Πρόβλημα στην παραγωγή του Golf εξαιτίας της διαμάχης της VW με τους προμηθευτές της

Πρόβλημα στην παραγωγή του Golf εξαιτίας της διαμάχης της VW με τους προμηθευτές της

H Volkswagen «παγώνει» την παραγωγή του Golf για μια εβδομάδα και πάει στα δικαστήρια δυο από τις προμηθεύτριες εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται.

Τα προβλήματα φαίνεται να μην έχουν τέλους για την VW. Μόλις προχθές ανακοινώθηκε ότι η διαμάχη της εταιρείας με τον προμηθευτή καθισμάτων για το Passat, την εταιρεία Sitech, οδήγησε στη μείωση της παραγωγής του μοντέλου. 

Τώρα όμως τα προβλήματα γίνονται πιο σοβαρά και χτυπούν το best seller της εταιρείας, το Golf, με τη διαμάχη να επεκτείνεται και σε δύο άλλους προμηθευτές, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να διακοπεί η παραγωγή του δημοφιλούς μοντέλου για μια εβδομάδα στο Wolfsburg

Οι δύο προμηθευτές είναι η ES Automobilguss και η Car Trim που δίνουν στην VW εξαρτήματα μετάδοσης κίνησης και επενδύσεις καθισμάτων. Η απουσία των εξαρτημάτων, όπως αναφέρει η Deutsche Welle, σημαίνει ότι περίπου 20.000 εργαζόμενοι σε συνολικά τέσσερις μονάδες παραγωγής βρίσκονται αντιμέτωποι με τη δυσάρεστη εξέλιξη του μειωμένου ωραρίου και άρα των αποδοχών τους. 

Η VW προσέφυγε στην δικαιοσύνη ζητώντας ασφαλιστικά μέτρα με σκοπό την συνέχιση της παραγωγής, μιας και η παρούσα κατάσταση ζημιώνει την αυτοκινητοβιομηχανία οικονομικά και ταυτόχρονα πλήττει το κύρος της, το οποίο έχει ήδη πληγεί στο πρόσφατο παρελθόν με το σκάνδαλο παραποίησης των τιμών ρύπων, το λεγόμενο dieselgate, σημειώνεται στο δημοσίευμα της Deutsche Welle.

Από την πλευρά τους οι προμηθευτές κατηγορούν την VW ότι επικαλέστηκε μαζικά ελαττώματα στα προϊόντα τους για να πετύχει χαμηλότερες τιμές. 

Η VW εξετάζει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο που έχει στη διάθεσή της για να αναγκάσει τους προμηθευτές να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους για την παράδοσή των εξαρτημάτων, με μια ακροαματική διαδικασία να έχει προγραμματιστεί για τις 31 Αυγούστου.

H δικαστική αυτή διαμάχη χαρακτηρίστηκε από στέλεχος της τράπεζας NordLB ως η μάχη «του Δαβίδ εναντίον του Γολιάθ». Το ίδιο στέλεχος μάλιστα, συμβουλεύει τις προμηθεύτριες εταιρίες να μην τα βάλουν με μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου. Ένα παράδειγμα από το παρελθόν είναι η εταιρία κατασκευής αμαξωμάτων Karman, η οποία έκλεισε μετά από σύγκρουσή της με την VW. «Μια κόντρα με τον μεγαλύτερό σου πελάτη δεν έχει, συνήθως, καλό τέλος», τόνισε το στέλεχος της τράπεζας.

Ωστόσο, οι προμηθευτές φαίνεται να μην πτοούνται από τέτοιου είδους νουθεσίες και το πρόβλημα για τη VW είναι κάτι παραπάνω από καυτό. Για μια ακόμα φορά η γερμανική εταιρεία βρίσκεται στα πρωτοσέλιδα. Από την άλλη, οποιαδήποτε καθυστέρηση στην παραγωγή προκαλεί ακόμα περισσότερες οικονομικές κόστος. Είναι πιθανό να υπάρξει δικαστική απόφαση για να συνεχιστεί η προμήθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας με τα απαραίτητα εξαρτήματα, όμως είναι μάλλον σίγουρο πως η VW θα αναζητήσει μελλοντικά νέους προμηθευτές.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube