Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατηγορούνται για σύσταση καρτέλ

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατηγορούνται για σύσταση καρτέλ

Η ΕΕ άνοιξε φάκελο έρευνας βάσει καταγγελιών ότι οι Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche και Volkswagen συνεννοήθηκαν μυστικά για λογισμικό χειραγώγησης στα ντίζελ.

Το σκάνδαλο ντίζελ που έχει περικυκλώσει τις Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche και Volkswagen παίρνει νέες διαστάσεις.

Η ΕΕ ξεκίνησε έρευνα σχετικά με καταγγελίες ότι οι πέντε Γερμανοί κατασκευαστές εργάζονταν από κοινού προκειμένου να θέσουν τις προδιαγραφές και συνεργάζονταν σε μεθόδους χειραγώγησης στις μετρήσεις ρύπων μέσω λογισμικού, σε μυστικές συναντήσεις. Μία από αυτές τις συναντήσεις φέρεται ότι έγινε στο περιθώριο του Σαλονιού του Παρισιού το 2010, εκτιμά το Autocar UK.

Η EE ανέλαβε δράση, ξεκινώντας έρευνα για την ύπαρξη καρτέλ, ύστερα από αποδεικτικά στοιχεία που της παρείχε πρώην εργαζόμενος στη Volkswagen. Στοιχεία τα οποία συνοδεύτηκαν από καταγγελίες ότι μέχρι και 200 στελέχη των Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche και Volkswagen εμπλέκονταν σε αυτές τις μυστικές, κεκλεισμένων των θυρών συναντήσεις.

Κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων, οι Γερμανοί κατασκευαστές λέγεται ότι έχουν ανταλλάξει ζωτικής σημασίας πληροφορίες σχετικά με μεθόδους για την παράκαμψη των διαδικασιών δοκιμής για εκπομπές ρύπων, καθώς και για τη θερμοδιακοπή SCR (επιλεκτική καταλυτική αναγωγή, σ.σ. ανάγει το οξείδια του αζώτου σε άζωτο), μεταξύ άλλων μεθοδεύσεων.

Από τη δεκαετία του ’90, οι συνομιλίες καταγγέλλεται  επίσης ότι οδήγησαν σε συναίνεση για το μέγεθος των δεξαμενών ουρίας AdBlue. Οι Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche και Volkswagen συμφώνησαν να διατηρήσουν τις δεξαμενές κάτω από κάποια χωρητικότητα, προκειμένου να βοηθηθούν στη χωροταξία σε σχέση με τα συστήματα ντίζελ άλλων κατασκευαστών.

Η απόφαση για περιορισμό του μεγέθους των δεξαμενών του AdBlue, που χρησιμοποιείται για να εγχύσει ουρία στα συστήματα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων για να μειωθούν οι εκπομπές στην εξαγωγή, λέγεται ότι βρίσκεται πίσω από τις ενέργειες για να εισαγάγουν οι Γερμανοί κατασκευαστές τη λεγόμενη «θερμοδιακοπή». Στη θεωρία, αυτή η διαδικασία θα περιλάμβανε και τη διακοπή της παροχής από τη δεξαμενή SCR, κάτω και πάνω από κάποια θερμοκρασία. Έτσι διασφαλιζόταν ότι το μίγμα του AdBlue δεν εξαντλείτο, εις βάρος όμως των εκπομπών.

[Πηγή Der Spiegel μεσω Automotive News Europe]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube