Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές επικρίνουν προτεινόμενα μέτρα κατά των ντίζελ

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές επικρίνουν προτεινόμενα μέτρα κατά των ντίζελ

Εκδήλωσαν ανησυχία για μια νέα νομοθεσία που θα απαιτεί να μετρούνται οι ρύποι των ντίζελ κάτω από «πραγματικές» συνθήκες.

Η νέα νομοθεσία θα απαιτεί τα αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ που πωλούνται στην ΕΕ να υποβάλλονται, από τον Σεπτέμβριο του 2017, σε δοκιμές στο δρόμο αντί στο εργαστήριο.

Οι εργαστηριακές δοκιμές δέχτηκαν επικρίσεις από περιβαλλοντολόγους, ότι υποτιμούν το πραγματικό επίπεδο των εν δυνάμει επιβλαβών ρύπων που εκπέμπουν τα ντίζελ αυτοκίνητα.

Η ένωση των Ευρωπαίων κατασκευαστών, ACEA, δήλωσε ότι οι νέες δοκιμές θα απαιτήσουν από τους κατασκευαστές να κάνουν μεγάλες αλλαγές στη μέθοδο δοκιμών και εξέλιξης των νέων μοντέλων. Όμως αυτό θα είναι δύσκολο επειδή το νομοσχέδιο δεν έχει ολοκληρωθεί.

«Ζητούν από την αυτοκινητοβιομηχανία να σχεδιάσει σήμερα σύμφωνα με απαιτήσεις που θα γίνουν γνωστές του χρόνου», είπε εκπρόσωπος της ACEA. Οι αλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο όταν καθοριστεί πλήρως ο νέος κύκλος δοκιμών, δηλώνει η ACEA σε ανακοίνωσή της.

Η ένωση λέει ότι η πρόταση νόμου είναι ελλιπής, διότι δεν πληροί τα ακόλουθα κριτήρια: αναλυτικό καθορισμό των απαιτήσεων και θέσπιση συγκεκριμένων ορίων απόδοσης και ημερομηνιών εφαρμογής του κανονισμού, διότι ο Σεπτέμβριος του 2017 δεν έχει ακόμη επικυρωθεί νομοθετικά από την ΕΕ. 

Η ACEA ζητά από τους νομοθέτες της ΕΕ μια «πλήρη πρόταση» μέχρι τον Ιούνιο ή το αργότερο τον Ιούλιο.

Τα ντίζελ είναι δημοφιλή στην Ευρώπη και αντιστοιχούν στις μισές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, διότι τα καύσιμα είναι ακριβά και οι κινητήρες ντίζελ είναι 15-20% πιο οικονομικοί από τους βενζινοκινητήρες. Η μικρότερη κατανάλωση σημαίνει και χαμηλότερες εκπομπές CO2, που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή, αλλά τα ντίζελ έχουν υψηλότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και μικροσωματιδίων, που έχουν συνδεθεί με παθήσεις όπως το άσθμα, ο καρκίνος και βλάβες του αναπνευστικού.  

Οι πολιτικοί σε χώρες όπως η Γαλλία και η Μ. Βρετανία σκέπτονται να θεσπίσουν νομοθεσία για τον περιορισμό ή τον αποκλεισμό των ντίζελ αυτοκινήτων από πόλεις με υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση, όπως το Παρίσι και το Λονδίνο. Το Παρίσι έχει βάλει στόχο την απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων μέσα στην πόλη μέχρι το 2020 περίπου.

Η περιβαλλοντική ομάδα Transport & Environment δηλώνει ότι οι νέοι κανονισμοί δοκιμών θα συμβάλουν στο να τελειώσουν τα «βρόμικα ντίζελ». Το επόμενο βήμα είναι να συμφωνήσουν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη στο ποια θα είναι τα όρια στις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, και από πότε θα εφαρμοστούν, λέει η ομάδα.

«Η συνέχιση του υφιστάμενου αδύναμου και αναποτελεσματικού καθεστώτος δοκιμών είχε ως αποτέλεσμα την επιδείνωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με εκτεταμένες επιπτώσεις στην υγεία και μόνη εναπομείνασα προοπτική την απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις πόλεις», έγραφε ανακοίνωση της ομάδας.    

Μελέτη της ομάδας ICCT έδειξε μια διαφορά 33% ανάμεσα στις εκπομπές ρύπων σε πραγματικές συνθήκες και στις επίσημες τυποποιημένες εργαστηριακές δοκιμές.

Αν και η θέσπιση νέου τύπου δοκιμών αναμενόταν, εντούτοις αποτελεί πλήγμα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, διότι πέρα από την υποχρέωση να συμμορφωθούν με τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπής CO2 μετά το 2021, θα έχουν να αντιμετωπίσουν και το κόστος υιοθέτησης του νέου κύκλου δοκιμών για τα ντίζελ.

Η Exane BNP Paribas έλεγε σε μια πρόσφατη αναφορά: «Πιστεύουμε ότι το παιχνίδι τελείωσε για τα ντίζελ».

Ερευνητές λένε ότι αν ο νέος κύκλος δοκιμών δώσει εκπομπές ρύπων 10% μεγαλύτερες από τον υφιστάμενο κύκλο, αυτό θα προσθέσει κόστος εξέλιξης έως 400 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Οι μαζικοί κατασκευαστές, που έχουν κάπου 500 ευρώ κέρδος ανά αυτοκίνητο στις καλές χρονιές, θα πληγούν σοβαρά.

Οι νέοι κανονισμοί Euro 6 επιβάλλουν μείωση της εκπομπής ΝΟx από τα 180 mg/km στα 80 mg/km, για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

[Πηγή: Automotive News Europe]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube