Η Apple έχει πάρει ζεστά το προϊόν «Αυτοκίνητο», στόχος το 2020

Η Apple έχει πάρει ζεστά το προϊόν «Αυτοκίνητο», στόχος το 2020

Η εισβολή της Apple στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα είναι περίπατος στο πάρκο. Θα μπορούσε να λανσάρει το i-car μέχρι το 2020.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές η Apple, η οποία αποκαλύφθηκε πως εξελίσσει κρυφίως το δικό της αυτοκίνητο, πιέζει τώρα την ομάδα εξέλιξης να έχει έτοιμο προς παραγωγή ένα ηλεκτρικό όχημα το αργότερο μέχρι το 2020.

Το ίδιο το χρονικό πλαίσιο – οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνήθως εξελίσσουν ένα νέο μοντέλο σε 5 με 7 χρόνια – υποδεικνύει πως ο στόχος είναι φιλόδοξος και επιθετικός. Στήνεται έτσι το σκηνικό μιας μελλοντικής μάχης τόσο με την Tesla Motors, όσο και με την General Motors. Υπενθυμίζουμε πως οι δύο τελευταίες έχουν θέσει ως στόχο να βγάλουν στην παραγωγή μέχρι το 2017 ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία πάνω από 300 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, το οποίο να κοστίζει λίγο πάνω από € 30.000.

«Αυτό θα είναι το κρίσιμο σημείο – το σημείο μηδέν – από το οποίο θα ξεκινήσει η ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης» σημείωσε ο Steve LeVine, συγγραφέας του βιβλίου «The Powerhouse» το οποίο αναλύει την βιομηχανία μπαταριών αυτοκινήτου, στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg. «Από τη στιγμή δηλαδή που αποφάσισε η Apple να ασχοληθεί δημιουργείται μια κρίσιμη μάζα. Δεν ξέρω αν η GM μπορούσε να ανταγωνιστεί την Tesla στα χωράφια της. Ξέρω όμως σίγουρα ότι η Apple μπορεί.»

H Apple, η οποία το περασμένο τετράμηνο ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ της τάξης των 18 δις δολαρίων, έχει ήδη ένα γιγαντιαίο αποθεματικό της τάξης των 178 δις δολαρίων και λίγες διεξόδους επένδυσης. Το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της εταιρείας στο Cupertino της Καλιφόρνια κόστισε στην εταιρεία τον περασμένο χρόνο λίγο πάνω από 6 δις δολάρια και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Apple Tim Cooκ δέχεται ήδη πιέσεις από τους μετόχους της εταιρείας να τους επιστραφούν μέρη των κερδών.

Η πιθανή εισβολή της Apple στην αυτοκινητοβιομηχανία θα ακολουθήσει την ίδια πορεία που είχε πάρει για να «σπάσει» άλλου είδους βιομηχανίες. Δεν ήταν η πρώτη εταιρεία που έφτιαξε ψηφιακά music player ή smartphones, αλλά όταν το έκανε μπόρεσε να επαναπροσδιορίσει τις κατηγορίες των εν λόγω προϊόντων.

Η επιτυχία της Tesla Motors σαν μάρκα αυτοκινήτων, έχει δείξει ότι οι παραδοσιακοί φραγμοί για να εισβάλεις στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι τόσο δύσκολο να ξεπεραστούν. Την ίδια όμως στιγμή, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται πραγματοποιώντας τεχνολογικά άλματα στην εξέλιξη των νέων μοντέλων, κάτι που προσπαθούν να επιτύχουν και στο Silicon Valley. Για παράδειγμα, η Google Inc. επενδύει για την εξέλιξη ενός αυτόνομου οχήματος από το 2010.

Η Apple μπορεί να αποφασίσει να σταματήσει ή να καθυστερήσει την προσπάθειά της για ένα αυτοκίνητο, εάν τα στελέχη της δυσαρεστηθούν από την πρόοδο που θα έχει το project, όπως έχουν κάνει και με άλλα προϊόντα στο παρελθόν. Το τμήμα αυτοκίνητου της εταιρείας, που απασχολεί ήδη 200 ανθρώπους, ψάχνει πιο εξειδικευμένο προσωπικό τους τελευταίους δύο μήνες που να έχει γνώση στις τεχνολογίες των μπαταριών και της ρομποτικής.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Dennis Virag, προέδρου του Automotive Consulting Group,«ένας έμπειρος κατασκευαστής αυτοκίνητων, για να παρουσιάσει ένα καινούριο μοντέλο στην αγορά, χρειάζεται πέντε με εφτά χρόνια εξέλιξης. Εάν ξεκινήσεις από το μηδέν την εξέλιξη, κατά πάσα πιθανότητα θα σου πάρει πάνω από δέκα χρόνια για την δημιουργία ενός νέου αυτοκινήτου. Μην ξεχνάτε ότι το αυτοκίνητο είναι μία πολύ σύνθετη και πολύπλοκη τεχνολογικά μηχανή».

Μια μήνυση που έγινε στην Apple αυτό τον μήνα, έδωσε την ευκαιρία στην εταιρεία να φτιάξει μια ομάδα ανθρώπων για το αυτοκινητικό project. Τον Ιούνιο, η Apple άρχισε μια επιθετική εκστρατεία απόσπασης υπαλλήλων από την A123 Systems που κατασκευάζει μπαταρίες στην Μασαχουσέτη των Η.Π.Α..

Σύμφωνα με την μηνυτήρια αναφορά, η Apple προσέλαβε πέντε ανθρώπους από την A123 και προσπάθησε να προσλάβει ειδικούς στην εξέλιξη μπαταριών από την LG Chem, την Samsung Electronics, την Panasonic, την Toshiba και την Johnson Controls. Επιπλέον, η Apple δημιούργησε ένα μεγάλο τμήμα εξέλιξης μπαταριών, στα πρότυπα της A123.

Η πρόσφατη προσπάθεια προσλήψεων από την A123 ξεκίνησε με τον Mujeeb Ijaz, πρώην μηχανικός της Ford Motor Co., που ίδρυσε το τμήμα Venture Technologies της A123 και ασχολούνταν με την έρευνα υλικών και προηγμένων project. Στην Apple βρίσκεται από τον Ιούνιο και αμέσως άρχισε να χρησιμοποιεί τις αναφορές από το τεχνολογικό τμήμα της A123 που είχε ηγηθεί.

Τέλος, ο CEO της Tesla Motors, Elon Musk, είπε στο Businessweek του Bloomberg ότι η Apple έψαχνε να προσλάβει υπαλλήλους του, με μπόνους πρόσληψης 250.000 δολαρίων και αύξηση των μηνιαίων αποδοχών τους κατά 60 τοις εκατό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube