Το Παρίσι εξορίζει τα αυτοκίνητα 20ετίας και πάνω

Το Παρίσι εξορίζει τα αυτοκίνητα 20ετίας και πάνω

Από εφέτος εξορίζονται από το κέντρο του Παρισιού τα αυτοκίνητα 20ετίας, μέχρι το 2018 τα 7ετίας και πάνω και μέχρι το 2020 όλα τα ντίζελ.

Αν έχετε αυτοκίνητο 20 ετών και πάνω και είστε βέρος Παριζιάνος, δηλαδή κατοικείτε στο κέντρο του Παρισιού, την πατήσατε. Πλέον θα είναι αδύνατον να πάτε στη δουλειά σας με το αυτοκίνητο ή σε οποιαδήποτε περιοχή βρίσκεται μέσα στη ζώνη της Périphérique.

Το μέτρο της απαγόρευσης -όπως είχαμε αναφερθεί σε αυτό προ καιρού- στην κυκλοφορία των υπερήλικων αυτοκινήτων ξεκινά από την 1η Ιουλίου. Και αυτή ρύθμιση αποτελεί μέρος των επιθετικών αντιρρυπαντικών μέτρων που υιοθετήθηκαν από το μητροπολιτικό δήμο της γαλλικής πρωτεύουσας. Σύμφωνα λοιπόν με αυτό το τελευταίο, αυτοκίνητα κατασκευής πριν από το 1997, αλλά και μοτοσικλέτες πριν από το 1999, απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε αυτή τη διευρυμένη περιοχή του κέντρου του Παρισιού τις καθημερινές από τις 08:00 έως τις 20:00 –εξαιρούνται οι αργίες.

Οπότε, ύστερα από το Βερολίνο που υιοθέτησε αντίστοιχο μέτρο πέντε χρόνια νωρίτερα, στο κλαμπ των πόλεων που «πετούν» τα υπερήλικα αυτοκίνητα έξω από την πόλη μπαίνουν σιγά σιγά περισσότερες μεγαλουπόλεις της Ευρώπης. Σε αυτά τα μέτρα που ήταν έμπνευσης της δημάρχου του Παρισιού, Anne Hidalgo, περιλαμβάνεται και η δημιουργία ζωνών αποκλειστικής χρήσης ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων.    

Οι οδηγοί που θα ήθελαν να κυκλοφορούν γύρω από την πόλη θα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με τσιπάκι ή με στίκερ στο παρμπρίζ που θα υποδεικνύει σε ποια από τις έξι κατηγορίες ρύπων συγκαταλέγονται. Αυτό με τη σειρά του δίνει τη δυνατότητα στις αρχές να γνωρίζουν πότε και πού αυτά τα αυτοκίνητα τους επιτρέπεται να κυκλοφορούν. Το ειδικό σήμα Κλάσης 1 θα υπάρχει στα υδρογονοκίνητα και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αντίθετα στα αυτοκίνητα κατασκευής πριν από το 1997, σύμφωνα με την αναφορά, περιλαμβανομένων των επαγγελματικών μικρών βαν, των φορτηγών και των λεωφορείων δεν θα δίνεται κανένα στίκερ, που σημαίνει ότι πρακτικά εξορίζονται από την γαλλική πρωτεύουσα. Αποκλεισμός και άλλων κατηγοριών οχημάτων αναμένεται να δρομολογηθεί μέσα στα προσεχή δύο χρόνια, με τον αποκλεισμό των αυτοκινήτων κατασκευής πριν από το 2011, ενώ θα απαγορευθεί η κυκλοφορία σε όλα τα ντίζελ μέχρι το 2020. Η περιφρούρηση και αστυνόμευση του αποκλεισμού των ρυπογόνων αυτοκινήτων θα είναι συστηματική και θα συνοδεύεται από πρόστιμα που θα ξεκινούν από τα €35 από εφέτος, με την αύξησή τους στα €68 το 2017, σύμφωνα με την εφημερίδα Le Monde.

Εκτιμάται ότι το νέο μέτρο αφορά το 10% του τοπικού αυτοκινητικού πληθυσμού. Από τον αποκλεισμό εξαιρούνται τα ιστορικά αυτοκίνητα -30 ετών και πλέον- για τα οποία την εξαίρεση ζήτησε η ίδια η Hidalgo. Τα αυτοκίνητα που θα τελούν υπό καθεστώς εξαίρεσης θα είναι για «τουριστική» χρήση και/ή καταχωρισμένα με τη λέξη «collection» στην άδεια κυκλοφορίας. Και κάτι τέτοιο στη Γαλλία δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς αρκεί να προσκομίσεις στο δήμο το πιστοποιητικό κυριότητας και τα έγγραφα καταχώρισης που αποδεικνύουν την ηλικία του αυτοκινήτου, και τέλειωσες. Ακόμα καλύτερα, αυτά τα αυτοκίνητα θα είναι υποχρεωμένα να περνούν τεχνικό έλεγχο κάθε πέντε χρόνια –σε αντίθεση με το σύγχρονα που περνούν κάθε δύο.

[Πηγή Le Monde]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube