Πόσα κερδίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από κάθε αυτοκίνητο που αγοράζουμε;

Πόσα κερδίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από κάθε αυτοκίνητο που αγοράζουμε;

Έρευνα για τα περιθώρια κέρδους των κατασκευαστών ανά αυτοκίνητο διεξήγαγε το γερμανικό περιοδικό Auto Zeitung και τα αποτελέσματά της είναι αποκαλυπτικά για την ευμάρεια των εταιρειών.

Αλήθεια πόσα κερδίζει κάθε αυτοκινητοβιομηχανία από κάθε αυτοκίνητο που μας πουλάει; 
 
Εφορία δεν είμαστε βέβαια, ούτε γνωρίζουμε την εμπορική πολιτική του κάθε κατασκευαστή, αλλά ξέρουμε πωςόσο πιο μαζικό είναι ένα μοντέλο τόσο μικρότερο είναι το περιθώριο κέρδους του κατασκευαστή ο οποίος στοχεύει σε μεγάλο αριθμό πωλήσεων για να «πιάσει λεφτά».

Αντίθετα, τα σούπερκαρ και τα αυτοκίνητα περιορισμένης παραγωγής, αυτά που απευθύνονται σε λίγους, είναι λογικό να έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους διότι μόνον έτσι επιβιώνουν οι κατασκευαστές τους που δεν ελπίζουν βέβαια σε πωλήσεις χιλιάδων μοντέλων.
 
Το γερμανικό περιοδικό μεγάλης κυκλοφορίας Auto Zeitung έκανε μια ενδιαφέρουσα έρευνα-ανάλυση με την οποία επιβεβαιώνει όλα τα παραπάνω. 
Υπολόγισε με βάση το περιθώριο (ποσοστό) κέρδους κάποιων εμβληματικών εταιρειών και το πόσα αυτοκίνητα πωλού ετησίως, το ποσό που κατά μέσο όρο καρδίζουν ανά αυτοκίνητο. 
 
Με βάση την έρευνα αυτή, το μικρότερο ποσοστό κέρδους το έχει η VW που είναι μόλις 4,5%, κάτι που μεταφράζεται σε μέσο όρο κέρδους 801 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Ακολουθεί άλλη μια εταιρεία μαζικής παραγωγής, ηToyota που κερδίζει 1.602 ευρώ ανά αυτοκίνητο (ποσοστό 8%) και από κοντά είναι η Ford με 1.652 ευρώ (ποσοστό 8,7%).
 
Πάντα σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Auto Zeitung, οι premium μάρκες κερδίζουν περισσότερα. Το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους το έχει η BMW (3.389 ευρώ ανά αυτοκίνητο - 9,5% περιθώριο κέρδους) και ακολουθούν ηAudi με μικρή διαφορά (3.357 ευρώ ανά αυτοκίνητο - 8,8% περιθώριο κέρδους) και η Mercedes-Benz (3.192 ευρώ ανά αυτοκίνητο - 7,9% περιθώριο κέρδους). 
 
Τέλος, η Porsche ένα πολύ καλό περιθώριο κέρδους της τάξης του 16,7%, κάτι που μεταφράζεται σε όφελος 15.641 ευρώ ανά αυτοκίνητο που πωλείται με τη Ferrari να κερδίζει περίπου 56.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο (18% περιθώριο κέρδους).
 
Η έρευνα δεν μπόρεσε να «πλησιάσει» brands όπως η McLaren, η Pagani ή η Lamborghini, κάτι που είναι μάλλον φυσικό, ενώ ενδιαφέρον θα είχε να μαθαίναμε κάποια στιγμή το περιθώριο κέρδους από μια Bentley ή μια Rolls Royce... 

[Πηγή Auto Zeitung]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube