Η Ισπανία δεν ανανεώνει τις συμβάσεις παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων

Η Ισπανία δεν ανανεώνει τις συμβάσεις παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων

Σε ποιους αυτοκινητόδρομους θα σταματήσουν να εισπράττονται διόδια.

Η ισπανική κυβέρνηση υπό την ηγεσία του σοσιαλιστή Pedro Sanchez αποφάσισε να μην ανανεώσει τη σύμβαση παραχώρησης για αρκετούς μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, συμπεριλαμβανομένου του AP-7, που πηγαίνει από τα γαλλικά σύνορα στη Βαρκελώνη.

Αυτοί που φαίνεται να πανηγυρίζουν ιδιαίτερα, εκτός βέβαια από τους Ισπανούς, είναι οι Γάλλοι αυτοκινητιστές που ταξιδεύουν στην Ισπανία και οι οποίοι θα γλυτώσουν ουκ ολίγα ευρώ από τα διόδια.

Η μη ανανέωση των συμβάσεων έρχεται μετά από μισό σχεδόν αιώνα ιδιωτικοποίησης των αυτοκινητοδρόμων.

Πρώτα θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο απελευθέρωση του AP-1 μεταξύ Armiñon και Burgos. Στη συνέχεια, τον Δεκέμβριο του 2019 θα είναι η σειρά του AP-7 μεταξύ Tarragona και Alicante και του AP-4 μεταξύ Seville και Cádiz. Στα τέλη Αυγούστου του 2021, θα «απελευθερωθεί» και το κομμάτι του AP-7 μεταξύ Jonquera και Tarragona, κάτι που σημαίνει ότι από τα σύνορα της Γαλλίας μέχρι τη Βαρκελώνη δεν θα υπάρχουν διόδια. Δωρεάν τέλος θα είναι οι μετακινήσεις και στον AP-2 που οδηγεί στις ακτές της Μεσογείου.

Όπως σημειώνει σχετικό ρεπορτάζ, ενώ στην Ισπανία συμβαίνει αυτό, στη Γαλλία οι συμβάσεις παραχώρησης θα ισχύουν τουλάχιστον μέχρι το 2031 με τις ιδιωτικές εταιρείας να συνεχίσουν να εισπράττουν διόδια, υποσχόμενες υλοποίηση μεγάλων έργων.

Αν θελήσουμε να μιλήσουμε για το τι συμβαίνει στην Ελλάδα θα πρέπει να πούμε πως πρόσφατα εξαγγέλθηκαν αυξήσεις διοδίων σε πολλούς αυτοκινητοδρόμους ανάμεσα στους οποίους και η Εγνατία Οδός η οποία ξεκίνησε σαν «ελεύθερος» αυτοκινητόδρομος, την ώρα που η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί ότι ως το τέλος του 2018 θα ισχύσει στην Ελλάδα το ηλεκτρονικό διόδιο που θα χρεώνει ανά χιλιόμετρο και όχι κατ’ αποκοπή όπως είναι σήμερα η χρέωση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube