Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017 - 4:15μμ

Οι προμηθευτές κερδίζουν από «πράσινα» αυτοκίνητα

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση ευνοεί τα κέρδη των εργοστασιακών προμηθευτών αλλά μειώνει αυτά τον τζίρο των ανταλλακτικών.

Ο πρόεδρος της FCA Sergio Marchionne είχε δηλώσει το 2014 ότι η εταιρεία «μπαίνει μέσα» $14.000 για κάθε Fiat 500e που φτιάχνει.

Παρόλα αυτά, κάποιες εταιρείες όπως η Continental αυξάνουν τα κέρδη τους καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή και τις πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, σημειώνει το Automotive News. Η εταιρεία είναι γνωστή ως κατασκευάστρια ελαστικών. Αλλά πέραν αυτού εξελίσσει και κατασκευάζει εξαρτήματα υψηλής τεχνολογίας όπως ηλεκτρονικά, αισθητήρες, κάμερες και όλο γενικά το hardware που απαιτείται για την λειτουργία των οδηγικών βοηθημάτων πρόληψης ατυχημάτων και περιορισμού των συνεπειών τους. Και προμηθεύει με αυτά πολλά εργοστάσια.

Η Continental δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι αύξησε τα έσοδά της κατά 6%, στα $45 εκατομμύρια περίπου. Τα έσοδα της εταιρείας που προέρχονται από εξαρτήματα και τεχνολογία που αφορά στην κατασκευή ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 17% το 2016. Βέβαια, το κόστος σε Έρευνα και Εξέλιξη που αφορούσε πωλήσεις προϊόντων σχετικών με το αυτοκίνητο αυξήθηκε από το 6,9% το 2015 στο 7,3%. Οπότε το κέρδος είναι κατά τι μικρότερο. Παρόλα αυτά, η Continental φαίνεται να ευνοείται από την αύξηση των πωλήσεων «πράσινων» αυτοκινήτων.  

Ωστόσο πρόσφατα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλός της, Elmar Degenhart, δήλωσε σε γερμανική εφημερίδα ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα επιφέρει απώλεια θέσεων εργασίας στην εταιρεία.

Κι αυτό αφορά στη συνολική προσέγγιση του θέματος, συνυπολογίζοντας δηλαδή εκείνες που θα καταργηθούν αλλά και τις νέες που θα γεννηθούν από τις καινούργιες ανάγκες. Να προσθέσουμε εδώ ότι περίπου 30.000 από τις 218.000 θέσεις εργασίας της εταιρείας σχετίζονται με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Degenhart είναι πολύ νωρίς για να προβλεφθεί ο αριθμός των περικοπών, όμως θα αφορούν κατά κύριο λόγο στον τομέα της παραγωγής και θα γίνουν με όσο πιο «αναίμακτο» τρόπο για τους ανθρώπους. Υπάρχει αρκετός χρόνος ώστε να γίνει ο σωστός προγραμματισμός προς αυτή την κατεύθυνση. Ας το ελπίσουμε.

 

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία