Η Μέρκελ βάζει φρένο στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου

Η Μέρκελ βάζει φρένο στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου

Προεκλογική τρίπλα ή ουσιαστική αλλαγή στάσης; - Τι δήλωσε για το dieselgate και την άνοδο της ηλεκτροκίνησης

Η Γερμανία πρέπει τελικά να ακολουθήσει άλλες ευρωπαϊκές χώρες στην απαγόρευση  παραγωγής νέων αυτοκινήτων ντίζελ, ανέφερε η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, σε συνέντευξη που παραχώρησε αμέσως μετά την επιστροφή της από τις θερινές διακοπές. 
 
Ωστόσο, η καγκελάριος δεν προσδιόρισε το πότε πιστεύει ότι πρέπει να γίνει αυτό, υπογραμμίζοντας ότι «τα σχέδια της Γαλλίας και της Βρετανίας για σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μάχρι το 2040 κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση».
 
Επί της ουσίας είναι η πρώτη φορά που η καγκελάριος Μέρκελ παίρνει θέση πάνω στο θέμα (έστω και κάπως αόριστα), αφού μέχρι πρότινος άφηνε τα πράγματα να κυλούν χωρίς να παρεμβαίνει, με τους επικριτές της να επισημαίνουν πως «χάιδευε υπέρ το δέον» τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες
 
Οι τελευταίες βέβαια αποτελούν έναν από τους βασικότερους πυλώνες της γερμανικής οικονομίας, όντας ο μεγαλύτερος εξαγωγικός της τομέας και βέβαια προσφέροντας πάνω από 800.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ακόμη μέσω προμηθευτών, μεταφορέων, κ.τ.λ. 
 
Πολιτικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η κυρία Μέρκελ ουσιαστικά «σύρθηκε» σε μια τέτοια δήλωση ενόψει των εκλογών της 24η Σεπτεμβρίου στις οποίες η καγκελάριος διεκδικεί μια 4η θητεία. 
 
Να θυμίσουμε ότι είχε προηγηθεί μια ευρεία σύσκεψη πολιτικών και αυτοκινητοβιομηχανίων στην οποία οι τελευταίες δέχτηκαν να επισκευάσουν το λογισμικό 5,3 εκατ. αυτοκινήτων diesel, με στόχο κυρίως την αποκατάσταση της εικόνας τους μετά την αποκάλυψη του dieselgate.
 
 
Μάλιστα εκπρόσωπος της Daimler δήλωσε ότι «είμαστε έτοιμοι να πάρουμε μέρος και σε άλλη σύσκεψη και να διεξάγουμε έναν εποικοδομητικό διάλογο πάνω στο θέμα», την ώρα που ο εκπρόσωπος της VW επεσήμανε τη στρατηγική αναδιάρθρωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας που ονομάζεται «Together 2025», προσθέτοντας: «Αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα του μέλλοντος».
 
Σε ομιλία της στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας στην πόλη Gelnhausen, η Μέρκελ δήλωσε ότι είναι σημαντικό να αναγνωριστεί ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν κάνει λάθη. Ωστόσο, είπε ότι οι υπάλληλοι δεν κατηγορούνται γι' αυτό και είναι σημαντικό να διατηρήσουν τη δουλειά τους και να εξασφαλίσουν τη δύναμη της βιομηχανίας.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να διασφαλίσει ότι τα λάθη που έγιναν διορθώνονται», είπε, και η σύνοδος κορυφής για το ντίζελ ήταν το πρώτο βήμα για να γίνει αυτό.
«Αλλά το δεύτερο είναι ότι η χώρα, η κυβέρνηση πρέπει να εξασφαλίσει ότι όσοι αγόρασαν αυτοκίνητα καλόπιστα δεν τιμωρούνται τελικά με απαγορεύσεις κυκλοφορίας», είπε.
 
Η Μέρκελ δήλωσε ότι τα αυτοκίνητα ντίζελ ήταν απαραίτητα για να διατηρηθεί η ρύπανση υπό έλεγχο και η Γερμανία έπρεπε να στηρίξει τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας προωθώντας νέες τεχνολογίες και εξασφαλίζοντας ότι η υποδομή ήταν διαθέσιμη.
 
«Πρέπει να οργανώσουμε μια ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή, ώστε οι άνθρωποι να διατηρήσουν τη δουλειά τους. Αυτή είναι η πρόκληση που θα αντιμετωπίσει το CDU και η CSU», ανέφερε τονίζοντας ότι το CDU δεν θα λάβει ακραίες θέσεις πάνω στο φλέγον αυτό θέμα, αλλά η προσέγγισή του θα είναι «μετρημένη». 
 
Εδώ να θυμίσουμε ότι η Γερμανίδα καγκελάριος απέρριψε την πρόταση των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) για την επιβολή ποσοστώσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, υποστηρίζοντας πως τέτοιοι στόχοι θα αποδειχθούν περίπλοκοι στην πράξη.
Ο επικεφαλής του SPD Μάρτιν Σούλτς και κύριος αντίπαλος της Μέρκελ στις βουλευτικές εκλογές της 24ης Σεπτεμβρίου, ζήτησε την Παρασκευή (11/8) την εισαγωγή μίας  ποσόστωσης - τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση-, λέγοντας ότι θα ενθάρρυνε τη βιομηχανία να καινοτομήσει.
 
«Δεν νομίζω ότι η ποσόστωση για τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα  έχει μελετηθεί καλά», τόνισε η Μέρκελ μιλώντας σε προεκλογική συγκέντρωση των Χριστιανοδημοκρατών  (CDU) στο Ντόρτμουντ.
«Τότε θα διαπραγματευόμαστε επί αιώνες στην Ευρώπη. Τι θα κάναμε αν δεν τηρηθεί; 
Δεν θα μπορούσαν πλέον να αγοραστούν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα;» διερωτήθηκε η Γερμανίδα καγκελάριος.
 
Αντ 'αυτού, η Μέρκελ ζήτησε μια καλύτερη στρατηγική, που θα βοηθήσει τη βιομηχανία αυτοκινήτων να κάνει τη μετάβαση στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Πρέπει να καινοτομήσουμε γρήγορα», επισήμανε. 
 
«Όπου οι εταιρείες δεν μπορούν να διαχειριστούν την κατάσταση μόνες τους, η κυβέρνηση πρέπει να σταθεί στο πλάι τους και να τις βοηθήσει», πρόσθεσε η Γερμανίδα καγκελάριος.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube