ΣΕΑΑ: Μέσα σε 8 χρόνια είχαμε 48 φορολογικές αλλαγές στο αυτοκίνητο

ΣΕΑΑ: Μέσα σε 8 χρόνια είχαμε 48 φορολογικές αλλαγές στο αυτοκίνητο

Οι εισαγωγείς ζητούν τα τέλη κυκλοφορίας να είναι δίκαια και να έχουν ένα σαφή περιβαλλοντικό προσανατολισμό

Ανακοίνωση σε σχέση με όσα ακούγονται τις τελευταίες ημέρες για αλλαγές (σσ.: αυξήσεις) στα τέλη κυκλοφορίας εξέδωσε ο Σύνδεσμός Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
 
Ο Σύνδεσμός αφού επισημαίνει πως δεν υπάρχει ένα σταθερό φορολογικό καθεστώς στο αυτοκίνητο με αποτέλεσμα η αγορά να κινείται σε αχαρτογράφητα νερά και ζητά τα τέλη κυκλοφορίας να είναι δικαία και να έχουν ένα σαφή περιβαλλοντικό προσανατολισμό.
 
Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:
 
«Τις τελευταίες ημέρες ανακινήθηκε για πολλοστή φορά η δημόσια συζήτηση για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Δυστυχώς η συζήτηση αυτή αναπαράγεται ένα χρόνο τώρα, προκαλώντας σοβαρότατα προβλήματα στην αγορά αυτοκινήτου και στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα. Η συζήτηση αφορά στα παλαιότερα αυτοκίνητα, μιας και για τα νεώτερα και καθαρά αυτοκίνητα τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα διατηρηθούν αμετάβλητα. Έναντι αυτής, πρέπει να σημειωθούν τα εξής:
 
Με βάση τις κοινοτικές απαιτήσεις και τα παραδείγματα των ευρωπαϊκών χωρών, τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεώτερα αυτοκίνητα πρέπει να μεταβάλλονται ανάλογα των εκπομπών ρύπων τους (εκπομπές CO2).
Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, για τα οποία δεν έχουν καταγραφεί εκπομπές ρύπων, εύλογο είναι τα τέλη να βασίζονται στον κυβισμό, καθώς υπό αυτό το πλαίσιο έχουν διατεθεί στην αγορά.
Τα δημοσιονομικά έσοδα 1,1 δις ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν ρητή δέσμευση στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και ως εκ τούτου το μόνο που μπορεί να προκαλεί η συζήτηση είναι το «πάγωμα» της αγοράς. 
Η χώρα κατακλύζεται από εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, μεγάλης ηλικίας (περίπου το 60% αυτών είναι δεκαετίας ή παλαιότερα) και αμφίβολου ιστορικού, τα οποία αποτελούν σοβαρότατη πηγή ρύπανσης, εκπέμποντας πολλαπλάσιες ποσότητες σωματιδίων, οξειδίων του αζώτου κλπ.
 
Ο ΣΕΑΑ πρεσβεύει ότι:
 
Η μόνιμη σύγχυση και αναβλητικότητα στους καταναλωτές πρέπει επιτέλους να σταματήσει αφού ήδη μετρώνται 48 φορολογικές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία επτά χρόνια. Τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να είναι δικαία και να έχουν ένα σαφή περιβαλλοντικό προσανατολισμό, επιβραβεύοντας τα νέα και καθαρά οχήματα, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Αντί του συνεχούς, δίχως λύση, προβληματισμού για τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, υπάρχει μια σειρά σημαντικών θεμάτων της αγοράς αυτοκινήτου που είναι επείγοντα, θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν έσοδα και κυρίως είναι κρίσιμα για την οδική ασφάλεια».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube