«Όχι» από το Ανώτατο Δικαστήριο στο αίτημα VW για αναστολή ελέγχου

«Όχι» από το Ανώτατο Δικαστήριο στο αίτημα VW για αναστολή ελέγχου

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Γερμανίας απέρριψε αίτημα της VW για την αναστολή του ελέγχου από ειδικό ελεγκτή στο ζήτημα των εκπομπών ρύπων.

Το ανώτατο δικαστήριο της Γερμανίας απέρριψε το αίτημα του ομίλου Volkswagen να αναστείλει την έρευνα ενός ειδικού ελεγκτή που διορίστηκε για να διερευνήσει τις ενέργειες της διοίκησης στο σκάνδαλο των εκπομπών της εταιρείας.

Η τριμελής δικαστική επιτροπή δεν εξέδωσε γνώμη επί της ουσίας της υπόθεσης, στην οποία η VW ισχυρίζεται ότι η εξουσιοδότηση του ελεγκτή από ένα κατώτερο δικαστήριο παραβίασε τα θεμελιώδη δικαιώματά της, αλλά απέρριψε το αίτημα της επιχείρησης για αναστολή.

«Η συνταγματική καταγγελία που κατατέθηκε δεν είναι ούτε απαράδεκτη ούτε είναι προφανώς αβάσιμη», ανέφερε η επιτροπή του Συνταγματικού Δικαστηρίου στην απόφαση των πέντε σελίδων, με ημερομηνία 20 Δεκεμβρίου και την οποία είδε το Reuters. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η VW δεν είχε «ετοιμάσει πειστικά την υπόθεση για μια άμεση απόφαση».

Να σημειώσουμε ότι ένα περιφερειακό δικαστήριο διόρισε ελεγκτή τον Νοέμβριο, δικαιώνοντας τις ομάδες μετόχων που ήθελαν να διαπιστώσουν εάν οι προϊστάμενοι της VW παραχώρησαν πληροφορίες σχετικά με τη χειραγώγηση των δοκιμών εκπομπών σε μοντέλα της εταιρείας.

Το δικαστήριο της πόλης Celle έκρινε ότι η VW δεν μπορούσε να προσβάλλει την απόφασή του. Η VW θεωρεί ότι ο διορισμός του ελεγκτή αποτελεί παραβίαση των θεμελιωδών δικαιωμάτων της, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας χθες, Παρασκευή.

Να θυμίσουμε ότι η VW παραδέχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015 την εγκατάσταση μυστικού λογισμικού σε εκατοντάδες χιλιάδες αμερικανικά αυτοκίνητα ντίζελ. Παράνομη συσκευή που είχε στόχο να εξαπατήσει τις δοκιμές εκπομπών καυσαερίων και να τα κάνει να φαίνονται καθαρότερα στο δρόμο από ό,τι ήταν στην πραγματικότητα. Συνολικά μέχρι και 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα θα μπορούσαν να έχουν παρόμοιο λογισμικό εγκατεστημένο παγκοσμίως.

Λίγο αργότερα αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο, η VW προσέλαβε την αμερικανική δικηγορική εταιρία Jones Day και τη συμβουλευτική εταιρεία Deloitte για να διερευνήσει τις περιστάσεις κάτω από τις οποίες έγινε η αδικοπραγία και ποιος ήταν υπεύθυνος. Αν και η VW είχε υποσχεθεί να βελτιώσει τη διαφάνεια σχετικά με το dieselgaτe, δεν δημοσίευσε ποτέ τα ευρήματα που χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για το διακανονισμό ύψους 4,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.

Οι ομάδες επενδυτών που αξιώνουν δισεκατομμύρια αποζημιώσεις από τη VW προσπαθούν να διαπιστώσουν πότε το διοικητικό συμβούλιο της VW κατάλαβε για πρώτη φορά την εξαπάτηση στις δοκιμές εκπομπών και αν αποκάλυψε πιθανές οικονομικές ζημίες στους επενδυτές αμέσως.

Ο γερμανικός νόμος περί κινητών αξιών απαιτεί από τις εταιρείες να δημοσιεύουν έγκαιρα τυχόν νέα σχετικά με την αγορά. Το θέμα διερευνάται επίσης από Γερμανούς εισαγγελείς. Η VW από την πλευρά της δήλωσε ότι πιστεύει ότι η διοίκησή της ήταν σύμφωνη με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τους γερμανικούς κανονισμούς γνωστοποίησης. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας αναφέρθηκε στην έρευνα της Jones Day, καθώς και σε μια δήλωση των γεγονότων όπως δημοσιεύθηκε από τις αρχές των ΗΠΑ, στις οποίες η VW παραδέχτηκε ότι χειραγωγούσε τις δοκιμές εκπομπών.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube