BMW, VW και Renault προειδοποιούν για το νέο τρόπο μέτρησης ρύπων στην ΕΕ

BMW, VW και Renault προειδοποιούν για το νέο τρόπο μέτρησης ρύπων στην ΕΕ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποίησαν ότι οι νέες διαδικασίες δοκιμών εκπομπών στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα επηρεάσουν την παραγωγή και τα κέρδη τους.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές όχι μόνο προειδοποίησαν για μια επικείμενη προβληματική παραγωγή, αλλά ήδη δρομολόγησαν διαδικασίες συμμόρφωσης που με τη σειρά του είχαν άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγή.

Η BMW δήλωσε ότι θα σταματήσει προσωρινά την παραγωγή ορισμένων μοντέλων που θα ξεκινούσαν τον Μάιο λόγω των απαιτούμενων τροποποιήσεων, έτσι ώστε τα αυτοκίνητά της να συμμορφώνονται με τις δοκιμές εκπομπών RDE που γίνονται στο δρόμο.

Την περασμένη εβδομάδα, ο όμιλος Volkswagen προειδοποίησε για ενδεχόμενα σημεία συμφόρησης, καθώς επιδιώκει την κυκλοφορία μοντέλων που να εναρμονίζονται με τις εργαστηριακές δοκιμές WLTP - Worldwide harmonized Light-Duty vehicles Test Procedure.

Η BMW δήλωσε ότι οι δοκιμές θα διακόψουν την παραγωγή μοντέλων, μεταξύ των οποίων διάφορες εκδόσεις της 7 Series, των X1, X2, X5 και X6. Η παραγωγή θα διακοπεί προσωρινά από τα τέλη Μαΐου, σύμφωνα με εκπρόσωπο της BMW στο Automobilwoche, αδελφή έκδοση της Automotive News Europe. «Ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου και τον όγκο του, η διακοπή μπορεί να διαρκέσει μεταξύ δύο εβδομάδων και μερικών μηνών».

Ο επικεφαλής οικονομικών της Volkswagen, Arno Antlitz, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε «μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις» λόγω των σημείων συμφόρησης που αναμένονται από την εισαγωγή δοκιμών WLTP, οι οποίες σχετίζονται με τις εκπομπές και την κατανάλωση.

Ο CEO της Renault, Carlos Ghosn, προειδοποίησε ότι η WLTP θα επηρεάσει την αυτοκινητοβιομηχανία από τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους μέχρι τον Απρίλιο του 2019. «Έχουμε πολλά αβέβαια σημεία και δεν γνωρίζουμε πόσο γρήγορα θα δοθούν οι εγκρίσεις τύπου. Δεν γνωρίζουμε εάν οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τις νέες τιμές που θα προκύψουν επειδή είμαστε αναγκασμένοι να προσθέσουμε τεχνολογίες», ανέφερε ο Ghosn στη διάσκεψη οικονομικών αποτελεσμάτων της Renault στις 2017 στις 16 Φεβρουαρίου.

Πιο αυστηρά τεστ
H WLTP αντικαθιστά τις δοκιμές του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης (NEDC) για τη μέτρηση των εκπομπών καυσαερίων. Η περίοδος σταδιακής προσαρμογής απαιτούσε όλα τα νέου τύπου αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούσαν από την του περασμένου Σεπτεμβρίου και ύστερα να υποβάλλονται σε δοκιμές WLTP. Από τον Σεπτέμβριο αυτό, όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ πρέπει να περάσουν από τη δοκιμή πριν αυτά πουληθούν.

Να θυμίσουμε η WLTP, που είναι επίσης εργαστηριακή δοκιμή, αλλά σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες μέτρησης των ρύπων και του CO2 που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα. Οπότε αποτελεί ακριβέστερη βάση για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών.

Η δεύτερη δοκιμή, η Real Driving Emissions (RDE), όπως λέει και το όνομά της κάνει μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες. Και η Ευρώπη είναι η πρώτη περιοχή του κόσμου όπου θα γίνεται συστηματικά κάτι τέτοιο. Στην RDE, τα αυτοκίνητα οδηγούνται σε δημόσιους δρόμους, μέσα σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών, και οι μετρήσεις γίνονται με φορητό εξοπλισμό. Η RDE θα συμπληρώνει την WLTP, έτσι ώστε να πιστοποιείται ότι το επίπεδο εκπομπών (μικροσωματίδια και οξείδια του αζώτου) που έχει μετρηθεί στο εργαστήριο επιβεβαιώνεται και στο δρόμο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube