“Πράσινο φως” για την παραγωγή του θρυλικού Pony – Ξαναβγαίνει σύντομα στους ελληνικούς δρόμους

“Πράσινο φως” για την παραγωγή του θρυλικού Pony – Ξαναβγαίνει σύντομα στους ελληνικούς δρόμους

Ένα φθηνό ελληνικό αυτοκίνητο, το θρυλικό Pony, αναμένεται σύντομα να κυκλοφορεί στους δρόμους. Η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα.

Το θρυλικό Pony, που για 11 χρόνια παραγόταν και κυκλοφορούσε στην Ελλάδα και σε άλλες 14 χώρες όπου η εταιρεία έκανε εξαγωγές, παίρνει το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει και πάλι η κατασκευή του και να κυκλοφορήσει σύντομα στους δρόμους.

Η αυτοκινητοβιομηχανία PONY-NAMCO θα ξεκινήσει την παραγωγή στη Θέρμη Θεσσαλονίκης όπου θα δημιουργηθούν 410 θέσεις εργασίας.

Ήδη δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης, στην ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες, ανέφερε ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Οδ. Κωνσταντινόπουλος μιλώντας στο STAR, ο οποίος ανέφερε ότι συνολικά θα δημιουργηθούν 2.500 θέσεις εργασίας.

Σε δηλώσεις του στην "Ελευθεροτυπία" ο κ. Τζανέτος Κοντογούρης ιδιοκτήτης της «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε», αποκάλυψε ότι η τιμή του νέου «Pony» θα είναι κάτω από τις 7.000 ευρώ, αλλά το αυτοκίνητο θα είναι σύγχρονο και απόλυτα συμμορφωμένο με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το νέο «Pony» θα εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους κινητήρες 1.300 ή 1.400 κ.ε., θα «βγάζει 75-80 ίππους και θα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Όμως η ιδιαιτερότητά του είναι ότι θα έχει ωφέλιμο φορτίο 800 κιλά. Κι αυτή η δυνατότητα οφείλεται στο νέο πίσω άξονα που θα διαθέτει, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά στη «NAMCO».

Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει αρχικά την παραγωγή του βενζινοκίνητου «Pony», ενώ στη δεύτερη φάση παραγωγής η εταιρεία θα προχωρήσει και στην κατασκευή του πετρελαιοκίνητου «Pony», όπως και σε μία έκδοση 4Χ4. Τα σχέδια της «NAMCO HELLAS» δεν σταματούν εκεί αφού υπάρχει και τρίτο σχέδιο που αφορά την κατασκευή του ηλεκτροκίνητου «Pony».

H ιστορία του θρυλικού αυτοκινήτου
Τη δεκαετία του '50, στη Γερμανία, οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961, ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν το βάζουν, όμως, κάτω. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ήταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.

Ήταν το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία, αφού πουλήθηκαν πάνω από 30.000 και έκανε εξαγωγές σε 14 χώρες. Το κόστος λειτουργίας και συντήρησης ήταν πολύ μικρότερο ενός «κανονικού» τζιπ και η τιμή πώλησης εξίσου χαμηλή.

Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

[Πηγή: newsit.gr]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube