IAA 2017: Σκληρή γλώσσα Μέρκελ για το dieselgate στα εγκαίνια της έκθεσης

IAA 2017: Σκληρή γλώσσα Μέρκελ για το dieselgate στα εγκαίνια της έκθεσης

Η καγκελάριος αλλάζει στάση απέναντι στις αυτοκινητοβιομηχανίες ενόψει των εκλογών στη Γερμανία

Η καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ μίλησε με σκληρή γλώσσα στους γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, σε μια προσπάθεια να κρατήσει προεκλογικές ισορροπίες κατά τα εγκαίνια της έκθεσης αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA).
 
Η συντηρητική καγκελάριος, η οποία στο παρελθόν στεκόταν στο πλευρό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μίλησε εκτενώς για «τη ρίζα του σκανδάλου του ντίζελ που συγκλονίζει ολόκληρο τον τομέα».
 
Εδώ και δύο χρόνια, «το θέμα του ντίζελ και των ρυπογόνων εκπομπών βρίσκονται στις πρώτες σελίδες με δυσάρεστη συχνότητα», υπογράμμισε εκφράζοντας τη λύπη της γι' αυτό και προσθέτοντας πως «η εμπιστοσύνη καταστράφηκε».
 
Η Μέρκελ κάλεσε την αυτοκινητοβιομηχανία να «κάνει τα πάντα για να αποκαταστήσει το συντομότερο δυνατόν την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη» για «το δικό της συμφέρον», όπως και γι' αυτό «ολόκληρης της Γερμανίας».
 
 
Παράλληλα τόνισε πως το αυτοκίνητο είναι μια «βιομηχανία κλειδί» με ετήσιο τζίρο πάνω από 400 δισεκ. ευρώ και με 870.000 εργαζομένους, υπενθύμισε η καγκελάριος κάνοντας λόγο για ένα «μεγάλο συγκυριακό κινητήρα» για τη χώρα καθώς και «για την Ευρώπη».
 
Στην ομιλία της, η καγκελάριος επέμεινε στη «στροφή» που πρέπει να γίνει προς μια «αυτοκίνηση χωρίς εκπομπές» ρύπων, όμως αρνήθηκε να γίνει σαφής για το πότε τοποθετεί χρονικά την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αντίθετα από τους γάλλους και βρετανούς γείτονές της. Τα οχήματα ντίζελ και βενζίνης θα είναι απαραίτητα «για δεκαετίες ακόμη», υπογράμμισε.
 
Ωστόσο η καγκελάριος πρότεινε μια βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης για να καταστούν λιγότερο ρυπογόνοι και μια παράλληλη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Οι Γερμανοί θέλουν ήδη να επενδύσουν 40 δισεκ. ευρώ στα ηλεκτρικά και τα υβριδικά οχήματα μέχρι το 2020 τριπλασιάζοντας την προσφορά των μοντέλων αυτών σε σχέση με σήμερα, δήλωσε ο Ματίας Βίσμαν, πρόεδρος της ισχυρής γερμανικής ομοσπονδίας αυτοκινήτου VDA.
 
Να θυμίσουμε ότι η Μέρκελ είχε δώσει μεγάλη μάχη στις Βρυξέλλες για να μην επιβληθεί ανώτατο όριο εκπομπών καυσαρίων και είχε χαρακτηριστεί από τους επικριτές της σαν η «η καγκελάριος του αυτοκινήτου». 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube