Ferrovie: Ποιες αλλαγές θα κάνουν οι Ιταλοί στα τρένα;

Ferrovie: Ποιες αλλαγές θα κάνουν οι Ιταλοί στα τρένα;

Η ολοκλήρωση των υποδομών, η πύκνωση των δρομολογίων και η διεθνοποίηση της δραστηριότητας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι στις άμεσες προτεραιότητες της Ferrovie dello Stato Italiane.

Τέσσερα χρόνια και τρεις μήνες περίπου ύστερα από την έναρξη αξιοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ΤΑΙΠΕΔ, η πώληση του 100% της κρατικής εταιρείας στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane ολοκληρώνεται την επόμενη Πέμπτη. Τη συμφωνία μεταβίβασης των μετοχών θα επικυρώσουν ο  Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον Ιταλό ομόλογό του Πάολο Τζεντιλόνι.


Την πρώτη άμεση αλλαγή θα δει το προσωπικό της εταιρείας. Με απόφαση της γενικής συνέλευσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 4/08/2016, η οποία είχε εγκρίνει τη συλλογική σύμβαση εργασίας 2016-2018, θα καταβληθούν σε κάθε εργαζόμενο €1.000, ως εφάπαξ ποσό, με τη μεταβίβαση των μετοχών στη Ferrovie. Η συγκεκριμένη κίνηση έχει συμβάλλει, σε μεγάλο βαθμό, στην εξασφάλιση της εργασιακής ειρήνης ως προς την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Για τη Ferrovie, η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιτρέπει την περαιτέρω διεθνοποίηση της δραστηριότητάς της, με την ιταλική εταιρεία να περιλαμβάνει το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις πιο ελκυστικές ευρωπαϊκές διαδρομές, μεταξύ των οποίων είναι οι Παρίσι-Βρυξέλλες, Παρίσι–Μπορντώ, Αμβούργο-Κολωνία, Μιλάνο-Ζυρίχη-Φρανκφούρτη.

Σε επίπεδο υποδομών, η πλήρης ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του προαστιακού σιδηροδρόμου από τον Ιανουάριο του 2018, που θα αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων από το αεροδρόμιο προς την Αθήνα και θα επιτρέψει την απευθείας σύνδεση του Πειραιά με το αεροδρόμιο, εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τις χρηματοροές (του Προαστιακού) για τους Ιταλούς.

Επίσης, η παράδοση του νέου τμήματος της γραμμής, ανάμεσα σε Τιθορέα και Λιανοκλάδι, που τοποθετείται για τα μέσα Νοεμβρίου, θα οδηγήσει στη μείωση της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατά μία ώρα, με το συνολικό χρόνο να υπολογίζεται σε τεσσεράμιση ώρες. Την άνοιξη του 2018, αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη.

Επίσης, η αποκατάσταση της καθίζησης της σιδηροδρομικής γέφυρας στο Γαλλικό ποταμό, θα οδηγήσει στην αύξηση της εμπορευματικής κίνησης από τη Θεσσαλονίκη προς την ΠΓΔΜ.

Ακόμη, από σήμερα 11/9 τα δρομολόγια των εμπορικών τρένων δεν θα διέρχονται από τον αστικό ιστό της Αθήνας- θα έχουν αφετηρία και τερματικό σταθμό απευθείας το Θριάσιο, γεγονός που επιτρέπει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσει τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνας έως το σταθμό Άνω Λιοσίων.

Συνολικά, η θυγατρική του ομίλου Trenitalia θα επενδύσει, μέσα στα επόμενα χρόνια, περίπου 500 εκατ. ευρώ, για την υλοποίηση των απαιτούμενων έργων εκσυγχρονισμού. Σημειώνεται ότι το τίμημα εξαγοράς διαμορφώνεται σε 45 εκατ. ευρώ.

[Πηγή capital.gr]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube