Βαρέα φορτηγά: Καλύτερο το υδρογόνο από τις μπαταρίες

Βαρέα φορτηγά: Καλύτερο το υδρογόνο από τις μπαταρίες

Ο χώρος, το βάρος και ο χρόνος φόρτισης που απαιτούν οι μπαταρίες καθιστούν τα βαριά ηλεκτρικά φορτηγά ασύμφορα.

Θα πρέπει να ελαχιστοποιήσουμε τις εκπομπές ρύπων στα επιβατικά αυτοκίνητα ντίζελ, τα οποία, παρεμπιπτόντως, είναι καθαρότερα από ποτέ• αυτό όμως δεν θα λύσει το πρόβλημα των μεγάλων ρυπαινόντων: Τα βαριά φορτηγά. 

Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων McKinsey, το ηλεκτρικό φορτηγό δεν αποτελεί τη λύση. Και το υδρογόνο θα είχε μεγαλύτερο νόημα σε τέτοια οχήματα και όχι οι μπαταρίες.

Εάν ακόμα δεν βλέπουμε ηλεκτρικά βαριά φορτηγά στους δρόμους, είναι για πολλούς λόγους: Είναι πολύ βαριά, πολύ ακριβά στην κατασκευή και ειδικά οι μπαταρίες καταλαμβάνουν πολύ χώρο, ενώ απαιτούν πολύ χρόνο για την επαναφόρτισή τους. Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι το δίκτυο των σταθμών φόρτισης είναι πραγματικά πολύ περιορισμένο στην Ευρώπη.

Η εταιρεία συμβούλων Mckinsey δικαίως είπε στους συναδέλφους μας στη γερμανική εφημερίδα Handlesblatt ότι σαφώς δεν μπορούσε να δει το ηλεκτρικό βαρύ φορτηγό να ευδοκιμεί στο μέλλον. Ο Ελβετός κατασκευαστής Eforce One, που ειδικεύεται σε αυτό το είδος οχήματος, επιβεβαίωσε ότι αυτό το έργο σήμερα θα ήταν πολύ περίπλοκο, με κόστος μπαταριών που εκτιμάται σε 200.000 ευρώ σε ένα τέτοιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Μια νέα τεχνολογία που μπορεί να σώσει τους ντίζελ

Συνεπώς, το ντίζελ θα παραμείνει αναντικατάστατο, ως εκ τούτου αναπόφευκτο και για πολλά χρόνια. Αλλά επειδή τα βαριά φορτηγά απαντώνται σπάνια στις πόλεις, είναι ασφαλές να προβλέψουμε ότι θα περάσει ακόμα αρκετός χρόνος μέχρι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία προσφάτως έσφιξε λίγο τα λουριά, να επιβάλλει τους αντίστοιχους περιορισμούς των IX σε κατασκευαστές όπως η Volvo Trucks, η Mercedes, η Scania ή η MAN.

Ωστόσο, υπάρχει μια ιδανική λύση για το μέλλον των βαριών φορτηγών: H ενεργειακή κυψέλη καυσίμου. Σχετικά κόμπακτ σε διαστάσεις, σου επιτρέπει να οδηγείς χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση. Μια διαδικασία που εξαναγκάζει σε αναμονή πολλών ωρών, συνώνυμη με καθαρή ζημία για τις εταιρείες μεταφορών. Αλλά και πάλι, η κατάσταση είναι πολύπλοκη, με τη μόνη χώρα που αναπτύσσει ραγδαίως την υποδομή να είναι η Γερμανία: Διαθέτοντας αυτή τη στιγμή 45 σταθμούς για χρήση από ιδιώτες από τους 64 που υπάρχουν συνολικά στη χώρα. Μέχρι το τέλος του 2019, ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τους 100.

Όμως δεν συμβαίνει το ίδιο σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, με τη Γαλλία για παράδειγμα να διαθέτει μόλις 15. Εκτός Ευρώπης, πίσω από τη Γερμανία, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως, κατατάσσονται οι ΗΠΑ με 40 σταθμούς, ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 91 σταθμούς για ΙΧ.

h2 station world

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube