Pure EV ή Range Extender; Το BMW i3 προσφέρεται και έτσι και αλλιώς

Pure EV ή Range Extender; Το BMW i3 προσφέρεται και έτσι και αλλιώς

Το BMW i3 προσφέρεται και έτσι και αλλιώς. Για κάποιους είναι θέμα φιλοσοφίας, για άλλους πρακτικό ζήτημα.

Το BMW i3 προσφέρεται και έτσι και αλλιώς. Για να απαντήσουμε στο δίλημμα θα πρέπει να εξηγήσουμε πρώτα με δύο λόγια τη διαφορά αφού ξεκαθαρίσουμε ότι και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικά κινούμενα αυτοκίνητα.

Στην πρώτη περίπτωση πάνω στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει κανενός είδους κινητήρας εσωτερικής καύσης. Την κίνηση δίνει ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρία. Η οποία με τη σειρά της φορτίζεται είτε από την πρίζα είτε με την ανάκτηση ενέργειας κατά την οδήγηση. Όταν δηλαδή κατά την επιβράδυνση ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια.



Στη δεύτερη περίπτωση, η τεχνολογία Range Extender προβλέπει την ύπαρξη ενός μικρού θερμικού κινητήρα ο οποίος λειτουργεί σε σταθερές στροφές για να φορτίσει την μπαταρία. Δεν συνδέεται με κανέναν τρόπο με το σύστημα μετάδοσης. Είναι αποκλειστικά μία γεννήτρια, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν η στάθμη ενέργειας της μπαταρίας πέσει από ένα επίπεδο και κάτω ή ακόμη και προληπτικά ώστε να μειώσει το ρυθμό εκφόρτισης σε συνθήκες υψηλού φορτίου, όταν ο οδηγός αξιοποιεί τις κορυφαίες επιδόσεις του ηλεκτροκινητήρα των 170 ίππων.

Ρεαλιστική πρόταση
Στην ανανεωμένη εκδοχή του BMW i3 (94Ah), εκτός της μεγαλύτερης αποθηκευτικής ικανότητας της μπαταρίας, έχει επίσης μειωθεί η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό έγινε εφικτό χάρη σε βελτιώσεις σε πολλές σημαντικές λεπτομέρειες όπως η αναθεώρηση της διαχείρισης του ηλεκτροκινητήρα και η εξέλιξη της τεχνολογίας των ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης. Στο NEDC, το BMW i3 (94Ah) καταναλώνει 12,6kWh/100 km. Η τιμή είναι όχι μόνο καλύτερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά και συγκριτικά με το BMW i3 (60Ah) το οποίο καταναλώνει 12,9kWh/100 km. Το BMW i3 εφοδιάζεται με καλώδιο φόρτισης στάνταρ για σύνδεση σε ένα κοινό, οικιακό δίκτυο. Με ισχύ φόρτισης 2,8 kW επαναφορτίζεται σε λιγότερο από δέκα ώρες, αντί οκτώ ωρών του BMW i3 (60Ah). Όμως το νέο, υψηλότερης απόδοσης ηλεκτρονικό σύστημα φόρτισης του BMW i3 (94Ah) μπορεί να χρησιμοποιεί τριφασικό ρεύμα φόρτισης ισχύος έως 11kW. Πρόκειται για μία αύξηση 50% συγκριτικά με το BMW i3 (60Ah). Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος φόρτισης του BMW i3 (94Ah) είναι κάτω από τρεις ώρες, παρά τη σημαντικά μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας. Το BMW i3 αξιοποιεί επίσης την τεχνολογία ταχυφορτιστών με ειδικές μονάδες φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) 50kW έρχονται από το… μέλλον. Όταν το BMW i3 (94Ah) συνδέεται σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC, η μπαταρία φορτίζεται τουλάχιστον στο 80% της χωρητικότητάς της σε λιγότερο από 40 λεπτά. Αυτό μεταφράζεται σε ταχύτητα φόρτισης 4 km/min που αντιστοιχεί σε χρόνο φόρτισης 24 λεπτών/100 km αυτονομίας. Με το μέσο όρο των αστικών μετακινήσεων για τους περισσότερους Ευρωπαίους οδηγούς να μην ξεπερνά τα 50 km, οι δυνατότητες αυτές καθιστούν το BMW i3 μια ρεαλιστική πρόταση καθημερινής μετακίνησης, ακόμη και για τα ελληνικά δεδομένα. Παρά τις περιορισμένες δυνατότητες δημόσιας φόρτισης.

Μεγαλύτερη εμβέλεια, κανένας περιορισμός, καθόλου άγχος
Η δυνατότητα επέκτασης της αυτονομίας που δίνει η τεχνολογία Range Extender επιτρέπει στο BMW i3 να προτείνεται ακόμη και ως το μοναδικό αυτοκίνητο ενός γκαράζ, με την αυτονομία να έχει πλέον διευρυνθεί στα 450 km. Ανεξαρτητοποιείται από την πρίζα αφού πρακτικά, όσο ανεφοδιάζεται η on-board γεννήτρια, δεν εξαντλείται ποτέ η ενέργεια της μπαταρίας. Έτσι, δεν είναι πλέον ένα εργαλείο πόλης, αλλά ένα χάτσμπακ με ζωηρές επιδόσεις που μπορεί να κάνει ακόμη και ταξίδια.

Το σύστημα βασίζεται σε ένα δικύλινδρο βενζινοκινητήρα 650 cc ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 28kW/38 hp και λειτουργεί ως γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Λειτουργεί ανάλογα με τις ανάγκες και βασίζεται σε μία πολύ αποδοτική αρχή. Μόλις η ενέργεια των μπαταριών ιόντων λιθίου πέσει κάτω από μία ορισμένη τιμή, το Range Extender ενεργοποιείται για να διατηρήσει σταθερό το επίπεδο φόρτισης επεκτείνοντας την αυτονομία κατά 150 km σε καθημερινές συνθήκες.



Ο κινητήρας του συστήματος Range Extender τοποθετείται δίπλα στο σύστημα ηλεκτροκίνησης, πάνω από τον πίσω άξονα, χωρίς να επηρεάζεται καθόλου ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου παραμένει ίδια, στα 260 lt. και μπορεί να επεκταθεί στα 1.100 lt. με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το ρεζερβουάρ καυσίμου εννέα λίτρων τοποθετείται στο εμπρός τμήμα.

Το BMW i3 (94Ah) με Range Extender μπορεί να ζυγίζει 120 kg επιπλέον, διαφορά που δεν γίνεται καν αντιληπτή στην οδική συμπεριφορά και στις επιδόσεις. Επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 8,1”. Οι εκπομπές CO2 του BMW i3 (94Ah) με Range Extender ανέρχονται στα 12g/km (NEDC).
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube