Βιωματικές ποινές σε όσους προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα

Βιωματικές ποινές σε όσους προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα

Την υιοθέτηση των βιωματικών ποινών σε όσους προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα εξετάζει το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού, Νίκου Μαυραγάνη.

Βιωματικές ποινές για τους παραβάτες του ΚΟΚ, που προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα, εξετάζει το υπουργείο Υποδομών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η κοινωνική εργασία σε νοσηλευτικά ιδρύματα, ώστε να έρθει ο παραβάτης σε επαφή με τις συνέπειες των πράξεών του, όπως επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών Ν. Μαυραγάνης, κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα «Πολιτεία & Πολίτες: Συνέργεια για την πρόληψη των τροχαίων συγκρούσεων», που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Βασική προτεραιότητα προς την κατεύθυνση της μείωσης των τροχαίων αποτελούν η κατάλληλη ενημέρωση και παιδεία υποστήριξε ο κ. Μαυραγάνης, ο οποίος δήλωσε ότι οι βιωματικές ποινές έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικές στο εξωτερικό.

Διαδικτυακή πλατφόρμα
Όσον αφορά στον τομέα της παιδείας, ο κ. Μαυραγάνης ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικτυακής πλατφόρμας e-drive academy στα δημοτικά σχολεία. Πρόκειται για το περιεχόμενο του μαθήματος της οδικής ασφάλειας στα σχολεία μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, η οποία αναπτύχθηκε από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και φαίνεται ότι είναι κοντά στο τελικό στάδιο υλοποίησης.

Ο κ. Μαυραγάνης αναφέρθηκε στην έλλειψη καμερών παρακολούθησης της ταχύτητας στις εθνικές οδούς λόγω απουσίας πόρων, ενώ ζήτησε τη συνδρομή των παραχωρησιούχων στην τοποθέτηση νέων, γιατί τα νούμερα είναι αποκαρδιωτικά.

Δύο άνθρωποι χάνουν κάθε μέρα τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους, ενώ άλλοι τρεις αποκτούν μόνιμη αναπηρία, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία της περιόδου 2004 - 2014. Σε ό,τι αφορά τον οικονομικό αντίκτυπο των τροχαίων δυστυχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο αναπληρωτής επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Αργύρης Περουλάκης, το κόστος των τροχαίων υπολογίζεται διεθνώς σε περίπου 518 δισ. δολάρια (WHO).

Στην Eυρώπη για κάθε 1 άτομο που σκοτώνεται, 7 άτομα θα χρειαστούν ιατρική φροντίδα, ενώ στην Ελλάδα το ετήσιο εθνικό κόστος των τροχαίων δυστυχημάτων εκτιμάται μεταξύ 1,5% και 4,0% του ΑΕΠ. Τα προβλήματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας, όπως ανέφερε ο κ. Περουλάκης, είναι κοινά σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.

Έτσι, η συνεργασία μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. είναι ιδιαίτερα σημαντική και χρήσιμη, ενώ η ανταλλαγή στοιχείων θεωρείται ιδιαίτερα βοηθητική. Στόχος είναι, όπως τόνισε ο κ. Περουλάκης, η λήψη μέτρων όπως η συνεργασία μεταξύ των χωρών, η ανταλλαγή υποδειγματικών πρακτικών, η εκπόνηση ερευνών και μελετών και οι εκστρατείες ευαισθητοποίησης του κοινού.

[Πηγή: Καθημερινή]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube