Η γκάμα των μοτέρ του VW Group στην κλίνη του Προκρούστη

Η γκάμα των μοτέρ του VW Group στην κλίνη του Προκρούστη

Το Volkswagen Group βρίσκεται σε μια επί θύραις προγραφή βενζινοκινητήρων και ντίζελ, εμπρός σε μια ολοένα και αυστηρότερη αγορά.

Ο Matthias Müller, επικεφαλής του VW Group, ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ που θα προετοιμάσει τις εταιρείες του ομίλου στις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές μια ολοένα και αυστηρότερης στον τομέα αυτό αγοράς.

Μέρος αυτού του προγράμματος αποτελεί και το κούρεμα της γκάμας των κινητήρων εσωτερικής καύσης της εταιρείας. Μιλώντας στο 38ο Συμπόσιο για τους κινητήρες στη Βιέννη, στην Αυστρία, νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, ο Müller είπε ότι η εταιρεία είναι αναγκαίο να βελτιώσει την αποδοτικότητα των κινητήρων της κατά 10 έως 15%. Ποσοστό που θα τη φέρει να βρίσκεται ένα βήμα εμπρός από τις επιθετικές ευρωπαϊκές και αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές, όπως ανέφερε το Reuters. Η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί επένδυση ύψους πάνω από €10 δισ. για τα επόμενα πέντε χρόνια. Για να συμπληρώσει ο Müller, «πάνω από το 40% των σημερινών κινητήρων της εταιρείας δεν θα επιβιώσουν».

«Παρόλο που οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα βρίσκονται στο προσκήνιο για τουλάχιστον 20 ακόμη χρόνια, είναι ξεκάθαρο ότι το μέλλον θα ορίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες», είπε ο Müller στο ακροατήριο.

Για να παραμείνει στο προσκήνιο και στην κορυφή των εξελίξεων, η VW σχεδιάζει να καλύψει και τις δύο όψεις της παγκόσμιας παρουσίας των μοτέρ. Έτσι, ενώ η γκάμα των θερμικών κινητήρων της θα ενισχύεται με προηγμένη τεχνολογία, οι προσπάθειες του Γερμανού κατασκευαστή στον τομέα των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης θα τριπλασιαστούν σε επίπεδο επένδυσης –σχεδόν €8,5 δισ. από εδώ και μέχρι το 2022. Και βέβαια, η VW θα επιστρέψει δυναμικά στο παιχνίδι των υβριδικών, εισφέροντας δυναμικά στην αποδοτικότητα σε όλο αυτό το μεταβατικό διάστημα μέχρι την ολοκληρωτική επικράτηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen: Νέος 1.000άρης κινητήρας τούρμπο φυσικού αερίου

Κι ενώ η VW δεν παίζει δυναμικά με τα υβριδικά μοντέλα στις αναδυόμενες αγορές, ο Müller υπόσχεται σημαντικό αριθμό τέτοιων μοντέλων, προσαρμοσμένων στην τεχνολογία που παρέχει η εταιρεία σε αυτές τις αγορές.

«Αυτό που διακυβεύεται είναι ένα χαρτοφυλάκιο οδηγιών που θα εγγυάται το μέλλον, ως βάση για τη μετατροπή της κύριας δραστηριότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας», είπε ο Müller.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μέχρι το 2025, η VW μπορεί να στηρίξει 30 ηλεκτρικά στην πλατφόρμα MEB

Ο επικεφαλής του VW Group δεν επεξετάθη, αναλύοντας πού ή ποιοι κινητήρες θα βρεθούν υπό κατάργηση, περιοριζόμενος στο να αναφέρει ότι η μείωση του 40% θα προέλθει από τα μοντέλα μαζικής παραγωγής. Εξάλλου, θυμόμαστε ότι στο τέλος του 2016, αξιόπιστη πηγή μέσα από την Audi είχε δηλώσει ότι το Ingolstadt σταμάτησε την εξέλιξη κάθε νέου κινητήρα V8.

Προφανώς, το απόνερα του dieselgate οδηγούν τη VW στο να περιορίσει την παγκόσμια προσφορά της σε κινητήρες ντίζελ, ενώ περισσότερη «εξυγίανση» θα προέλθει από τους μικρούς 4κύλινδρους κινητήρες που προσφέρονται κυρίως με τα σήματα των SEAT και Skoda. Διότι η VW και η Audi έχoυν την ανάγκη του 3,6λιτρου V6 και του 2,9λιτρου διτούρμπνινου V6, προκειμένου να συνεχίσουν να προωθούν στην αγορά μοντέλα πολύ υψηλού κέρδους. Ένα μοτέρ που σε αυτή τη μορφή είτε σε μια παρόμοια, αλλά πιο αποδοτική, θα μεταλαμπαδεύσει την αξία του βενζινοκινητήρα σε ένα ηλεκτροκρατούμενο μέλλον.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube