Marchionne: Fiat Chrysler θετική σε ισολογισμό μέχρι τον Ιούνιο

Marchionne: Fiat Chrysler θετική σε ισολογισμό μέχρι τον Ιούνιο

Ο διευθύνων σύμβουλος της FCA, Sergio Marchionne, αναφέρθηκε ακροθιγώς στα οικονομικά, στη νέα ηγεσία, στα νέα μοντέλα και στην πορεία της Alfa Romeo.

Εννέα χρόνια ύστερα από την απομάκρυνση του κινδύνου της πτώχευσης, η Fiat Chrysler Automobiles θα μπορούσε -μέχρι τον Ιούνιο- να μπει στο «κλαμπ» με τις άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν στα βιβλία τους περισσότερα χρήματα σε σχέση με το χρέος.

Ο Marchionne, που εισέρχεται στο 15ο και τελευταίο έτος της διοίκησης της ιταλοαμερικανικής βιομηχανίας, δήλωσε ότι η FCA θα μπορούσε τελικά να έχει περισσότερα μετρητά σε ετοιμότητα από το χρέος της μέχρι τα μέσα του έτους, καθώς εργάζεται για να επιτύχει τους επιθετικούς οικονομικούς στόχους της, όπως αυτοί καθορίστηκαν το 2014.

«Αυτό το πρόβλημα [χρέους] είναι σε εξέλιξη», δήλωσε ο Marchionne, επιβεβαιώνοντας τους οικονομικούς στόχους της εταιρείας να φτάσει μέχρι και τα $9 δισ. σε λειτουργικά κέρδη εφέτος. «Η ολοκλήρωση του έτους με μετρητά στον ισολογισμό σου αντί για χρέος είναι ένα μεγάλο, μεγάλο βήμα για εμάς».

Μιλώντας στο NAIAS 2018, χθες Δευτέρα, ο Marchionne δήλωσε: «Η φορολογική μεταρρύθμιση στις ΗΠΑ, η οποία έγινε νόμος από τον Δεκέμβριο και μείωσε τους εταιρικούς φόρους, θα σημάνει μέχρι και ένα δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως σε μείωση φόρων». Ο Marchionne δήλωσε ότι η ανώτερη ηγεσία της FCA αισθάνθηκε την υποχρέωση να μοιραστεί την απίστευτη αυτή εξέλιξη με τους 60.000 εργαζομένους της, με άπαξ επίδομα $ 2.000 που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα.

Όσον αφορά το θέμα της ηγεσίας, ο επόμενος CEO της εταιρείας δεν πρόκειται να αποκαλυφθεί μέχρι αργότερα εφέτος, δήλωσε ο Sergio Marchionne. Το διοικητικό συμβούλιο της FCA θα επιλέξει το διάδοχό του Marchionne, που θα ανακοινωθεί ωστόσο εφέτος, από μια ομάδα ανδρών υποψηφίων μέσα από την εταιρεία. Είπε δε ότι καμία γυναίκα υποψήφια δεν υπήρχε διαθέσιμη προς αξιολόγηση λόγω του ανθρώπινου δυναμικού της FCA που κληρονόμησε.

Ο «επαναπατρισμός» των μεγάλων pick-up της Ram στις Ηνωμένες Πολιτείες, που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα, ήταν «μια πράξη που οφειλόταν στους ανθρώπους που μας επέτρεψαν να επιβιώσουμε το 2009 και στους 60.000 ανθρώπους που εργάζονται εδώ σήμερα».

Το pick-up που θα βασίζεται στο νέο Jeep Wrangler δεν έχει ακόμα όνομα, παρά τις αναφορές του Τύπου ότι θα ονομάζεται με  το ιστορικό όνομα «Scrambler». Ο Marchionne δήλωσε ότι το pick-up της Jeep θα είναι «ακριβό, σκόπιμα έτσι», επειδή είναι σχεδιασμένο ως όχημα lifestyle, ως εκ τούτου είναι πιθανό να πουλάει ετησίως κάτω από τις 100.000 μονάδες. «Είμαι ένας από τους φυσικούς αγοραστές αυτού του pick-up, παρεμπιπτόντως», δήλωσε ο Marchionne, προσθέτοντας ότι το αυτοκίνητο δεν έρχεται για να ανταγωνιστεί τα μεσαίου μεγέθους Ford Ranger ή Chevrolet Colorado σε τιμή και συμπλήρωσε ότι δεν θα είναι σε διαθέσιμο στις αντιπροσωπείες μέχρι τα μέσα του 2019.

Η εταιρεία δεν θα ήθελε να αλλάξει τη «Βορειοαμερικανική Συμφωνία Ελεύθερων Συναλλαγών» (North American Free Trade Agreement), εάν της δοθεί η δυνατότητα επιλογής, αλλά, «ειλικρινά ελπίζω ότι ορισμένες από τις απαιτήσεις για τις οποίες πιέζει η κυβέρνηση θα επανατοποθετηθούν σε άλλη βάση».

Η FCA «χρειάζεται ένα φορτηγάκι ενός μετρικού τόνου» για τη διεθνή γκάμα των προϊόντων της, το οποίο θα κατασκευαστεί στο Μεξικό και θα διατεθεί στην αγορά υπό τα σήματα της Ram σε όλες σχεδόν τις τοπικές αγορές, αλλά πιθανότατα δεν θα πάει ούτε στις ΗΠΑ και προφανώς ούτε θα έρθει στην Ευρώπη.

Το MPV Dodge Grand Caravan πρέπει να αντικατασταθεί σε δύο ή τρία χρόνια. «Το Caravan πρέπει να συνεχίσει και χρειάζεται ένα νέο προσανατολισμό. Θα συνεχίσει να είναι στην κατηγορία των μίνι βαν. Πρέπει να το κάνει.», δήλωσε ο Marchionne. «Ένα από τα χαρακτηριστικά του Caravan είναι ότι πρόκειται για ένα απίστευτα φθηνό και δημοφιλές προϊόν. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να το αντικαταστήσουμε με κάτι που πιθανώς δεν ανήκει στην ίδια κατηγορία τιμής, αλλά θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά».

Σχετικά με την αργή εξέλιξη της Alfa Romeo και την ικανότητά της να ανταγωνιστεί με την BMW και την Audi: «Βρισκόμαστε στο βρεφονηπιακό σταθμό. Μόλις ξεκινήσαμε. Διαθέτουμε δύο προϊόντα, τα οποία αποτελούν προϊόντα αναφοράς», δήλωσε ο Marchionne. «Αλλά νομίζω ότι η ιστορία της Alfa είναι μια ιστορία μεγαλύτερης διάρκειας. Χρειάζεται χρόνος».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube