Καμπανάκι από τον ΣΕΑΑ: Τα παλαιά ΤΑΧΙ ρυπαίνουν έως και 16 φορές περισσότερο

Καμπανάκι από τον ΣΕΑΑ: Τα παλαιά ΤΑΧΙ ρυπαίνουν έως και 16 φορές περισσότερο

Στα ύψη οι εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων- Τεράστιες οι επιπτώσεις στη δημόσια υγεία

Με την κυβέρνηση να ετοιμάζεται να αυξήσει το όριο ηλικίας των ΤΑΧΙ στα 22 χρόνια από τα 15 και 18 (για πάνω από 1.950 cc) που είναι σήμερα, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα έχει μια τέτοια απόφαση. 
 
Μάλιστα, επισημαίνει ότι ήδη η ηλικία των ΤΑΧΙ στην Ελλάδα είναι μεγάλη σε σχέση με την ηλικία του αντίστοιχου στόλου στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πόλεις, με πολλά από τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα να έπρεπε να έχουν αποσυρθεί από τους δρόμους εδώ και πολλά χρόνια. 
 
Η ανακοίνωση του ΣΕΑΑ για τις επιπτώσεις είναι σαφής και επισημαίνει
 
«Ορισμένοι επαγγελματίες της αγοράς ΤΑΧΙ αιτούνται στην κυβέρνηση την αύξηση του ορίου ηλικίας των επαγγελματικών οχημάτων τους από τα 15 στα 22 χρόνια. Όμως, η μέση ηλικία των ΤΑΧΙ πλέον έχει αυξηθεί στα 11,1 έτη, με το 66,7% αυτών να είναι άνω της δεκαετίας, τεχνολογίας Euro 3 ή ακόμη και Euro 2. 
 
Οι συχνές στάσεις και οι συνεχόμενες διελεύσεις στο κέντρο της Αθήνας των παλαιών ΤΑΧΙ επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με ρύπους επιβλαβείς για την ανθρώπινη υγεία. Οι εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα αυτές των αιωρούμενων σωματιδίων είναι από δέκα ως 16 φορές αυξημένες στα αυτοκίνητα πολύ παλαιάς τεχνολογίας, όπως είναι τα Euro 2 και 3 σε σύγκριση με τα οχήματα τρέχουσας τεχνολογίας Euro 6.
 
Μία παράταση επτά ετών στα ήδη πεπαλαιωμένα και αρκετά επιβαρυμένα οχήματα δεν θα έχει μόνο επιπτώσεις στην ποιότητα μεταφοράς για τους πολίτες (και τους τουρίστες) που χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα. Θα έχει επίσης επιπτώσεις άμεσα συνδεδεμένες με την ανθρώπινη υγεία.
 
Καρδιακά νοσήματα, αναπνευστικά προβλήματα, καθώς και πρόωροι θάνατοι είναι επιπτώσεις που είναι πλέον άμεσα συνδεδεμένες με τους ρύπους που εκπέμπονται από οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας, με βάση τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO).
 
Η πολιτεία έχει υποχρέωση να προστατέψει τους πολίτες, εφαρμόζοντας πολιτικές και τη νομοθεσία που δεν επιτρέπουν την κυκλοφορία υπέργηρων οχημάτων, πολύ περισσότερο όταν αυτά είναι πετρελαιοκίνητα. 
 
Όταν κάθε ευρωπαϊκή χώρα λαμβάνει μέτρα απομάκρυνσης των παλαιών αυτοκινήτων ντίζελ, είναι στην αντίθετη εντελώς κατεύθυνση στη χώρα μας να δίνονται παρατάσεις κυκλοφορίας στα υπέργηρα επαγγελματικά, πετρελαιοκίνητα οχήματα».
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube