνηση προς τους πίσω τροχούς, με 2% ταχύτερη περιστροφή από των εμπρός. Εάν χρειαστεί, η κεντρική μονάδα ελέγχου που αναλύει δεδομένα 100 φορές το δευτερόλεπτο μπορεί να διοχετεύσει έως και το 70% της ροπής εκεί. Από αυτό το σημείο την παραλαμβάνουν δύο πακέτα συμπλεκτών το καθένα εκ των οποίων τροφοδοτεί έναν τροχό.

Ανάλογα με το ποσοστό σύμπλεξης των συμπλεκτών μπορείς -μέσα σε 0,06”- να έχεις έως και το 100% της ροπής δεξιά ή αριστερά, ενώ τα ηλεκτρονικά τριμάρουν κάθε στιγμή τα παραπάνω ποσοστά, ανάλογα με το πρόγραμμα που έχεις διαλέξει. Εκτός από τη βασική επιλογή έχεις ακόμα τη Sport, την Track και την Drift.

Τη ροπή παράγει ο 4κύλινδρος 2.3 EcoBoost. Αποδίδει 350 ίππους στις 6.000 rpm και 47,9 kgm σταθερά από τις 2.000 έως και τις 4.500 rpm. Με το launch control σε λειτουργία, το RS εκσφενδονίζεται μέχρι τα 100 km/h σε ένα ξερό 5άρι. Τα 200 km/h έρχονται σε 20,4”.

Το Focus RS δεν σε τρελαίνει με τις επιδόσεις στην ευθεία αλλά με ό,τι κάνει με τους τροχούς υπό γωνία σε δρόμο και πίστα. Συμμετέχει και πρωταγωνιστεί άλλωστε στο τελευταίο Fight Club του 2018 που θα βρείτε στο τεύχος του DRIVE που κυκλοφορεί.

Κλάψτε ουρανοί κι αστέρια, λοιπόν. Γιατί όλα αυτά τα σπουδαία και μοναδικά που αγαπήσαμε και λατρεύουμε στο Ford Focus RS σύντομα θα τα θυμόμαστε σαν ιστορίες του χθες. Ενώ διέρρευσαν οι πρώτες εικόνες του νέου Ford Focus (στην απλή έκδοσή του) χωρίς καμουφλάζ, και είδαμε την αποχαιρετιστήρια έκδοση Heritage Edition του Ford Focus RS, ανακοινώθηκε σήμερα ότι η παραγωγή του αυτοκινήτου ολοκληρώνεται στις 6 Απριλίου στο εργοστάσιο Saarlouis στη Γερμανία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube