«Το Grexit θα φέρει σταθερότητα» λένε οι Γερμανοί κατασκευαστές

«Το Grexit θα φέρει σταθερότητα» λένε οι Γερμανοί κατασκευαστές

Ενώ στην Ελλάδα το αύριο είναι εξαιρετικά αβέβαιο, κάποιοι καλοβλέπουν την οριστική ρήξη με την ΕΕ.

Το λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών αξιολογεί ως άκρως θετικό το ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ!

Ο επικεφαλής της VDA, της ένωσης δηλαδή των κατασκευαστών αυτοκινήτων της Γερμανίας, Matthias Wissmann δήλωσε πως το Grexit όχι μόνο δεν είναι πλέον ταμπού αλλά ενδέχεται να συμβάλλει και στη σταθερότητα των υπολοίπων αγορών της Ευροζώνης.

«Οι χώρες της ΕΕ που είχαν το κουράγιο να εφαρμόσουν αντιλαϊκά μέτρα πέρασαν πολύ δύσκολα, αλλά αυτά απέδωσαν και σήμερα βρίσκονται ξανά στο δρόμο προς την ανάπτυξη», σχολίασε ο Wissmann.

Πιστεύει δε ότι η χαλάρωση των μέτρων που επιβάλλουν οι θεσμοί στην Ελλάδα μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα σκληρότερα προγράμματα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ισπανία, ως αντιστάθμισμα.

Σύμφωνα με τον ACEA, την ένωση όλων των Ευρωπαίων κατασκευαστών, οι πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο τον Μάιο αυξήθηκαν κατά 1,4% στα 1,15 εκατομμύρια οχήματα. Αυτή ήταν και η μικρότερη αύξηση από το Νοέμβριο του 2014, καθώς η ανησυχία των αγοραστών για την ανεργία και η ελληνική κρίση μείωσε τη ζήτηση αν και Ισπανία και Πορτογαλία σημείωσαν θεαματική άνοδο.

Το ίδιο συνέβη και στην Ελλάδα: τον περασμένο μήνα κατεγράφη μια διόλου αμελητέα αύξηση της τάξης του 22% και το πρώτο πεντάμηνο του έτους κατά 16%. Αυτό αποδίδεται κυρίως στο ότι πολλοί αποφάσισαν να επενδύσουν τα χρήματά τους σε κάτι απτό, όπως τα αυτοκίνητα.

Μετά ωστόσο το κλείσιμο των τραπεζών από τη Δευτέρα, την μη πληρωμή της δόσης στο ΔΝΤ την 30ή Ιουνίου, τη διακοπή της χρηματοδότησης από την ΕΚΤ και την επιβολή ορίου αναλήψεων, οι πωλήσεις πρακτικά μηδενίστηκαν.

Εκπρόσωπος της BMW δήλωσε πως η BMW Vertriebs, το παρακλάδι του γκρουπ που εδράζεται στην Αυστρία και είναι υπεύθυνο για πολλές αγορές, ανάμεσά τους και η δική μας, ανέφερε ότι δεν υπάρχουν πλέον παραγγελίες από την Ελλάδα.

«Θεωρητικά, ένας πελάτης μπορεί ακόμα να μπει σε έναν ντίλερ, να αγοράσει ένα αυτοκίνητο και (σ.σ. φυσικά...) να το πληρώσει σε μετρητά. Αυτή τη στιγμή όμως, όπως όλα στην ελληνική οικονομία, έχουν παγώσει.

Το BMW Group δήλωσε επίσημα πως «με βάση τις τελευταίες εξελίξεις, υποστηρίζουμε μία πολιτική λύση που θα έχει όσο το δυνατόν μικρότερη επίδραση στη συνολική κατάσταση των αγορών».

Από την άλλη, ο CEO της SEAT, Juergen Stackmann, δήλωσε την Τετάρτη, 1η Ιουλίου, ότι η κατάρρευση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου δεν δημιουργεί πρόβλημα στη μάρκα που ανήκει στο Group VW: «Είναι μια πολύ μικρή αγορά, συνεπώς δεν ανησυχούμε», είπε ο Stackmann, προσθέτοντας ότι το 2014 η SEAT πούλησε 2.200 οχήματα σε μια αγορά που έφτασε τις 75.000 μονάδες.

[Πηγή: Autonews]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube