Όλα τα V12 μοτέρ της αγοράς, εδώ

Όλα τα V12 μοτέρ της αγοράς, εδώ

Ο V12 είναι είδος υπό εξαφάνιση. Αυτά είναι όλα τα διαθέσιμα στην αγορά μοντέλα με δωδεκακύλινδρο κινητήρα.

Η μία μετά την άλλη οι εταιρείες αυτοκινήτου καταργούν εγκαταλείπουν τα δωδεκακύλινδρα μοτέρ, καθώς η ανάγκη για μείωση των εκπομπών ρύπων και για πολιτικά ορθή εικόνα επιβάλλουν χαμηλότερο κυβισμό και λιγότερους κυλίνδρους.

Εκτός από τα κλασικά τούρμπο που έχουν αντικαταστήσει τα κυβικά, με την ολοένα ευρύτερη χρήση 48βολτων ηλεκτρικών κυκλωμάτων, mild hybrid συστήματα έρχονται να αναπληρώσουν με ηλεκτρικά τούρμπο ή και ηλεκτρικά μοτέρ την απώλεια σε ισχύ που προκύπτει από τη χρήση του μικρότερου θερμικού μοτέρ. Όμως πέρα από ισχύ, ο V12 σημαίνει πολύ περισσότερα. Είναι ο ήχος του, η προσωπικότητα που δίνει σε κάθε αυτοκίνητο, είναι πάνω από όλα φορέας τεχνολογίας και ένα σύμβολο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Για αυτό και ακούμε με προβληματισμό ειδήσεις όπως αυτή που θέλει τη Mercedes-AMG να καταργεί τον V12. Και από την άλλη, μας γεμίζει ανακούφιση ότι εταιρείες όπως η Ferrari και η Lamborghini θα τον κρατήσουν στη ζωή και θα συνεχίσουν να τον εξελίσσουν και για την επόμενη γενιά μοντέλων τους. Έστω συνδυαστικά με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ, σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, έτσι για το ξεκάρφωμα.

Κάθε μέρα που περνά, η (σε μεγάλο βαθμό υποκριτική) τρέλα με το περιβάλλον και τις εκπομπές CO2 ενισχύει την τάση εξηλεκτρισμού στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ακόμη και τα hypercars θα γίνουν ηλεκτρικά, υπάρχουν ήδη αρκετά ενώ ακόμη και παραδοσιακοί κατασκευαστές όπως η McLaren σχεδιάζουν τέτοια. Όσο λοιπόν υπάρχουν ακόμη αυτοκίνητα V12, ας τα απολαύσουμε. Αν όχι πίσω από το τιμόνι (δυστυχώς, για τους περισσότερους από εμάς), ας διαβάσουμε για αυτά. Κι αν τα πετύχουμε πουθενά, να έχουμε τα αυτιά ανοιχτά για να κρατήσουμε τον ήχο στη μνήμη.

Aston Martin Vanquish S
Ατμοσφαιρικός, έξι λίτρων με απόδοση 604 άλογα στις 7.000 rpm και 64 kgm στις 5.500 rpm. Κάνει 0-100 km/h σε 3,5” και πιάνει τελική 324 km/h.

Aston Martin DB11
Διατηρεί τον V12, αλλά ο συγκεκριμένος είναι ένα θύμα του downsizing. Στα 5,2 λίτρα (αντί 6.0) με διπλά τούρμπο, βγάζει 608 άλογα στις 6.500 rpm και 71,4 σταθερά μεταξύ 1.500-5.000. Κάνει 0-100 km/h σε 3,9” και δεν σταματά να επιταχύνει πριν τα 322 km/h.

Aston Martin Rapide S
Όπως και η Vanquish η 4πορτη Rapide έχει τον επικό ατμοσφαιρικό V12. Σε αυτή την εκδοχή η ιπποδύναμη είναι 559 Ps στις 6.650 rpm και η ροπή 64,3 kgm στις 5.500 rpm. Η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί 4,4” και η τελική είναι 327 km/h.

BMW M760Li xDrive
Για να συμπεριλάβει το γράμμα M η BMW έβαλε κάτω από το μακρύ καπό έναν V12 biturbo, 6,6  λίτρων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι προνόμιο μόνο της έκδοσης με το μακρύ μεταξόνιο. Και παρά το βάρος των 2.180 kg, επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 3,9”.

Ferrari GTC4Lusso
Αν και έχει βγει η GTC4LussoT με τον biturbo V8, εξακολουθεί να παράγεται και η 12κύλινδρη έκδοση των 6,3 λίτρων, με απόδοση 689 άλογα στις 8.000 rpm και 71 kgm στις 5.750 rpm. Κάνει 0-100 km/h σε 3,4”, με  τελική 335 km/h.

Ferrari 812 Superfast
Ο V12 με περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών κατασκευασμένος από πανάλαφρο κράμα αλουμινίου έχει αυξημένο κυβισμό στα 6,5 από 6,3 λίτρα στην F12 αλλά ίδιες εξωτερικές διαστάσεις. Χρησιμοποιεί το πρώτο (ήταν όταν παρουσιάστηκε) σύστημα άμεσου ψεκασμού με πίεση 350 bar και την εισαγωγή με χωνιά κάθετης ροής μεταβλητού μήκους, αλά F1 της ατμοσφαιρικής εποχής. Αποδίδει 800 PS/8.500 rpm και 73,2 kgm/7.000 rpm. Πιάνει 100 km/h από στάση σε 2,9”. Η τελική είναι 340 km/h.

Lamborghini Aventador S
Η Lamborghini δεν έχει σταματήσει στιγμή να βελτιώνει τον ατμοσφαιρικό V12 των 6,5 λίτρων. Είναι αλουμινένιος, με ξηρό κάρτερ και περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών. Όλο το σύστημα εξαγωγής είναι καινούριο, ελαφρύτερο κατά 20%, με ουσιαστική συμμετοχή στην αύξηση της ισχύος κατά 40 PS σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Με σχέση συμπίεσης 11,8:1 στροφάρει πλέον 150 rpm ψηλότερα, και βγάζει 740 PS στις 8.400 rpm και 70,4 kgm ροπή στις 5.500 rpm. Η Aventator S κάνει 0-100 km/h σε 2,9” και η τελική της είναι 350 km/h.

Mercedes-AMG S65
Ο κινητήρας αυτός συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο
Mannheim αντί στα κεντρικά της AMG στο Affalterbach, και έχει την ιδιαιτερότητα να διαθέτει 3 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο. Αποδίδει 630 PS/4.800 rpm και 101,9kgm ροπής στο φάσμα 2.300-4.300 rpm. Τόσο με το κουπέ αμάξωμα των 2.035 kg όσο και με το ανοιχτό που είναι 175 kg βαρύτερο, το εργοστάσιο ανακοινώνει 0-100 km/h σε 4,1”. Υπάρχει βεβαίως και η σεντάν έκδοση.
 

Mercedes-AMG SL65
Χρησιμοποιεί τον ίδιο ακριβώς κινητήρα, χωρίς αλλαγές στην απόδοση. Είναι καθαρά θέμα… παρέας. Οι επιδόσεις δεν διαφοροποιούνται ουσιαστικά, παρότι μιλάμε για ένα διθέσιο roadster αντί ενός 4θέσιου cabriolet. Κάνει 0-100 km/h σε 4”, με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Mercedes-Maybach S650
Ο V12 στην εκδοχή αυτή αποδίδει επίσης 630 ίππους, στις 5.000 rpm και κυρίως τα 101,9 kgm ροπή από τις 2.300 ως τις 4.200 rpm. Κάνει 0-100 km/h σε 4,7” αν και οι εκκινήσεις δεν είναι στο ρεπερτόριο αυτού του είδους των αυτοκινήτων. Το γκάζι έχει… αμέτρητο βάθος, όπως αρμόζει σε μια λιμουζίνα αυτού του κύρους.

Pagani Huayra
Η Pagani από την ίδρυσή της χρησιμοποιεί V12 της AMG: Ατμοσφαιρικό στην Zonda, biturbo στην Huayra. Στην ισχυρότερη εκδοχή του, στην Huayra BC, αποδίδει 790 PS και 112 kgm ροπή.  Όπως ο ίδιος ο Horacio Pagani αποκάλυψε, ήδη μια ομάδα 20 ατόμων εργάζεται για την εξέλιξη του πρώτου ηλεκτρικού hypercar της μάρκας, το οποίο θα αποκαλυφθεί το 2025.

Rolls-Royce Phantom
Για το 2018 η Rolls-Royce έχει πάρει από την BMW έναν καινούριο V12 6,75 λίτρων, με δυο τούρμπο και απόδοση 571 άλογα στις 5.000. Κύριο χαρακτηριστικό η ροπή των 91,7 kgm στις 1.700 rpm μόλις. Όταν λέμε έχει πάρει από την BMW, εννοούμε έχει αποκλειστικά. Καθώς αυτή η μονάδα δεν μπαίνει σε αυτοκίνητο της βαυαρικής μάρκας.

Rolls-Royce Wraith
Εδώ έχουμε έναν V12 6.592 cc, ο οποίος χρησιμοποιείται από κοινού με την BMW. Η Wraith βγάζει 632 PS/5.600 rpm και 81,6 kgm ροπή από τις 1.500 ως τις 5.500 rpm. Με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,6” είναι η γρηγορότερη Rolls-Royce.

Rolls-Royce Ghost
Μοιράζεται πολλά στοιχεία με την BMW Σειρά 7, μεταξύ των οποίων και ο κινητήρας. Η Rolls-Royce είναι η μόνη μάρκα στον κόσμο με αποκλειστικά V12 κινητήρες σε όλη τη γκάμα της. Χρησιμοποιεί το ίδιο μοτέρ αλλά με λιγότερη ιπποδύναμη, μόλις… 571 PS στις 5.250 rpm. Η ροπή είναι 79,5 kgm στις 1.500 μόλις. 0-100 km/h σε 4,9” και 250 km/h τελική, ηλεκτρονικά περιορισμένη.

Rolls-Royce Dawn
H Dawn είναι το απόλυτο cruiser.  Θα μπορούσε να είναι και ένα πολυτελές… yacht. Έχει τα ίδια μηχανικά μέρη με την Ghost και παρότι 200 κιλά βαρύτερη, το εργοστάσιο ανακοινώνει για αυτή ίδιες επιδόσεις, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 4,9”.

Πηγή (έμπνευσης) R&T
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube