Ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Drayson Racing Technologies ανακοινώνει σήμερα ότι θα επιχειρήσει να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας της FIA για ηλεκτρικά οχήματα ξηράς.

Το εγχείρημα θα γίνει στις 25 Ιουνίου στο πολεμικό αεροδρόμιο της RAF στο Έλβινγκτον του Γιορκσίαρ (Αγγλία).

Πρόκειται για την τελευταία πρόκληση που αναλαμβάνει η πρωτοπόρος στα ηλεκτρoκίνητα αγωνιστικά οχήματα εταιρεία, η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της αγωνιστικής αειφορίας από το 2007 και ήταν η πρώτη που δήλωσε συμμετοχή στο διεθνές πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων Formula E της FIA που θα διοργανωθεί από το 2014.

Το εγχείρημα για το ρεκόρ θα γίνει στην κλάση κάτω των 1.000 kg από τον επιχειρηματία, οδηγό αγώνων και πρώην υπουργό επιστημών της Μ. Βρετανίας, Λόρδο Ντρέισον. Θα οδηγήσει μια αεροδυναμική παραλλαγή του σπορ-πρωτοτύπου Drayson B12 69/EV του Λε Μαν, στο διάδρομο μήκους 3 km του Έλβινγκτον.

Ο Λόρδος Ντρέισον θα έχει στόχο να βελτιώσει το ισχύον ρεκόρ των 281,6 km/h που έχει σημειωθεί το 1974 στις ΗΠΑ από το Battery Box General Electric. Το ρεκόρ αυτό διατηρείται επί 40 χρόνια λόγω της δυσκολίας να κατασκευαστεί ένα ηλεκτρικό όχημα γρήγορο και αξιόπιστο που να ζυγίζει κάτω από 1.000 kg.

«Δεν είναι η καθεαυτού ταχύτητα εντυπωσιακή», εξηγεί ο Λόρδος Ντρέισον, συνιδρυτής και CEO της Drayson Racing Technologies, «αλλά η μηχανολογική πρόκληση τού να επιταχύνεις ένα ηλεκτρικό όχημα μέχρι την υψηλή αυτή ταχύτητα, να τη διατηρήσεις επί ένα μίλι [1.609 μέτρα], να σταματήσεις με ασφάλεια και να το ξανακάνεις όλο στην αντίθετη κατεύθυνση πριν περάσει μία ώρα. Είναι καιρός να σπάσει αυτό το ρεκόρ για να δείξουμε πόσο έχουν προοδεύσει τα ηλεκτρικά οχήματα».

Το Drayson B12 69/EV δεν είχε αρχικά σχεδιαστεί ως ηλεκτρικό όχημα για ρεκόρ. Πρόκειται για ένα σασί της Lola που είχε αρχικά κινητήρα βενζίνης Judd V10 πριν μετατραπεί σε ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό πίστας. Για το ρεκόρ έχει υποστεί διάφορες μετατροπές, κυρίως αεροδυναμικές.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Πλαίσιο Lola LMP1 από ανθρακονήματα. 4 ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής (δύο ανά πίσω τροχό) με ενσωματωμένη μετάδοση. Ισχύς 600 PS. Μετάδοση 1 σχέσης, ανεξάρτητη ανά τροχό. Μπαταρία 30 kWh. Φόρτιση ασύρματη 20 kW. Σύστημα ελέγχου Cosworth. Ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Torque Vectoring και Traction Control. Ενεργητική ανάρτηση. Ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία. Δισκόφρενα carbon με δαγκάνες 6 εμβόλων. Βάρος κάτω από 1.000 kg χωρίς τον οδηγό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube